חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל אייקון: סקירת סרטים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: שחר עמית

כמו בכל שנה, פסטיבל אייקון TLV מציע הזדמנויות חד פעמיות לצפות בסרטים, שלצערי ככל הנראה לא יזכו להפצה בארץ. השנה הפסטיבל מציג שורת סרטים שמוכיחים כי גם אם סרט עוסק במדע בדיוני, זה לא מונע ממנו להיות קומדיה, דרמה ואפילו מתח.

[*]

EVA –

בשנת 2041, בעולם בו הרובוטים הם חלק אינטגרלי בחיים, חוזר אלכס גארל, מנהדס מוכשר, לאחר עשרה שנים לסיים פרויקט אותו זנח ולעצב לראשונה אישיות ייחודית וחופשית לרובוט בדמות ילד. הוא מוצא מודל לחיקוי דווקא באיווה הצעירה, ילדה בת העשר של אחיו דיויד ואהובתו מימים עברו, לאנה. לפחות כך זה נראה. הסרט מתמלא במלודרמה עם ניחוח ספרדי מענג שמצליח לשלב בתוכו בנוסף לרגש הרומנטי/מלנכולי גם מתח ואף הומור.

השחקן הגרמני דניאל בריהל ("להתראות לנין!","ממזרים חסרי כבוד") תופס אקסנט ספרדי מדופלם ובדומה לתפקידיו בעבר משרה תחושה מדבקת של חוסר שקט מודחק. אחת ההצלחות הגדולות של במאי הסרט, קיקה מיילו, היא היכולת להציג איזון בין הטכנולוגיה העתידית, המוצגת באנימציית CGI מקצועית, והחיים הרגילים אשר עדיין דומים לחיים היום. איזון זה שומר על האמינות, למרות החופש שניתן בז'אנר העתידני, ומאפשר לצופה להתחבר בקלות יתרה לנושא. בכל זאת, אהבה נשארת אותו דבר בכל תקופה.

[*]

על אחריותכם בלבד

ג'ייק מ. ג'ונסון ("הבחורה החדשה") מגלם את ג'ף סוונסן, עיתונאי מקומי בסיאטל אשר לוקח את שני מתמחיו, סטודנט הודי חנון ואת דאריוס (אוברי פלזה בהופעה מבריקה) הציניקנית, אל עיירה קטנה בה גדל בכדי לחקור מודעה מוזרה בעיתון שמציעה למסע בזמן. הדרישות: להביא נשק מהבית וכמו אמריקאים טובים, לקבל על עצמם את האחריות על סכנה במסע. די במהרה מגלה ג'ייק כי מאחורי ההצעה המיוחדת עומד קנת', בחור תמהוני אשר קשה לקנות את אמונו. זו דווקא דאריוס שמצליחה לאט לאט לחדור אל תוך עולמו ומגלה כי למרות הטירוף מסתתר אדם מיוחד ואולי, רק אולי, באמת יוכלו לחזור לאחור?

הסרט מדבר על מסע בזמן; לנסוע לתקן עוולות הן בניסיון לנסוע פיזית בממדי הזמן או פשוט לחזור לעיירת הילדות. כל אחת מן הדמויות יוצאת למסע בזמן בדרך זו או אחרת, ועמן גם אנחנו. "על אחריותכם בלבד" מבוסס על תסריט שנון ומלא בהומור אשר בחוכמה בונה מתח וציפייה מבלי לספק רגע אחד משעמם. כמו כן, צוות השחקנים מציג הופעה מבדרת ומרגשת. ללא ספק נקודת האור הגדולה ביותר של הסרט היא הופעתו של הבמאי והשחקן מארק דופלס ("ג'ף שחי בבית") בתור קנת'. דופלס מצליח להיכנס לנעלי הדמות העמוקה וליצור בו זמנית רתיעה ואמפתיה.

[*]

שמע את קולי

היוצרת האמריקאית בריט מרלינג, אשר הביאה לעולם את "ארץ אחרת", חוזרת בדרמה פסיכולוגית עם טוויסט מדע בדיוני. כמו בסרטה הקודם, מרלי כתבה, הפיקה ומככבת בסרט אשר מציב שוב דמויות במצבים הזויים ובנייה תחבירית מחוכמת מובילה את הקהל לפקפק באמת. פיטר ולורנה, זוג מקליפורניה, מחליט ליצור סרט על כתות. כבר בתחילת הסרט הם מוצאים את עצמם יושבים באחרי טנדר, מכוסי עיניים ומובלים למקום המסתור של מגי (מרלינג בכבודה ובעצמה). מגי היא צעירה בעלת שיער בלונדיני ארוך ואלרגית לכמעט כל דבר אשר טוענת שהיא מגיעה מן העתיד. היא אוספת אליה אנשים, להם, באמצעות מה שנראה יותר כפולחני כת מאשר שיעורים, היא מקנה כלים שישמשו אותם במלחמת האזרחים האכזרית שלטענתה עתידה לבוא. עד לנקודת השיא, זה לא ברור עד כמה ישאבו בני הזוג אל תוך עולמה של מגי ובדיוק עד כמה רחוק הם ילכו למען התחקיר, למען עצמן, ובעיקר למענה.

מרלינג מציגה יכולת משחק מעניינת של דמות אניגמטית במיוחד, אותה עד לסופו המעט מאכזב של הסרט, אנו מנסים לפענח בעוד מחקרם של בני הזוג לגביה מקבל אין ספור תפניות.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט