חדשות קולנוע וסרטים

אז מה צפוי לנו ברבעון האחרון של 2012?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: אלון רוזנבלום

הרבעון הקולנועי האחרון של 2012 מבטיח להיות מרתק, מלהיב ומגוון. לצד סרטי אקשן וקומדיות שיאכלסו את חודשי חופשת חג המולד, יוקרנו סרטי איכותיים יותר שיינסו לשבור את קו הסיום ולזכות במועמדויות לפרס האוסקר בקטגוריות אלו ואחרות. בולט בהעדרותו ז'אנר המדע בדיוני ששלט ביד רמה בחודשי הקיץ ומפנה את המקום לז'אנר הפנטסיה, סרטי אקשן ודרמות כבדות המבוססות על יצירות קלאסיות וביוגרפיות.

צייר לי פסלון מזהב

[*]

יריית הפתיחה של עונת האוסקרים המתקרבת כבר נשמעה כש"המאסטר", סרטו החדש של פול תומס אנדרסון ("מגנוליה", "זה ייגמר בדם") שכבר מעורר דיבור רב על מועמדויות בקטגוריות הבימוי, התסריט והמשחק, עלה לאקרנים. הסרט, שפתח את פסטיבל חיפה, זכה לאחרונה בפסטיבל ונציה בפרסי פיברסקי לסרט הטוב ביותר, פרס אריה הכסף לבמאי פול תומס אנדרסון ופרס השחקנים הטובים שניתן לחואקין פיניקס ופיליפ סימור הופמן. הסרט מספר את סיפורו של חייל משוחרר שחוזר הביתה בתום מלחמת העולם השנייה כשעתידו אינו ברור לו.

סרט נוסף שצופים לו מועמדויות בקטגוריות הבימוי, תסריט והמשחק הוא "ארגו" סרטו של בן אפלק שביים ומשחק בתפקיד הראשי. הסרט, המבוסס על מקרה אמיתי, מתרחש בתקופת המהפכה השילטונית באירן בשנות השמונים, אז מצאו את עצמם דיפולומטים אמריקאים נצורים בשגרירויות ללא מוצא החוצה. הממשל האמריקאי רקח תוכנית והצליח לשחררם תחת מסווה של הפקת סרט אקשן הוליוודי. הסרט יוצא לאקרנים באמצע אוקטובר ואצלנו, רק בתחילת דצמבר.

אחד הסרטים המסקרנים ביותר שייצאו בחודשים הקרובים הוא סרטו של אנג לי ("הר ברוקבק") "חיי פי" המבוסס על רב המכר מאת יאן מרטל. סרט הפנטסיה, שייצא לאקרנים באמצע דצמבר, מגולל את סיפורו של נער צעיר, אשר מוצא את עצמו באמצע האוקיאנוס בסירה אחת ובחברתם של טיגריס, צבוע, זברה ואורנגאוטנג.

שתי ביוגרפיות בעלות פרופיל גבוה ינסו לתת הצצה לחייהם האישיים של שתיים מהדמויות הבולטות בהיסטוריה. "לינקולן", סרטו של סטיבן שפילברג, מתיימר לספר את סיפורו האמיתי של הנשיא ה-16 של ארצות הברית. דניאל די לואיס שמגלם את דמותו של אברהם לינקולן יזכה כמעט בוודאות למועמדות חמישית לפרס השחקן הטוב של השנה. בסרט, שייצא באמצע נובמבר בארצות הברית, ואלינו יגיע רק באמצע ינואר 2013, משחקים גם ג'וזף גורדון לוויט, טומי לי ג'ונס וסאלי פילד.

שחקן נוסף, שכמעט בוודאות יזכה למועמדות בקטגוריית השחקן הטוב של השנה הוא אנתוני הופקינס אשר מגלם את דמותו של הבמאי הנודע אלפרד היצ'קוק בסרט "היצ'קוק" אשר מתאר את מערכת היחסים של הדמות האייקונית עם אשתו אלמה רוויל, אותה מגלמת הלן מירן, בזמן צילומי יצירת המופת שלו, "פסיכו". סקארלט ג'והנסון מגלמת את ג'נט לי, כוכבת הסרט שנכנסה לפנתאון ההיסטורי תודות לסצינת הרצח במקלחת המפורסמת.

שני עיבודים בולטים ליצירות מופת ספרותיות קלאסיות יוקרנו בחודשים הקרובים. "עלובי החיים", המחזמר הראוותני המבוסס על ספרו של ויקטור הוגו, המילים של אלן בובליל והמוסיקה של קלוד מישל שנברג. יו ג'קמן מגלם את דמותו של ז'אן ולז'אן, אסיר לשעבר שמחפש דרך חדשה בחיי החופש להם זכה. ראסל קראו הוא ז'אבר, השוטר שרודף אחר ולז'אן באובססיביות. הסרט, שייצא לאקרנים בארצות הברית בערב חג המולד קיבץ אליו, לצד ג'קמן וקראו, שחקנים רבים כמו אן האת'אווי, סשה ברון כהן והלנה בונהם קרטר שמפגינים כשרון שירה לצד כישרון משחק.

הבמאי ג'ו רייט ("כפרה", "גאווה ודיעה קדומה") חוזר לקלאסיקה הספרותית בכיכובה של קירה נייטלי בעיבוד מחודש לספרו של ליאו טולסטוי, "אנה קרנינה". הסרט, שיוקרן באופן חד פעמי ביום ראשון הקרוב בפסטיבל חיפה, מגולל את סיפורה של אנה קרנינה, אשת החברה הגבוהה במאה ה- 19 ברוסיה, אישה נשואה ואם לילד אשר מתאהבת בקצין צבא צעיר.

בונד, ג'יימס בונד

[*]

סרט האקשן הבולט של החורף יהיה ללא ספק, "סקייפול", הסרט ה- 23 בסדרת סרטי ג'יימס בונד שיוצא לבתי הקולנוע במסגרת חגיגות ה- 50 להקרנת הסרט הראשון בסדרה, "ד'ר נו", אי שם בשנת 1962 שהנציח את הדמות הספרותית שהגה איאן פלמינג בקולנוע בפעם הראשונה. היה זה שון קונרי שאמר בפעם הראשונה את אחד המשפטים המפורסמים בקולנוע, "שמי הוא בונד, ג'יימס בונד". בסרט הנוכחי, דניאל קרייג נכנס בפעם השלישית לנעליו של הסוכן החשאי, 007, אשר נאלץ להגן לא רק על עצמו ועל העולם מפני הרוע, אלא גם על הבוסית שלו, M בגילומה של ג'ודי דנץ. הסרט, שייצא בארץ ב- 25 באוקטובר, בויים על ידי סם מנדס ("אמריקן ביוטי") ובתפקיד הנבל המסורתי, חאוויר ברדם.



Killing Them Softly הוא סרט אקשן מסקרן עם ניחוח איכותי בעיקר בגלל הבמאי שלו, אנדרו דומיניק, שביים את "רציחתו של ג'סי ג'יימס על ידי רוברט פורד הפחדן". דומיניק שב לשתף פעולה עם בראד פיט שמככב בתפקיד הראשי וגם נמנה כאחד ממפיקי הסרט. פיט מגלם את דמותו של איש חוק אשר יוצא לחקור שוד בו מעורבים אנשים המקורבים למאפייה המקומית. לצידו של פיט משחקים ריי ליוטה וג'יימס גנדולפיני.



טום קרוז מביא למסך את גיבור ספריו של סופר המתח לי צ'יילד, "ג'ק ריצ'ר", בסרט הנושא את שמו. בסרט, שמפיקיו מקווים שיהפוך עם הזמן לסדרת סרטים, יוצא ריצ'ר לחקור רצח של חמישה אנשים תמימים על ידי צלף צבאי.

אקשן צבאי מלחמתי שבוודאי יגרור לא מעט עניין הוא Zero Dark Thirty, סרטה של קתרין ביגלו, זוכת האוסקר על בימוי "מטען הכאב". הסרט מגולל את המצוד אחר אוסמה בין לאדן, מצוד שנמשך עשר שנים, מאז אסון התאומים ב- 2001 ועד לתפיסתו במאי 2011.

עוד מי שיחמם לנו את הקיץ עם לא מעט יריות של כדורים ומשפטים מתחכמים הוא קוונטין טרנטינו שימשיך להשתעשע בז'אנרים קולנועים, הפעם, המערבון. "ג'אנגו ללא מעצורים" שייצא בארצות הברית בסוף דצמבר ואצלנו באמצע ינואר 2013, מתרחש שנתיים לפני מלחמת האזרחים. גיבור הסרט הוא ג'אנגו (ג'יימי פוקס), עבד אשר מצטרף לצייד פושעים (כריס וולץ) ועוזר לו לצוד צמד פושעים. בסרט משחקים גם ליאונרדו די קפריו בתפקיד בעל חוות מטעים המארח תחרויות אגרוף בין העבדים שלו, קורט ראסל כאחראי על תחרויות האגרוף וכמובן, סמואל ל. ג'קסון כאחד העבדים.

שר הטבעות הערפדים ואנשי הזאב

[*]

שני סרטים מאוד מדוברים מעולם הפנטסיה יעלו לאקרנים בחודשים הקרובים, אחד סוגר סדרת סרטים מצליחה והשני, פותח טרילוגיה חדשה. "דמדומים 4: שחר מפציע חלק 2" מסיים את סדרת הסרטים המצליחה המגוללת משולש אהבים בין בת אנוש, ערפד ואיש זאב. קירסטן סטיוארט, רופברט פאטינסון וטיילר לאוטנר, יחזרו לקולנוע בפעם האחרונה יחדיו באמצע נובמבר. "ההוביט: מסע בלתי צפוי" פותח טרילוגיית סרטים חדשה המתרחשת בארץ התחתונה ומגוללת את סיפורי ההוביטים, המכשפים, הגמדים והמפלצות אשר שוכנות בו. פיטר ג'קסון, האחראי על טרילוגיית "שר הטבעות" חוזר לביים את שלושת הסרטים שמקדימים בעלילתם את הטרילוגיה הראשונה שלו. "ההוביט" ייצא לקולנוע באמצע דצמבר ואילו את ההמשכים נוכל לראות רק בסוף 2013 וב- 2014.

העולם מצחיק

האגף הקומי של עונת החורף הקרובה יתאפיין בעיקר תודות לחזרתן של שתיים מהשחקניות האהובות והמצליחות ביותר בכל הזמנים לקידמת המסך, ברברה סטרייסנד ובט מידלר. ברברה סטרייסנד, שאומנם נראתה בסרטי "פגוש את ההורים" תקבל תפקיד גדול ומשמעותי בסרט The Guilt Trip שייצא לקראת סוף דצמבר. בסרט מגלמת סטרייסנד אמא שתלטנית אשר יוצאת עם בנה (סת' רוגן, "עד החתונה זה יעבור") למסע בדרכים בניסיון להגיע לכנס של ממציאים. את בט מידלר ראינו לאחרונה בקולנוע ב- 2008 בסרט הכושל "הנשים" וכעת היא חוזרת בקומדיה חדשה לצידו של בילי קריסטל, Parental Guidance. השניים מגלמים סבא וסבתא שנאלצים לשמור על הילדים של ביתם אותם לא הרבו לראות. מה שיכול להתפרש כמשימה משפחתית פשוטה ומהנה הופך, כמובן, לסיוט, להנאתם הרבה של הצופים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט