חדשות קולנוע וסרטים

חדשות קולנוע ישראלי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשבוע האחרון הצטברו מספר ידיעות מעניינות בתחום הקולנוע הישראלי - השקת יום הקולנוע הישראלי, יו"ר חדש לאקדמיה לקולנוע וסרטים ישראלים בפסטיבל ונציה ובפסטיבל טלוריד בארה"ב. ריכזנו אותן עבורכם בכתבה אחת:

המפיק מוש דנון נבחר ליו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע

הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה בחרה יושב ראש חדש, מוש דנון, שיחליף את איתן אבן, המסיים קדנציה של ארבע שנים בימים אלה. דנון ייכנס לתפקידו בתאריך ה-1 לנובמבר השנה.

דנון הוא מהמפיקים המובילים בקולנוע הישראלי והפיק שורה ארוכה של סרטים ביניהם את הסרטים "ע'גמי", "איים אבודים", "אילי ובן" והסדרות "בטיפול", "אלנבי" ועוד. "בעידן שבו עולם התרבות בישראל חווה זעזועים ואי וודאות מכל הכיוונים יש לנו תפקיד חשוב ביותר לשמור על היצירה הישראלית המקורית ועל חופש הביטוי לכל אחד בכל דרך ובכל מקום", אמר דנון. "ברצוני להפוך את האקדמיה לגורם משמעותי בעל השפעה בשיח התרבותי המקומי והעולמי" .

[*]

יום הקולנוע הישראלי הושק

השקה חגיגית של יום הקולנוע הישראלי התקיימה הבוקר בסינמה סיטי גלילות. ההשקה עמדה בסימן הצדעה לשחקן יוסף שילוח ז"ל, לו מוקדש יום הקולנוע השנה.

במסגרת האירוע נשאה דברים שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהדגישה את חשיבות העלאת תקציב התרבות והקולנוע בישראל. כמו כן הוצג קליפ מחווה ליוסף שילוח בו הוקרנו קטעים ממיטב סרטיו מ"ספיחס", דרך "אלכס חולה אהבה" ועד "כיכר החלומות". באירוע השתתפו השחקנים והיוצרים המובילים מ-30 הסרטים שיוצגו השנה ביום הקולנוע הישראלי בהם גילה אלמגור, זאב רווח, אסי לוי, צחי נוי ויחזקאל לזרוב.

יום הקולנוע הישראלי הוא יוזמה משותפת של "ימי תרבות 2015" של מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט, פורום מוסדות תרבות ואמנות והתאחדות ענף הקולנוע. היום יתקיים ביום רביעי הקרוב (9.9) ב-57 בתי קולנוע שונים ברחבי הארץ בהם יוקרנו סרטים ישראליים בלבד במחיר של 10 ש"ח לכרטיס. עד כה, יום לאחר השקת הפרויקט בתקשורת, נמכרו כבר 30,000 כרטיסים, בתקווה לשבור את מספר הצופים בשנה שעברה שעמד על 120,000.

[*] הסרט הישראלי "ההר" הוקרן בבכורה בפסטיבל ונציה

סרטה של יעל קיים, "ההר", קופרודוקציה ישראלית/ דנית (הראשונה אי פעם), הוקרן אתמול (6.9) בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה ה-72, במסגרת התחרות הבינלאומית.

הסרט מתחרה על פרסי הסרט הטוב ביותר, הבמאית הטובה ביותר, השחקנים הטובים ביותר, פרס חבר השופטים ופרס הביכורים בסך 100,000 דולר עבור סרט הביכורים הטוב ביותר. הבמאית יעל קיים, שזהו סרטה הראשון באורך מלא, תמשיך עם הסרט "ההר" היישר מפסטיבל ונציה לפסטיבל טורונטו היוקרתי לשם הוא התקבל במסגרת .Discovery section

"ההר", מביא את סיפורה של אישה (שני קליין) המתגוררת עם בעלה (אבשלום פולק) וילדיה בבית הקברות היהודי בהר הזיתים. היא מתקשה להתמודד עם עבודות הבית הבלתי נגמרות והמקום המבודד בו היא חיה ונמלטת לטיולים בהר. באחד משיטוטיה היא נחשפת במקרה לסצנה לילית המתרחשת במעלה ההר. היא חוזרת ויוצאת בלילות ועולמה הולך ומתערער.

[*]

(בתמונה: צוות הסרט "ההר" בפסטיבל ונציה. צילום: אסף שניר)

הסרט "תיקון" ישתתף בפסטיבל יוקרתי בארה"ב

סרטו החדש של אבישי סיון “תיקון”, שזכה בחודש שעבר בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים, ישתתף בפסטיבל הסרטים "טלוריד" בקולורדו ארה"ב שנפתח השבוע.

פסטיבל "טלוריד", שאינו תחרותי, נחשב החשוב והיוקרתי בפסטיבלי הסרטים בארה"ב. לפסטיבל מגיעים בכירי תעשיית הקולנוע בארה"ב והעולם לארבעה ימים של הצגת מה שנחשב על ידי מנהלי הפסטיבל היוקרתי לסרטים המבטיחים ביותר השנה מכל העולם.

"תיקון" זכה בחודש שעבר בפרס חבר השופטים לסרט הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית הרשמית של פסטיבל לוקרנו היוקרתי שבשוויץ. זהו הפרס השני בחשיבותו במסגרת הפסטיבל. בעקבות ההשתתפות בפסטיבל בלוקרנו והזכייה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים בחודש יולי, מעורר "תיקון" תשומת לב והתעניינות בינלאומית מרובה. לאחר פסטיבל "טלוריד" ימשיך הסרט במסעו בפסטיבלים בארה"ב, אירופה ואוסטרליה.

הסרט עוקב אחר חיים-אהרון, בחור ישיבה חסידי ממאה שערים שבירושלים. ערב אחד, חיים-אהרון מתמוטט ומאבד את הכרתו. פרמדיקים מגיעים ומנסים להחיותו אך ללא הועיל אביו לא מוותר ומחייה את גופת בנו וכעבור זמן מה ולהפתעת הנוכחים, חיים-אהרון חוזר לחיים, אך הוא לא כשהיה - תשוקתו לחיים חזקה ממנו. האב מתחיל להתייסר ולפחד ממעשה ההחייאה שעשה בבנו ואולי בכך הוא הפריע לרצון הבורא.

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ תיקון (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט