חדשות קולנוע וסרטים

פנסטיה בסוכות - בפסטיבל "אוטופיה" - חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף


[*]

סרט נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "אנחנו מה שאנחנו" שגם יוקרן בפסטיבל חיפה. מדובר באדפטציה אמריקאית לסרט פולחן מכסיקני על משפחת קניבלים המתגוררת בצפון מדינת ניו יורק בעיירה נדחת וענייה. כאשר סודות המשפחה מתחילים לצוף מעל לפני הקרקע (תרתי משמע) האב ובנותיו יצטרכו להתמודד עם ההשלכות של מעשיהם. מדובר בסרט אווירתי ביותר לעיתים אפילו פיוטי אבל כל אלו נגדעים כאשר האלימות פורצת ומערערת את פני השטח. דמיינו את טרנס מאליק (עץ החיים, ימים ברקיע) מביים סרט על משפחת קניבלים. בהחלט אחד הסרטים המומלצים בפסטיבל.

[*]

"דו"ח אירופה" היא יצירה קולנועית בסגנון Found Footage. בעזרת סרטים שנמצאו אנחנו נחשפים לצוות בינלאומי של אסטרונאוטים שהגיעו אל "אירופה" ירחו של צדק בחיפוש אחר חיים שמחוץ לכדור הארץ ומאז אבדו עקבותיהם. מדובר בסרט מרתק למרות שמרביתו מצולם בלוקיישן אחד של החללית. בין החומרים התיעודיים לראיונות עם מומחים שונים אנחנו נחשפים בצורה ריאליסטית ביותר לחייהם של האסטרונאוטים. אולי החיסרון היחיד הוא שחובבי קולנוע, במיוחד כאלו שאוהבים מדע בדיוני ואימה, יכירו את השחקנים כגון: שרלטו קופלי ("מחוז 9", "אליסיום"), כריסטיאן קמרגו האח הפסיכופט של דקסטר מהעונה הראשונה, סרטי "דימדומים" וגם משתתף בסרט "ערוצי המציאות" המוקרן בפסטיבל. דן פוגלר שהופיע לאחרונה בסדרה "חניבעל" ובסרט הגיקים FanBoys. ואמבת' דוידץ הזכורה לחובבי סרטי השואה מ"רשימת שינדלר" אך נצפתה גם בפנטסיה המדע בדיונית "איש המאתיים" וב"ספיידרמן המופלא".

[*]

סרט נוסף הוא הפוסט אפוקליפסיה האקולוגית "המושבה" בכיכובם של שחקנים הוליוודים קצת יותר מוכרים כגון לורנס פישבורן (סרטי ה"מטריקס" והסדרה "חניבעל"), ביל פקסטון (אקדח כפול, טוויסטר) וקווין זגרס (בני הנפילים, טרנס-אמריקה). הסרט מתרחש בעולם שהשלג לא מפסיק לרדת בו והוא כיסה כל חלקה טובה. רוב בני האדם מתו מרעב או משפעת, או שטרפו אחד את השני. קבוצת ניצולים צריכה להתמודד עם מאבקי כוח פנימיים בתוך תוכם וגם עם אויב אכזרי ומאוד רעב. לעומת סרטים אחרים בפסטיבל ההפקה הקנדית הצנועה הזאת, מתקדמת במהירות ולא ממש עוצרת כדי לנתח את הסיטואציה המורכבת. "המושבה" מספקת שפע סצנות פעולה ואימה הרודפות אחת אחרי השנייה בלי הרבה מקום לעומק. כבידורון זול הסרט הזה עובד ויספק לחובבי הז'אנר 95 דקות רדודות אך מבדרות.

"ערוצי המציאות" הוא מותחן מדע בדיוני המתרחש בעתיד הקרוב. שבו כל אדם יכול להרכיב עדשות מגע מיוחדות ולשדר את חייו הפרטים בשידור ישיר לכל מי שמעוניין לצפות בהם. הסרט לוקח את המציאות הוירטואלית המציצנית והאקסביציוניסטית שאנחנו חיים בה ומקצין אותה אף יותר. ג'ונה הוא חייל אמריקאי המשרת בתימן שמוזעק חזרה הביתה בעקבות מותו של אחיו בתאונת דרכים, האומנם? בעזרת עלילת מתח אפקטיבית האח חודר לתוך עולמו של אחיו חובב מרוצי המכוניות והגניבות ומגלה שהוא נכנס לתוך שטח מאוד לא מוכר ומאוד ממכר. הסרט מזכיר את הסוגיות שסדרת המופת הבריטית "מראה שחורה" עסקה בהם אך הוא פחות מתוחכם והרבה יותר אמריקאי אפילו לוס אנג'לסי במידה ואולי לכן הוא גם פחות מטריד והרבה יותר מבדר. בכל מקרה, יש לו קאסט מאוד נאה כגון טיילור הנדלי (וגאס) והדוגמן דומיניק דבורה.

שני סרטים שמאוד רציתי לאהוב ולא ממש הצלחתי להתחבר אליהם: הראשון הוא "ערפדים" שמגיע מבלגיה. סוג של משל פוליטי מתוחכם בדמותו של סרט מוקומנטרי שאיכשהו לאורך הדרך איבדתי אותו. הסרט מתאר צוות של אנשי קולנוע דוקומנטרי שלראשונה קהילת הערפדים המקומית מסכימה להיחשף בפניו. הצופים ילמדו על חייהם הבאנליים של הערפדים על שלל הבעיות המשפחתיות, ארונות קבורה, מנהגי תזונה, צלבים והיחסים המיוחדים בין השלטונות לערפדים. אפשר לכתוב בעדינות שבבלגיה נמצא פתרון לבעיות ההגירה הלא חוקיות.

[*]

הסרט השני הוא "טעות" של הבמאי קוונטין דופייה שדווקא מאוד אהבתי את סרטו הקודם Rubber. גם הפעם הוא חוזר עם קומדיה סוריאליסטית וביזארית אפילו יותר מסרטו הקודם. גבר צעיר ומבולבל מתעורר בבוקר ומגלה שהכלב שלו נעלם, מה שמוביל לשרשרת סיטואציות מוזרה, הזויה ותמוהה. מפגשים עם אנשים שהשפיות שלהם הרבה יותר מעורערת משלו וכמובן גורו המאמין בחיבור רוחני בין דולף לכלבו. גם את הסרט הזה רציתי מאוד לאהוב אבל לא הצלחתי. אני כן יכול לעריך את התעוזה והייחודיות של שני הסרטים יוצאי הדופן הנ"ל.

סרטים רבים נוספים יוקרנו בפסטיבל "אוטופיה" חלקם מסקרנים מאוד, במיוחד הסרט הישראלי "בשר תותחים". "המזרח" של זאל באטמנגלי במאי הסרט "שמע את קולי" עם בריט מארלינג, אלן פייג' ואלכסנד
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט