חדשות קולנוע וסרטים

מ"דיבוב מצחיק" עד "להיוולד מחדש": ראיון עם הבמאי בן חכים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הבמאי בן חכים עובד על סרט קצר חדש עם ורד פלדמן ועומר דרור ומתראיין על העבודה עם השחקנים על הסרט העוסק באישה דתייה בהריון ועל "דיבוב מצחיק" שהפך להצלחה היסטרית. בנוסף אתם יכולים לתמוך ב"הדסטארט" של הסרט ולזכות בפגישה עם עומר דרור
בן חכים הוא יוצר קולנוע ישראלי צעיר, בין השאר האיש שיצר את תכנית הרשת "דיבוב מצחיק". סרטו הקצר "מפעילה" הגיע לפסטיבל טרייבקה ובמשך שנים הוא ערך את האתר שאתם קוראים ברגע זה. לאחרונה הוא פתח פרויקט גיוס כספים "הדסטארט" לסרטו החדש "להיוולד מחדש", בכיכובה של ורד פלדמן ("האלופה"), נדב ניר ("מטומטמת") והדוגמן/שחקן עומר דרור ("אליפים"). הסרט הוא על אישה מעולם הדתי-הלאומי, בהריון מתקדם, שנפרדת לרגע ממשפחה בקאנטרי קלאב השכונתי ונקלעת למעין התפרצות של המיניות שלה כשהיא עוקבת אחרי חבורת נערים חתיכים, כשאחד מהם נאלץ לבסוף ליילד אותה באקט ששובר את הפנטזיה ומחזיר אותה למציאות חייה.

אתה אדם חילוני שניגש לכתוב כאן סיפור שנוגע מאוד דווקא לחברה הדתית. כמה אתה זר לעולם הזה ואיך אתה מרגיש שזה השפיע על הגישה שלך לכתיבה?

"אני אישית בגדול אדם חילוני, אבל אני נשוי לגבר דתי. זה בעצם מה שחיבר אותי מראש לעולם הזה, וגרם לי כן להתחבר ובאמת לחוות דרכו ולהכיר את העולם הזה. אני גם בגיל שלושים, חושב גם על ילדים, ואני מניח שבסופו של דבר הפחד ממחויבות, מאחריות גם זה מה שהוביל אותי לכתוב על אותה שגרת חיים שאנחנו רוצים ומנסים כל הזמן לברוח ממנה".

[*]

אתה מרגיש שכן היה מאמץ כלשהו מצדך להתחקות אחרי הפסיכולוגיה של הדמות, באופן שונה מכזו של דמות חילונית?

"ראיינתי נשים דתיות מהעולם הזה. עקבתי אחרי הריונות וראיתי איך התהליך הזה מבחינה פסיכולוגית משפיע על הנשים שעוברות אותו, ובאמת עד כמה העולם הזה של 'אישה' ושל 'נשיות' משחק תפקיד כאן, עד כמה הדת משפיעה על החיים שלהן. עד כמה זה נכון שנשים דתיות לא בוחרות את הבחירות שלהן, ועד כמה זה נכון שהן מרגישות איזשהו צורך לשנות את פני המציאות אם הייתה להן הזדמנות?"

זו גם דמות שהיא אישה, והיותה אישה באמת משמעותי אליה. איך אתה ניגש אליה כגבר?

"בעיקרון כמעט כל התסריטים שכתבתי, כל הסרטים שעשיתי היו עם דמויות נשיות ראשיות. העולם של הנשים פשוט נראה לי עולם הרבה יותר עשיר ועמוק עם המון רבדים. מעבר לזה, גם העבודה עם השחקנית ורד פלדמן שעברה הריון אמיתי בצילומים, סייע לסרט בכך שהיא שיתפה אותי בכל התחושות והרגשות שלה, ואני למדתי יחד איתה גם את העולם הזה. התנאים גרמו לנו ליצור משהו מחדש ביחד מבחינת האופי של הדמות ומה מניע אותה לעשות את מה שהיא עושה. ככה לי זה הרבה יותר קל גם כבמאי שהוא גבר באמת להכיר את העולם הזה ולהיחשף אליו יותר."

ספר קצת על איך אתם מרימים את הסרט

"בגלל ההיריון האמיתי היה לנו לחץ של זמן להרים את זה. אז אנחנו בעצם מרימים 'הדסטארט' ואנחנו לא ממומנים על ידי אף קרן, כי לא היה לנו זמן לחכות לאישורים של קרנות. אנחנו קוראים לכולם לבוא לקחת חלק ביצירה, בתהליך הזה של בעצם ליצור משהו מחדש. רק אם נגיע ל-100 אחוז תמיכה בזמן נוכל לעשות את הסרט. בסופו של דבר שזה יצירה שהיא מיוחדת בנוף. אנחנו מאוד מאמינים בסרט הזה ורוצים שהוא יקרה, באופן הכי טוב".

במסגרת פרויקט ה"הדסטארט", שהגיע ל-50 אחוזי מימון מתוך 40 אלף ש"ח מבוקשים, יכולים התורמים לקבל החל מלינק לצפייה בסרט ועד הזמנה להקרנת הבכורה, כניסה חינם לכל הקרנות דיבוב מצחיק בשנת 2018, ברכה מצולמת מעומר דרור וביקור בסט צילומי הסדרה החדשה שלו. לתמיכה בפרויקט: לחצו כאן

ספר על הבחירה לעשות את מושאי תשוקתה של הדמות הזאת קטינים או כמעט קטינים

"נושא הסרט הוא בעצם איך שהיא רוצה להחזיר את הגלגל אחורה ולבחור מחדש; ככה שבאמת אותו בחור שהיא רואה יהיה בעצם באותו הגיל שהיא רוצה להיות בו. ככה גם כביכול זה היה מתאפשר, בגלגול אחר או בזמן אחר. היא יוצרת לעצמה בראש דמות ועולם שלם מאותו בחור, וזה מה שמשחק תפקיד. ובאותו הרגע הוא אותו תפקיד בראש שלה, הוא אותה דמות שהיא רוצה. ולכן קורה כל מה שקורה ולכן היא מחליטה כנגד כל מה שהמציאות מורה לה לקום ולעשות את הצעד הזה".

[*]

החל משנת 2006 יוצר חכים יחד עם אחיו אמיר את ערוץ היוטיוב "דיבוב מצחיק" בו הם מעלים דיבובים הזויים ומשעשעים במיוחד לקטעים טלוויזיוניים החל מ"פרפר נחמד" ועד תכניות בישול של קרין גורן. במשך שנים היו השניים מאחורי הקלעים ובשנה שעברה הם יצאו לאור כעומדים מאחורי העמוד בראיון חושפני בשער "הארץ". כיום יש לערוץ שלהם 40 אלף עוקבים ומעל 14 מיליון צפיות בסרטונים השונים.
ספר לנו איך דיבוב מצחיק התחיל

"זה התחיל לפני כעשור. אני ואחי ישבנו באחד הלילות מול מסך טלוויזיה, מול אחת מתכניות הדת האמריקאיות האלו שמשודרות להמונים. מתוך שעמום החלטנו לעשות סוג של דיבוב. הדמויות שם היו באמת מאוד מאוד אקסצנטריות וזזו המון עם הידיים, ועשו כל מיני תנועות שמאוד הצחיקו אותנו כי בקושי הבנו מה הם אומרים, אז פשוט החלטנו להמשיך את הקו הזה ולהכניס להם מילים לפה. בזמנו צילמנו את המסך ולאט לאט נכנסו מערכות העריכה, וככה בעצם כשנכנס יוטיוב התחלנו להעלות את הקטעים. עם הזמן גם ערכנו אותם ולאט לאט זה הפך להיות משהו שהוא כיף לראות, שאנחנו מאוד גאים בו".

[*]

אתה יכול להשוות בין העבודה על "דיבוב מצחיק" לעבודה על קולנוע

"כן, בטח. בעיקרון סרטים רציניים או דרמות כבמאי תמיד עשיתי, אפילו לפני 'דיבוב מצחיק'. זה משהו שתמיד היה כי קולנוע זה עולם שתמיד נגע בי. ובאמת הדיבוב המצחיק נולד תוך, בסופו של דבר, מזה שאנחנו היינו צרכנים מאוד גדולים של תכניות אירוח, תכניות ריאליטי, כל מה שמשודר בטלוויזיה - וגם קולנוע ונוצרה איזושהי סאטירה או פארודיה תוך כדי הצריכה של אותם תכנים ומתוך הכתיבה שלהם מחדש. חוץ מזה, יש בזה המון שדומה לבימוי כי אמנם אנחנו לא כותבים את הטקסטים אלא מאלתרים אותם תוך כדי, וזה דבר שמאוד חשוב לנו ומשמר על אותנטיות, אבל כן בהחלט אפשר להגיד שהעריכה של זה ואיך שהדברים בסופו של דבר נבנים הם מאוד דומים ליצירה של סרט".

לתמיכה בהדספארט של "להיוולד מחדש": לחצו כאן
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2017
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט