חדשות קולנוע וסרטים

מתקליטן למנדלה הצעיר – המסלול של אדריס אלבה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בזמן שצפיתי בסרט "תור- העולם האפל" באיימקס והבנתי שאת שומר הגשר המחבר בין העולמות מגלם אדריס אלבה, חשבתי לעצמי: מה שחקן איכותי כל-כך עושה בתפקיד כל-כך קטן? מצד שני גם אנטוני הופקינס שיחק בסרט, אבל התפקיד שלו היה הרבה יותר משמעותי. אל תבינו אותי לא נכון, נהנתי מכל רגע מ"תור" אבל עדיין מדובר בסרט פופקורן. בכל אופן, היה די מוזר לראות אותו עם קסדת הזהב בעלת הקרניים כי הוא ראוי להרבה יותר מזה.

[*]

השחקן הבריטי פרץ לתודעה בתפקיד ברון הסמים ואיש העסקים המבריק סטרינגר בל בסדרה "הסמויה". הוא שיחק גם ב"משרד" הבריטית ובסדרת המופת "לות'ר" של ה - BBC. אחת מסדרות הבילוש הכי טובות שנעשו. בעודו מקבל תפקידי איכות בכמה סדרות בולטות, הבחירות של אלבה לתפקידי קולנוע, או לחילופין התפקידים שהתגלגלו אליו, תמיד נראו לי תמוהים. או שהוא שיחק בסרטים לא מי יודע מה נחשבים, או שהוא שיחק בסרטים גרועים ("רוקנרולה", "גוסט ריידר - רוח של נקמה") או שהוא קיבל תפקידים שלא בדיוק הלמו את כישוריו כמו למשל "פרומתאוס". עד כמה שזה מוזר לומר - הבימוי של גיירמו דל טורו "בפסיפיק רים" הציג את יכולות המשחק של אדריס אלבה באור לא מי יודע מה חיובי.

[*]

לא מזמן נוכחתי לדעת שאלבה הוא לא רק שחקן אלא גם דיג'יי. מיד התעוררה אצלי נורת אזהרה: הינה עוד שחקן שמבזה את תפקיד הדיג'יי וחושב שהוא יודע לתקלט. התברר כי המקרה עומד בניגוד מוחלט למקרים המגוחכים של פאריס הילטון וג'סטין ביבר. למעשה אלבה היה דיג'יי עוד לפני שהגיע למסך הגדול. בגיל 14 הוא החל לעזור לדודו בעסקי התקלוט לחתונות. שנה לאחר מכן הוא כבר היה דיג'יי עם עסק שהקים ביחד עם כמה מחבריו. משחק הוא למד בתיכון ובשנות ה 20 לחייו הוא החל להיבחן באודישנים לסדרות שונות. את ההזדמנות הראשונה שלו קיבל בסדרת הרפואית "Bramwell" ובהמשך הופיע במספר סדרות נוספות (כולל אופרת סבון כושלת) וסרטי טלוויזיה.

[*]

לאחר שהאי הבריטי הרגיש קטן מידי לשאיפותיו הוא עבר לארצות הברית והמשיך לתקלט ולסדר לעצמו פגישות. ב - 2001 הוא הופיע בסדרה "חוק וסדר", אך כאמור את הפריצה הגדולה הוא עשה ב "סמויה" של HBO. למרות שהופיע בסרטים יחסית לא רעים כמו "אמריקן גנגסטר" ו - "28 ימים אחרי", אלבה לא הצליח לבסס את עצמו באותם זמנים כשחקן קולנוע מוכר. זה היה דומה למקרה של מייקל קלארק דאנקן המנוח, שאף אחד לא ממש שם לב אליו, לפני מועמדו לאוסקר על תפקיד ג'ון קופי ב"גרין מייל" וגם אחרי הוא לא בדיוק בלט כי לא קיבל תפקידים מספיק איכותיים ואז הגיע הסדרה המצוינת "לות'ר" והשחקן שפעם גילם ברון סמים, הפך להיות בלש בסדרה שהייתה רכבת הרים של זעזועים ומתח. עונתה הרביעית והקצרה שודרה לא מזמן ביס.

כך נוצר פער די גדול בין אדריס אלבה, שחקן הדרמה האיכותי בטלוויזיה, לבין אדריס אלבה שהיה לא יותר מאשר שחקן גדול שקיבל תפקידים קטנים, לפעמים על גבול הסטטיסט. בחירותיו של שחקן קולנוע בתחילת דרכו בהוליווד יכולות להשפיע על כל הקריירה. אלבה עדיין לא נתקע בטייפקאסט, כי יכולות המשחק שלו מגוונות, אך כל סרט שהוא מגלם בו עוד תפקיד ביינוני, מקרב אותו להיות עוד שחקן שאנשים יאמרו לעצמם, "מאיפה אני מכיר אותו?" במקום שחקן מוערך. אם ימשיך ככה אולי יוכל להתמקד בקריירה השלישית שלו בתור זמר היפ-הופ שגם לזה יש לו כישרון לא רע בכלל.

[*]

בסופו של דבר, נראה שאלבה התאפס על עצמו במהלך השנה האחרונה, כי הינה הוא החליט לקחת סוף סוף תפקיד שיכול להוות בעבורו נקודת מפנה בקריירה ואולי אפילו להיות תפקיד חייו. כשחושבים מי יגלם את נלסון מדלה לרוב האנשים מורגן פרימן יקפוץ בראש. "בלתי מנוצח" של קלינט איסטווד אולי היה סרט חביב, אבל הסרט "Mandela: Long Walk to Freedom" נראה הרבה יותר מעניין לפי הטריילר.

האמת היא שאלבה לא יקפוץ אוטומטית לאף אחד בראש כמי שיגלם את מנדלה הצעיר, אולם הצצה בטריילר חושפת בחירה מוצלחת ועוד פן מכישרונו. הוא זז ונשמע שונה כשהוא מחקה את מנדלה. אפילו קשה לזהות במבט ראשון שזה הוא. אם אלבה יברור מהסרט הזה והלאה את התפקידים על המסך הגדול וימנע מתפקידים מיותרים כמו הימדייל בסרטי "תור", הוא יצליח להיכנס להיכל התהילה של הקולנוע. אני מקווה שהסוכן שלו יודע מה הוא עושה.



תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט