חדשות קולנוע וסרטים

פנטסיה בסוכות בפסטיבל "אוטופיה" - חלק א'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת פסטיבל אוטופיה, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע מדע בדיוני ופנטסיה, מתח ואימה - שיתקיים השנה בין התאריכים 21-30 בספטמבר בסינמטק תל-אביב התישבתי עם כמות מרשימה של סרטים שיוקרנו בו וניסיתי לצפות בכמה שיותר כדי לסמן עבורכם את הסרטים המומלצים ביותר לצפייה מתוך כמות הסרטים הגדולה והמרשימה.

[*]

הסרט הראשון שאתם חייבים לעצמכם הוא סרט הפתיחה של הפסטיבל - "סוף העולם". מדובר בסרטם החדש והמצופה של אדגר רייט, סיימון פג וניק פרוסט, בהקרנת בכורה ארצית וככל הנראה היחידה, מאחר והסרט לא יופץ באופן מסחרי בבתי הקולנוע בארץ. "סוף העולם" הינו החלק השלישי ב"טרילוגיית הדם והגלידה" של שלושת היוצרים הבריטים.

[*]

בפסטיבל יוצגו לראשונה בישראל על המסך הגדול גם שני החלקים הראשונים בטרילוגיה: "שון של המתים" (Shaun of the Dead) פארודיה מופרעת על סרטי זומבים ו"שוטרים לוהטים" (Hot Fuzz) פארודיה מופרעת על סרטי משטרה. מי שעדיין לא ראה את שתי הקלאסיקות - פשוט רוצו לקנות כרטיסים כי מדובר בסרטי חובה.

עלילת הסרט השלישי בסדרה "סוף העולם" היא פארודיה על סרטים אפוקליפטים ופלישת חייזרים. חמישה חברים חוזרים לעיירת הולדתם כדי להשלים את סבב הברים שהתחילו ולא סיימו לפני 20 שנים. עד מהרה הם מבינים שאמנם העיירה שם, וכל 12 הברים מחכים להם במקומם, אבל משהו השתנה.

[*]

עוד הקרנה חגיגית במסגרת הפסטיבל היא סרט הפתיחה של פסטיבל חיפה, סרטו החדש של ארי פולמן "כנס העתידנים". מאחר והסרט יוצא מיד לאחר מכן בבתי הקולנוע ובהקרנות סדירות בסינמטק תל אביב הייתי ממליץ להתמקד בהקרנות של סרטים שאינם יוצאים בבתי הקולנוע.

[*]

לראשונה תתקיים תוכנית של קלסיקות שכל סרט הוא פנינה קולנועית שפשוט חובה לראות על המסך הגדול: בין הסרטים אפשר למצוא את "2001: אודיסיאה בחלל","התפוז המכני" סרטו של סטנלי קובריק, יצירת המופת של רידלי סקוט "בלייד ראנר" ולראשונה על המסך הגדול בישראל הקרנה של "דוני דארקו" סרטו של ריצ'ארד קלי. עוד קלאסיקה עכשווית היא "שבעה צעדים" סרטו המצמרר של פארק צ'אן ווק שסרטו האמריקאי הראשון "סטוקר" בכיכובה של ניקול קידמן יוקרן גם הוא בפסטיבל. קלאסיקה נוספת היא "המבוך" של ג'ים הנסון עם דיוויד בואי וג'ניפר קונלי הצעירה שתוצג במסגרת סרטי הילדים.

עוד סרט במסגרת הילדים הוא "קודי הרובוט" של הבמאי שון מקנמרה המתמחה בסדרות וסרטים לילדים אמריקאים מהסוג הנמוך והרע ביותר שיכולים להיות כגון יצירת המופת הקולנועית " "Bratzוסרטי Baby Geniuses על שלל הסיקוולים שלהם. כאשר בודקים את הפילמוגרפיה של מקנמרה אפשר להבין בקלות מדוע הסרט הזה כל כך גרוע. מסתבר שבמקביל ל"קודי הרובוט" הוא ביים עוד 6 סרטי ילדים. לא ברור למה דווקא השיקוץ הזה מוקרן לילדים בפסטיבל איכותי כל כך. "קודי הרובוט" אולי מאוד רוצה להפך לקלאסיקה כמו "תקלה מופלאה" הקלאסי, אבל באופן אבסורדי אולי היה עדיף שסרט הילדים משנות ה-80 יהיה מוקרן במקומו.


[*]

סרט הנעילה של הפסטיבל הוא "ביזנטיום" סרטו החדש של ניל ג'ורדן (ראיון עם ערפד, משחק הדמעות) שחוזר אל עולמם של מוצצי הדם המיתולוגיים בהפקה עצמאית צנועה אך אפקטיבית ובכיכובן של שתי שחקניות: הבריטית ג'מה ארטרטון והאירית סירשה רונן המגלמות אם ובת. בעולם שנשלט על ידי ערפדים זכרים ובו אסור לערפדיות נשים להתקיים, הן נמלטות על חייהן. לצידן ניתן למצוא שחקנים איכותיים נוספים, ביניהם: סם ריילי (קונטרול), ג'וני לי מילר (טריינספוטינג), טור לינדהארט (Keep the Light on) כיילב לנדרי ג'ונס (Antiviral) ואיך אפשר בלי אורי גבריאל בתפקיד מנהיג הערפדים.

ארטרטון שמככבת בשנים האחרונות בשלל סרטים מ"השיר של מריון" ועד "הנזל וגרטל" מגלמת את קלרה, צעירה שנחטפה על ידי קצין בריטי ונמכרה לזנות. היא נאלצת למסור את התינוקת שלה והדרך היחידה שלה להשתחרר ממעגל הניצול והאלימות היא ליצור לעצמה עתיד על ידי הפיכתה לערפדית. כדי למנוע עתיד זהה מהבת, היא הופכת גם אותה לערפדית. לעומת האם שמילדותה למדה שרק מין ושקר כובשים את כיסם וליבם של בני המין הזכרי, הבת שחונכה בפנימיה צנועה מאמינה שרק האמת תשחרר אותן. סירשה רונן המגלמת את הבת מעולה כמו תמיד. ארטרטון היא שחקנית מאוד נאה אך פחות מוכשרת ומתאמצת מדי. נראה שעל אף התקציב הצנוע ג'ורדן נהנה ליצור את הסרט הקטן הזה המתאר מערכת יחסים לא קונבנציונלית בין אם ובתה. שחקני המשנה הגברים כולם מוצלחים והסרט עצמו הוא יצירה אפלולית מרוכזת שמצליחה לרתק לאורך כל 118 הדקות.

המשך בכתבה הבאה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט