חדשות קולנוע וסרטים

שברוקהיימר יישאר בהפקות הקולנוע - ביקורת טלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

בשבת עולות על המרקע שתי סדרות חדשות בערוץ "אקסטרה הוט", שתיהן של מפיק העל ג'רי ברוקהיימר, האיש שעומד מאחורי להיטים כמו "שודדי הקריביים", "בחורים רעים", "ארמגדון" ועוד. שתי הסדרות הן "הפנטגון" ו"קרוב לבית", אולם, אם מישהו ציפה למחליפים ראויים ל"אבודים" ו"24" - שימשיך לצפות.

בשעה 21:15 תשודר הסדרה "הפנטגון". הסדרה מספרת את סיפורם של האנשים העובדים בבניין הענק בעל המבנה המחומש (ומכאן שמו) בוושינגטון הבירה. בבניין מרוכזים נציגים של כל מרכיבי כוחות הביטחון האמריקאים ובתוכם הצבא על זרועותיו השונות (מרינס, צי, חיל אוויר), היועצים לבטחון ומשגיחים מטעם הנשיא.

[*]

בסך הכל עובדים למעלה מעשרים ושמונה אלך איש (!) בבניין. הסדרה מתמקדת ביחידה האחראית לתיאום הוצאתם לפועל של מבצעים מיוחדים, מהטפסים שיש למלא ועד, הישיבה הדרוכה במוצב הפיקוד והורדת הנחיות לכוחות בשטח. היחידה יושבת ב - E-Ring (וזה גם שם הסדרה במקור) כלומר בטבעת החיצונית של המבנה, המורכב מחמש טבעות. בטבעת החיצונית נערכים הדיונים החשובים ביותר ושם יושבים הבכירים בבניין הענק

בין אנשי היחידה, אלוף משנה אלי מקנלטי (דניס הופר המצוין בתפקיד יחסית רגוע), יד ימינו של מקנלטי, סגן אלוף ג'ים טיסנווסקי (בנג'מין בראט הנאה "חוק וסדר","איזה מין שוטרת"). טיסוונסקי הוא בוגר המלחמה באפגניסטן והתמחה במבצעים מיוחדים וחשאיים.

[*]

כבר בפרק הראשון ינצל הסגן אלוף הנאה את הרקע שלו וייתן לאנשי המטה החנונים להבין שמי שלא היה בשטח לא מבין בעצם כלום. במהלך העונה גם יצוץ פה ושם קר סמית ("דוסון קריק") בתפקיד איש הכוחות המיוחדים.

את הסדרה יצר קן רובינסון שהיה בעברו "כומתה ירוקה" (סיירת אמריקאית) ויועץ לרשת CNN בענייני טרור ומודיעין ואכן אין ספק שמדובר בסדרה מקצועית ומושקעת. צרפו לכך את מפיק העל ג'רי ברוקהיימר המספק גם כאן את הסחורה הרגילה שלו (צילומים מסוגננים, קצב רצחני, גיבורים יפים) וקיבלתם שילוב מנצח.

[*]

אבל - וכאן יש אבל גדול, הבעיה המרכזית של הסדרה היא שלפעמים נדמה שהיא הוזמנה ישירות על ידי הנשיא בוש (או לשכת הגיוס האמריקאית). הסדרה פטריוטית עד גיחוך. כולם יפים נחרצים והמבצעים מתוקתקים לעילא ולעילא. אם הכל כל כך טוב, איך תסבירו את ההסתבכות האמריקאית בעיראק או באפגניסטן? לפי הסדרה כל אמריקה היא גוש אחד המאוחד במאבקו ברשע העולמי - כשארצות הברית היא, כמו תמיד, שוטר העולם שאף פעם אינו ממצמץ או מתעייף.

למרות שצולמה עונה שלמה (20 פרקים). הופסק שידורה אחרי ארבעה עשר פרקים בלבד. כנראה שלא כולם הרגישו בנוח עם פרץ הפטריוטיזם הגואה הזה.

מייד לאחר שידור ה"פנטגון" תעלה הסדרה החדשה "קרוב לבית". אם ב"פנטגון" עוד ניסו לחדש, הרי על "קרוב לבית" ניתן לומר "שוב אותו סיפור ישן".

[*]

מי שלא התעייף מסדרות על עורכי דין (ורצוי בעלי מצפון בגודל תת יבשת וחיטובים של דוגמנית על), יוכל לצפות בג'ניפר פיניגן ("היפים והאמיצים") המגלמת את אנבת צ'ייס, עורכת דין צעירה שחוזרת לעבודתה בפרקליטות לאחר לידת בתה.

אנבת היא אישה עם אג'נדה והיא תהפוך את אמריקה לנקייה ובטוחה יותר. הרעיון העומד בבסיס הסדרה הוא שהפשעים החמורים ביותר יכולים לקרות קרוב לבית המוגן בפרברים. במקרה הזה ביתה של אנבת. ההבנה שהרוצח המטורף יכול להיות שכנך הקרוב אמורה לערער את השלווה שעוטפת את אנבת ובני ביתה (כולל בעלה החביב,בגילומו של כריסטיאן קיין, הזכור כלינדסי קטוע היד מ"אנג'ל").

[*]

למרות שגם כאן מפיק הסדרה הוא ג'רי ברוקהיימר, אין הסדרה ניצלת משיממון כללי ובעצם ראיתם אותה כבר בהרבה ורסיות בעבר. גם הרעיון של הפרברים כסיוט האמריקאי ולא כחלום מתוק אינו חדשני והוצג בלא מעט סרטים וסדרות.

פיניגן אינה מצליחה ליצור אהדה ומוטב לה להמשיך ולככב באופרות סבון, שם העלילה ממילא לא משנה לאיש. גם שאר השחקנים, אלמונים ברובם, לא מביאים את הסדרה לשיאים כלשהם ורובם סתם מעצבנים.

[*]

בארצות הברית הסדרה זכתה כנראה להצלחה מספקת כדי לחדש אותה לעונה שנייה שתחל ב- 22 בספטמבר.

"קרוב לבית" - אפשר בשקט לוותר.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט