חדשות קולנוע וסרטים

את דיסני לא תמצאו שם, פסטיבל סרטי ילדים ונוער - המלצות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

מחר, ה- 27 בספטמבר, שנייה לפני יום כיפור, ייפתח בסינמטק תל אביב "פסטיבל הסרטים הבינלאומי השני לסרטי ילדים ונוער". בפסטיבל יוקרנו עשרות סרטים מארצות שונות ובקטגוריות מרובות, כשהמטרה היא שכל אחד יוכל למצוא לעצמו את הסרט שמתאים לו.

אני אוהב סרטי ילדים, כולנו היינו ילדים בעברנו ולחלקנו יש ילדים היום, כך שקל מאד להזדהות עם הנושאים המוצגים בסרטים אלו. אהבה, קנאה, שנאה, פחד, שמחה ועצב אינם רק נחלת המבוגרים ולעיתים ילדים חווים רגשות אלו בעוצמה גדולה הרבה יותר. ילדים גם יזהו מייד דבר שאינו אמיתי (היה זה ילד קטן שצעק "המלך ערום") ולכן יוצרי הסרטים עומדים בפני אתגר גדול - להפיק יצירות אמינות שידברו הן לצעירים והן למבוגרים שילכו עם ילדיהם לצפות בסרטים.

[*]

לאחר צפייה מרוכזת ו"חרישת" חוברת הפסטיבל - להלן המלצותיי. חשוב לציין כי מי שחושב שהוא הולך לראות סרטים מצויירים מתקתקים בסגנון דיסני יתאכזב, מדובר בסרטים ברמה גבוהה, איכותיים ברובם, שפונים לצד הבוגר של הילדים ומסתכלים אליהם בגובה העיניים ולא מנסים ליפות את החיים ולהגיד "קוצ'י מוצ'י" עם כמה שירים נחמדים. בתקווה שתיהנו.

בקטגוריית "התחרות הבין לאומית": מעבר לסרט הפתיחה המדובר "אקילה והתחרות" (שכבר נכתב עליו באתר) מומלץ הסרט הפיני "היפה והממזר" - סרט המספר את הסיפור עתיק היומין על מפגש בלתי אפשרי לכאורה בין צעירה ממעמד גבוה לדי ג'יי משכונות העוני. הסרט שנחשב לאחד הטובים שיצאו מפינלנד בשנים האחרונות מפגיש אותנו עם צמד כוכבים מהממים (במיוחד השחקנית עוצרת הנשימה פמלה טולה) ועם סצינת המועדונים והמוסיקה בפינלנד. סרט קליל, בימוי קצבי מומלץ בחום. (יום רביעי, ה- 27 בספטמבר בשעה 20.00, הקרנה נוספת ביום שישי ב- 22.00)

[*]

גם הסרט הסיני "פרחים אדומים קטנים" נשמע מסקרן ויכול לעניין כל מי אוהב את סרטי המזרח וגם את אלו שסתם מתעניינים בנושא של גידול ילדים במסגרות נוקשות, הרחק מהוריהם. (הסרט יוקרן ביום חמישי ה- 28 בספטמבר בשעה 22.30 וביום שבת ב- 20.00).

בקטגוריית "דברים שרואים משם", בה מוצגים סרטים בשיתוף עם "מרכז פרס לשלום" שמקיים פעולות מגוונות שמטרתן להנחיל ערכי שלום ודו-קיום. במסגרת פעילות זו נוצר שיתוף פעולה עם הפסטיבל שמציג לראשונה סרטים מאזורינו ומאזורי סכסוך אחרים בעולם כדאי לשים לב לסרטים "בובה" ו"סל נצרים". שני סרטים קצרים שנוצרו כתוצאה משיתוף פעולה בין הטלוויזיה החינוכית אל קודס ומכון גתה רמאללה, בשיתוף תסריטאי בריטי.

[*]

שני הסרטים מספרים את סיפורם של ילדים פלסטינאים. באחד מאמץ ילד במחנה פליטים כלבה עזובה ובשני עוזרת ילדה לאחיה לצאת מהטראומה שנגרמה לו במהלך מבצע של צה"ל. סרטים שחשוב לראות, אם נרצה מתישהוא לחזור ולהדבר עם שכנינו.

עוד בקטגוריה:"סיפורים קטנים מכוכב לכת קטן" - אסופת סרטים קצרים שנעשו על ידי בני נוער בעולם המתארים את חייהם רצופי המכשולים. המבוגרים שביננו יזכרו בסדרה "big blue marble" רק שכאן הסרטונים אינם מצופי סכרין כמו בסדרה ההיא.

בקטגוריית ההקרנות המיוחדות: הסרט הדני הנפלא "הודר" someone like hodder על ילד דחוי חברתית, שופע אופטימיות שנחלץ בעזרת חלומות מקשיי היום יום. סרט עצוב - שמח, שגרם למבקר הקשוח להזיל דמעה פה ושם ויכבוש את ליבם של כל הקהלים - ילדים ומבוגרים, לא להחמיץ.

[*]

בקטגוריית "ילדים יוצרים סרטים": אסופת סרטים קצרים ישראלים ובמיוחד "פגישה עיוורת" המסקרן.

פסטיבל סרטי ילדים ונוער בסינמטק תל אביב: תוכנית מגוונת ,סדנאות הפעלה למבקרים ובעיקר סרטים טובים-ללכת ולהנות.

במסגרת הפסטיבל, ביום שישי ה- 29 בספטמבר בשעה 10.00 תיערך סדנת "רגע לפני..." בסדנה ייחשף בפני הקהל, בפעם הראשונה תסריט של סרט ילדים חדש, "אילי ובן" בבימוים של עודד רסקין ואורי רביד ובהשתתפות ליאור אשכנזי, יגאל נאור, דליה שימקו וגדעון שמר.

[*]

שחקני הסרט, ליאור אשכנזי, יגאל נאור, דליה שימקו, גדעון שמר ואחרים, יקראו את התסריט במלואו. את הוראות הבימוי בין הסצנות יתאר אלכס אנסקי. ברקע יוקרנו צילומים מתחלפים של לוקיישנים שונים בהם מתרחשות הסצנות השונות, בליווי אפקטים מוסיקליים.

בתום קריאת התסריט, יוזמן קהל הצופים, ילדים ומבוגרים כאחד, לבטא את חוות דעתם והערותיהם לתסריט, "רגע לפני"... ובכך להשפיע על המשך כתיבתו עד לצילומים, שיתקיימו באפריל 2007 .

תקציר העלילה: מציאות חייו הנורמלית והמלאה במעשי שובבות נועזים של "אילי" בן ה- 12, משתנה באחת כאשר אביו "בן" מואשם בלקיחת שוחד בתוקף תפקידו כאדריכל העיר הרצליה. אילי יוצא להוכחת חפותו של אביו הנערץ. הוא מעצב את עקרונותיו ולומד ללחום עבורם אל מול העולם ומול אביו. זו תקופה קשה וכואבת בחייו של אילי הצעיר, אך גם מסעירה, קסומה ומעצבת; תקופה שבמהלכה יגלה את האמת אודות אביו, ילמד פרק בהלכות האבהות ויתוודע לטעמה המעקצץ של אהבה ראשונה.

לתוכנייה המלאה של הפסטיבל באתר של סינמטק תל אביב:

http://www.cinema.co.il/
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2006
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט