חדשות קולנוע וסרטים

הפמליה - שתי העונות הראשונות - ביקורת DVD

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלון רוזנבלום

בספרו MAKING MOVIES מתאר הבמאי סידני לומט (רשת שידור, אקווס, אחר הצהריים של פורענות) את יום החזרות הראשון, הקריאה הראשונה של התסריט. אחרי שעוזרי הבמאי, המפיקים, הצלם ושאר האנשים מגיעים, נכנסים לאולם השחקנים, במידה ואלו שחקנים ראשיים הם מגיעים עם פמליה. הפמליה כוללת בדרך כלל את הסוכן, האמרגן, המאפרת והספרית (במידה ומדובר בכוכבת גדולה), שומר ראש (אם צריך או לא) ועוד.

הפמליה המדוברת היא נושא הסדרה המשעשעת, הצינית והמקורית של חברת HBO שקרויה פשוט..."הפמליה" וששתי העונות הראשונות שלה יצאו לא מכבר ב- DVD (וורנר הום וידיאו בהוצאת הד ארצי).

[*]

צפייה בשתי העונות היא כמו לאכול סוג משובח חטיף, הפרקים עוברים אחד אחרי השני במהירות (כל פרק בסך הכל בן 25 דקות) ותמיד נשאר לנו טעם של עוד. את כל העונה הראשונה למשל, שמונה 8 פרקים בלבד בשני דיסקים, ניתן לראות בפחות מ- 4 שעות (שזה פחות זמן ממה שייקח לכם לראות את אחת הגרסאות המורחבות של "שר הטבעות"). העונה השנייה, שבנתה את עצמה על גבי ההצלחה של העונה הראשונה, כבר מונה 15 פרקים, עדיין...חטיף משובח.

לא מעט סדרות וסרטים נעשו על מאחורי הקלעים של החיים בהוליווד. אם מדובר בסרטו הקלאסי של בילי ויילדר "שדרות סאנסט", "הכפיל" של ריצ'ארד ראש "השחקן" של רוברט אלטמן ודרך סדרות כמו "אקשן", ו-"גרוס פוינט".

[*]

בעוד סרטי הקולנוע זכו להכרה ביקורתית (לא כולם) נראה כי את הקהל הרחב מאחורי הקלעים של הוליווד לא ממש מעניין. הקהל, ממש כמו שהוליווד רוצה, מכור לאשלייה, לא רוצה לראות את הלכלוך ואת הרוע שבאמת קיים שם. זו אחת הסיבות שסדרות הטלוויזיה, ולא משנה כמה מוצלחות הן היו, לא הצליחו ברייטינג ורובן ירדו אחרי עונה אחת בלבד. המצב השתנה עם "הפמליה".

רשת HBO לקחה את הסיכון (אחרי כמה שנים טובות של ניסיונות כושלים מצד הבמאי והתסריטאי להרים את הפרוייקט) והכניסה שני שינויים גדולים, ראשית, הסדרה היא קצרה יותר (שאר הסדרות היו באורך של שעה) ושנית, העונה הראשונה תהיה קצרה, מהירה, מצחיקה ומשעשעת, תעביר את המסר ובעיקר תשאיר טעם של עוד.

[*]

ההימור הצליח ובימים אלו משודרת בארצות הברית העונה השלישית.

גיבור הסדרה הוא וינסנט צ'ייס (אדריאן גרנייה כחול העיניים אותו נוכל לראות בקרוב בקומדיה "השטן לובשת פרדה") שחקן צעיר וחתיך, הדבר הגדול הבא של הוליווד והפמליה שלו המורכבת משני חברי ילדות ואחיו. הסדרה עוקבת אחרי החיים הטובים של וינסנט שמקבל הצעות של מיליוני דולרים כדי להופיע בסרטים גרועים, מצליח לתחזק בתים ולהתייחד עם בנות שרוב העולם יכול רק לדמיין (וכן, כל פרק כמעט יש סצינה בבריכה הביתית עם שתיים שלוש דוגמניות על שמוכנות לשכב עם וינסנט וחבריו).

[*]

כמו כן אנחנו מצליחים לחדור אל מאחורי הקלעים של הוליודד ולהבין איך בעצם העסק עבד שם, מי באמת האיש החזק, האם זה הסוכן, האמרגן, מנהל החשבונות או מנהלי האולפנים.

הגאונות האמיתית בסדרה, להוציא התסריט שמוליך אותנו למקומות הכי אפלים והכי מרושעים של עיר החלומות, הוא הליהוק המושלם. קווין דילון, אחיו הצעיר והפחות מוכשר של מאט דילון ("ראסטי ג'יימס", "דראגסטור קאובוי" ולהבדיל אלפי הבדלות "אני אתה והוא") שמגלם את אחיו המבוגר הפחות יפה והפחות מוכשר של וינסנט.

[*]

דילון מצליח לייצר דמות כואבת של שחקן שכל מה שיש לו זה חלום הוליוודי אבל במציאות הוא חי עם אחיו שמממן אותו כשמידי פעם הוא מצליח להשיג תפקיד קטנטן בסרטים של אחיו (תחשבו משהו בסגנון הגופה שגילמה נועה תישבי). האח, ששמו המלא הוא ג'וני "דרמה" צ'ייס, חושב שהוא מינימום אל פאצ'ינו והסצינות שלו הן משעשעות במיוחד (למרות חייבים לציין שבצד הצחוק יש כאב, ורחמים על הדמות שחיה באשליה באמצע שנות השלושים לחייה).

[*]

עוד מי שמצליח לרגש הוא קווין קונולי (בתמונה למעלה) שמגלם את אריק, חברו הטוב ביותר של וינסנט שהפך לאמרגן שלו שמחליט איזה תסריט יקבל ואיזה ידחה. ממש כמו התפקיד שלו, אדריאן גרנייה (וינסנט צ'ייס) הוא הדמות החלשה ביותר בסדרה, כל מה שיש לו זה המראה שלו ונראה שהוא יודע את זה. דמות חלשה ולא ממש מפותחת היא דמות החבר הנוסף, שזוכה לכינוי "טרטל" שהוא המתזדנב, חבר ילדות שאין לו שום מטרה בחיים, אין לו כישורים, עבודה או שאיפות וכל מה שהוא עושה זה להיות העוזר האישי של החבר שלו ותוך כדי להנות מה"שאריות" שהוא מפזר (דהיינו בחורות איתן הוא לא מסכים לשכב ושאר "צ'ופרים").

[*]

אולם הפנינה הגדולה של הסדרה הוא ג'רמי פיוון (בתמונה למעלה) שמגלם את ארי גולד, הסוכן של וינסנט. פיוון נהנה מכל שנייה בתפקיד הבן זונה של הסדרה, האיש שיעשה הכל כדי להשיג מיליונים ללקוח שלו בלי להתחשב ברצונות האומנותים או בכלל באומנות.


כמו כל סדרה או סרט שמתעסק בהוליווד הקהל זוכה להופעות אורח של מיטב הכוכבים שיש היום. רק בשביל הניים דרופינג הנה כמה שחקנים שהגיעו לצילומים רק כדי להגיד שלום וללכת: ג'סיקה אלבה (ארבעת המופלאים), אלי לארטר, מארק וולברג (שהוא גם אחד המפיקים של הסדרה), מנדי מור, ג'יימס קמרון (הבמאי של 'טיטניק' וסרטי 'שליחות קטלנית', אדוארד ברנס, מרטין לנדאו, סת' גרין ועוד.

"הפמליה", שתי העונות הראשות היא אחת הסדרות הראשונות שכדאי לחשוב עליהן כשמתכננים את יום כיפור שמתקרב אלינו בצעדי ענק. מצחיק, עוקצני, מהנה, אינטיליגנטי...פשוט כדאי.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט