חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט מיוחד: מהו הסרט הישראלי הטוב של השנה?

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ראש השנה הגיע ושנת תשע"ה הסתיימה. זמן מצוין לבדוק מה היה הסרט הישראלי האהוב שהופץ בישראל בשנה האחרונה. לצורך כך ביקשנו ממבקרי וכתבי האתר לדרג את שלושת הסרטים הישראליים האהובים עליהם מהשנה החולפת. הסרטים ברשימה הם הסרטים שהופצו מסחרית החל מראש השנה הקודם ועד לזה הנוכחי – סך הכל 31 סרטים (את רשימת הסרטים המועמדים המלאה תוכלו לראות בסוף הכתבה). רבים מהמועמדים הבכירים לפרס "אופיר" לפיכך ייקחו חלק בבחירה רק בשנה הבאה. אז מהו הסרט הישראלי של השנה של מערכת אתר "סרט"?

אלעד שלו (עורך האתר)

1. הגננת - יצירה לא מתפשרת, אמיצה, אינטליגנטית ומצולמת להפליא של נדב לפיד, שמציבה מראה מול החברה הישראלית ותוהה לגבי המקום של תרבות גבוהה ולאנשים יצירתיים ורגישים בחברה שמקדשת את הכסף, הבידור והשטחיות. "הגננת" אולי לא ידבר לכל צופה, אבל לאלו שימצאו שפה משותפת עימו הוא יהיה אחד הסרטים העמוקים, חריפים וכנים שיצאו השנה, סרט שפורט על המיתרים הנכונים במיומנות מושלמת.

2. הקפות

3. מיתה טובה

יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות)

1. הגננת - אחד הסרטים הייחודים, החריגים והמפתיעים לא רק בנוף של הקולנוע הישראלי אלא העולמי. זאת גם הסיבה להצלחה המסחררת של הסרט ברחבי העולם - מסתורי, לא צפוי, בועט בנורמות שאליהן הצופים הורגלו, הוא בוגר ורציני אך גם פורק עול בצורה ילדותית. יש לו את הקסם ששייך אך ורק לו. בקיצור אם הילד בן ה-5 שלכם מפתח כשרון לכתיבת שירה, שימו לב שהגננת לא מפתחת אובססיה כלפיו.



2. את לי לילה

3. מיתה טובה

רון פוגל (מבקר בכיר)

1. את לי לילה - סרטו של אסף קורמן הוא יצירה מהפנטת ובעלת עוצמות בלתי רגילות. הסיפור הקטן לכאורה עוסק בשתי אחיות, האחת לוקה בשכלה והשנייה המטפלת בה. יחסי האהבה-שנאה בין שתי האחיות בגילומן המצוין של דאנה אבגי ולירון בן שלוש (זוגתו של קורמן ושותפה בכתיבת התסריט) הם מהאותנטיים והמרגשים שנראו על המסך הגדול בארץ.

חיפה של מטה מצטלמת כשאול תחתיות שבו מנסות האחיות לשרוד והאחות הבריאה אף מנסה ליצור לעצמה חיים מעבר לוואקום שלה ושל אחותה. היא יוצרת מערכת יחסים עם אחד המורים בבית הספר שבו היא עובדת כשומרת, אולם הצלע הגברית שתתווסף לשתי הנשים הצעירות תסבך את המצב ותוביל את כל המעורבים לאבדון. סרט שלא מרפה גם זמן רב אחרי הצפייה.



2. מיתה טובה

3. המילים הטובות נתן ליכטר (מבקר קולנוע)

1. הגננת - כאשר יצא סרטו הראשון באורך מלא של נדב לפיד, "השוטר", היה ברור שמדובר ביוצר מיוחד. כאשר ראיתי את "הגננת" הבנתי שמדובר ביצירת אמנות יוצאת דופן ולדעתי היצירה הבולטת ביותר בקולנוע הישראלי בעשור הנוכחי. "הגננת" עוסק בכישרון השירה של יואב בן החמש ובגננת שלו שמנסה לפתח את כשרונו. בסרטו לפיד יוצא כנגד הקפיטליזם שדורס את התרבות.

"הגננת" הוא לא רק סרט עם מסר ותדר משלו אלא גם סרט אמנותי. יש בו וידאו ארט, יש בו ריקוד, שירה וצילום אמנותי. הוא לא צפוי, הוא מותח, מרתק, מעורר מחשבה, נטול קיטש והכי חשוב, הוא אחד מאותם סרטים שמוציאים את הקולנוע הישראלי מהשעמום והשחיקה סביב סרטי הצבא, קום המדינה והמשפחות הלא מתפקדות. "הגננת" הוא סרט שהופך כבר עכשיו לקלאסיקה מיידית. מבחינתי הוא הסמל של תור הזהב הנוכחי של הקולנוע הישראלי. נדב לפיד, כרגע, הוא הבמאי הישראלי הטוב ביותר.

2. פרינסס

3. מיתה טובה



מור קומפני (מבקרת קולנוע)

1. את לי לילה - רבות נכתב ונאמר על סרטם של אסף קורמן ולירון בן שלוש ואני רק יכולה להוסיף שמדובר ביצירה מפעימה ואחרת. הגעתי אליו עם תחושה פנימית שמדובר במלודרמה סוחטת דמעות ומהר מאוד התבדיתי - הסרט הזה לא דומה לשום דבר שהכרתי. הבימוי והדיאלוגים מצוינים, המשחק של דנה איבגי ובן שלוש פנומנלי. "את לי לילה" לא עזב אותי שבועות רבים אחרי הצפייה בו. דווקא בזכות המינימליזם והפשטות שבו, הפריימים שלוכדים את פיסות המציאות השבריריות במלוא כיעורן, וההימנעות מהתחסדות והסתרה, זה סרט גדול מהחיים.

2. פרינסס

3. מנפאואר

זוהר צלח (עורך מדור טלוויזיה)

1. את לי לילה - מבחינתי מדובר בבחירה קלה למדי. הנושא המעניין של התסריט, המורכבות שלו והדיונים שהוא מעלה, הבימוי המדויק של קורמן, הסוף המצמרר ומעל הכל ההופעה המהפנטת של דאנה איבגי, שזיכתה אותה בפרס אופיר, הופכים את סרטו של אסף קורמן לסרט הישראלי הטוב של השנה בפער די גדול מהשאר ובכלל לאחד מהסרטים היותר טובים של השנה החולפת בכלל.

2. ערבים רוקדים

3. המילים הטובות



יאיר פרי (כתב ומבקר)

1. "פרינסס" - "פרינסס" עוסק בילדות, הורות, זהות, מיניות, מגדר, נשיות, טראומה, ישראליות, תודעה מפוצלת, יחסים סימביוטיים, יחסי עריות, פדופיליה, פנטזיה ולא פחות - בקולנוע. זאת חתיכת מטלה עבור סרט ביכורים אבל טלי שלום-עזר, כנראה, בורכה בניואנס החמקמק והמעורפל הזה – טונות של כשרון.

"פרינסס" מגיש את עצמו לצופה פשוט וערום כמו דקירה עמוקה בבטן, שקטה שקטה, חוץ מהרעש של האברים שלך נקרעים מבפנים. שלום-עזר ליהקה לסרט בגאונות את קרן מור, אורי פפר ושירה הס שמזכירים לנו שקולנוע הוא אמנות של כל מה שלא נאמר, ובכך טמונה גדולתו של הסרט.



2. שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים

3. אני לא מאמין, אני רובוט?!

קארין דובינסקי (כתבת)

1. אני לא מאמין אני רובוט?! – אני אוהבת קומדיה טובה ואוהבת מדע בדיוני והשילוב של שני הז'אנרים לראשונה בקולנוע הישראלי הצליח לכבוש אותי. למרות שהאפקטים בחלקים מסוימים קצת מקרטעים, זה לא באמת משנה כי הסרט נותר מצחיק לכל אורכו עם עלילה הזויה למדי, שלא לוקחת את עצמה ברצינות רבה יתר על המידה. צריך יותר סרטים כאלה, ישראליים ובכלל.



עתרת סלייטר (כתבת)

1. סבנה - הסרט "סבנה" הוא דוקו-דרמה המגוללת את סיפור חטיפת מטוס סבנה ב-1972 על ידי ארגון "ספטמבר השחור". אהבתי את הדרך יוצאת הדופן בה נקט יוצר הסרט לספר את הסיפור. הסרט "סבנה" מציג נרטיב הומניסטי הנצמד למציאות בניגוד לנרטיב הלאומי אשר נשען על מיתוסים. היוצר אינו מצדיק את פעולת המחבלים אלא מציג את המניע לפעולה ומציע שיח חדש שעשוי לחולל שינוי.



סרט השנה של מערכת אתר סרט הוא:

1. את לי לילה – 11 נקודות

אסף קורמן, במאי הסרט, מזל טוב!

"תודה רבה! אנחנו (אני ולירון) עדיין נרגשים מאוד ונפעמים שהסרט הקטן והאינטימי שלנו מקבל כל כך הרבה אהבה. בקרוב הוא גם ייצא לאקרנים באנגליה ובבלגיה. זאת הייתה שנה מדהימה וסוערת עבור הסרט ועבורנו וכיף לחתום אותה במתנה שכזו".

[*]

2. הגננת – 9

3. פרינסס – 7

• כל סרט שדורג על ידי הכתבים במקום הראשון קיבל 3 נקודות, בשני 2 נקודות ובשלישי נקודה אחת

רשימת הסרטים שהופצו השנה:

10% ילדה שלי, איביזה, אני לא מאמין, אני רובוט, את לי לילה, בורג, בן זקן, גויאבות, האם זה אתה?, הגננת, המילים הטובות, המסע לכוכב המינימקים, הקפות, התאבדות, טוביאנסקי, יונה, לוויה בצהריים, מה כבר יכול לקרות?, מיתה טובה, מנפאואר, סבנה, סיפור על אהבה וחושך, סרט עם קתרין דנב, ערבים רוקדים, עלים אדומים, פנסיון פראכט, פרחים של מרציפן, פרינסס, צילי, שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים, שקופים, תפוחים מן המדבר
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ את לי לילה (עמוד סרט)
חץ הגננת (2015) (עמוד סרט)
חץ פרינסס (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2015
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט