חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע הגאה בסינמטק ת"א

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לקולנוע גאה יפתח ב-7 ביוני בטקס חגיגי בסינמטק תל אביב. סרט הפתיחה הוא "גוטמן X 5", סרט ישראלי חדש שיוקרן בבכורה עולמית המורכב מחמש אפיזודות שונות שנוצרו בהשראת סיפור חייו וסרטיו של הבמאי עמוס גוטמן.

העלילות השונות בפרויקט נעות בין ז'אנרים וסגנונות קולנועיים שונים: יואב ענבר לוקח אותנו אל תחילת שנות ה- 80 ומתאר את סיפורו של ילד חיפאי טוב לב המחליט לעשות את הדרך מחיפה לגן ההומואים בתל אביב. יואב בריל מתחקה בסרט אנימציה אחרי אחד המנהגים הכי אינטימיים וציבוריים שיש - שני בנים מחזיקים ידיים. רוני אלמוג ואמיל ריי בסרט על במאי קולנוע בגיל העמידה המדבר עם הבמאי הצעיר מהסרט "נגוע" (1983) ותוהה מה השתנה בחיים הלהט"בים בשלושים השנים שחלפו. סטפני אברמוביץ' מפגישה אותנו עם קטי גוטמן - עשרים שנים חלפו מאז שבנה היחיד עמוס נפטר מאיידס. היום היא מעזה לראשונה לגעת בפצעי העבר. סיון לוי בוידאו קליפ על זונה, שתי נרקומניות ובחור צעיר המנוצל מינית המצליחים להשתחרר מגורלם המר לכמה רגעים נצחיים של חסד בבר המהווה להם מקום מפלט.

בתחרות הסרטים הישראלים הקצרים יוצגו 13 יצירות חדשות בבכורה ארצית שעוסקות בשלל נושאים: סרטו הקצר והמרגש של אלי גלזר "מכירת סוף העונה", בכיכובם של ישראל גוריון וגדליה בסר, על שני גברים מבוגרים המוצאים את עצמם במסע לילי רומנטי. "להיות שם" של בן חכים עוסק בעולם הפטיש וה-BDSM (גילוי נאות: בן חכים הוא העורך הראשי של אתר "סרט"). הסרט "מילים שלא נאמרות" של סיון מלכא עוסק בהתמודדות של צעירה רגע לפני הנישואים החושפת שהיא מאוהבת בחברתה הטובה ביותר. ג'ייסון דנינו הולט משתתף בסרט "תקוות" של תדהר פינק העוסק בצעיר הומו במושב מרוחק ומערכת היחסים שלו עם אביו. "נערים" של ניר נוי מתאר התמודדות של צעיר ממשפחה מסורתית מדרום הארץ עם זהותו המינית. "אמזונה" של ערבה גל הוא סרט תיעודי על בר הלסביות היחיד בתל אביב.

בטקס הפתיחה יוענק פרס מיוחד לאורחת הפסטיבל הבמאית האמריקאית ג'יימי באביט שביימה בין היתר את הסרטים הלסביים: "אגודת איטי ביטי טיטי" ו"לאלף את הבנות". הפריצה הגדולה של באביט היתה לפני 15 שנה כאשר סרטה הראשון "אבל אני מעודדת" בכיכובן של מישל וויליאמס ונטשה ליאון הוקרן בפסטיבל סאנדנס. באביט ביימה פרקים בסדרות המצליחות: Girls, Looking, "בנות גילמור", "ניפ/טאק" ו"קוגר טאון", "שקרניות קטנות ויפות", "שוות בקליבלנד", "סמאש" ועוד.

עוד אורחת שתקבל פרס מיוחד בערב הפתיחה היא הזמרת, השחקנית והפעילה החברתית זאזי דה פריז.

בתחרות הבינלאומית ישתתפו השנה שבעה סרטים זוכי פרסים:

[*]

52 ימי שלישי של הבמאית סופי הייד הזוכה בפסטיבל סאנדנס 2014 בפרס הבימוי לסרט זר ובפסטיבל ברלין 2014 – בו זכה בפרס דוב הקריסטל.

הבמאי הברזילאי דניאל ריבריו יתארח בפסטיבל עם סרטו הדרך שבה הוא מביט שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין 2014 ואף זכה בפרס הפיפרסקי היוקרתי ופרס הTeddy לסרט הטוב ביותר. על נער עיוור הלומד בבית ספר תיכון רגיל ומתאהב באחד מחבריו לכיתה.

מטרהורן של הבמאי דידריק אבינגה זכה בפסטיבל הקולנוע ברוטרדאם 2013 בפרס חביב הקהל,

משהו חייב להישבר של הבמאית אסתר מרטין ברגסמארק זכה בפסטיבל רוטרדאם 2014 – פרס ה-Tiger לסרט הטוב ביותר והשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל טרייבקה 2014. על צעיר שבן זוגו מחליט לעבור ניתוח שינוי מין וכיצד הדבר משפיע על מערכת היחסים ביניהם.

הנערים מהמזרח של הבמאי רובין קאמפילו זכה בפסטיבל ונציה 2013 בפרס Horizonsלסרט הטוב ביותר. מותחן על גבר צרפתי בורגני בשנות החמישים לחייו המסתבך עם קבוצה של צעירים שמגיעים ממזרח אירופה.

אל הפסטיבל יגיע אנשי קולנוע מהפיליפינים: הבמאי אדוארדו רוי ג'וניור והמפיקים פרדיננד לופז ואלמונד דרלה שיציגו את סרטם "שינוי מהיר" שהוקרן בפסטיבל ברלין 2014 וזכה בפסטיבל Cinemalaya בפרסים לשחקנית, התסריט, הסאונד וליצירת ביכורים. יצירה ריאליסטית ההופכת למותחן דרמטי מצמרר על עולם הזרקות הבוטוקס והניתוחים הפלסטים הלא חוקיים במנילה.

עוד בתחרות הבינלאומית, דואל של הבמאי נגיק גאזבודה, שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הקולנוע קרלובי-וארי 2013 וזכה פרס השחקניות הטובות ביותר והמוסיקה הטובה ביותר - פסטיבל הסרטים בסלובניה 2013. איבן, צעירה דנית שקטה פוגשת בטינה הסלובנית והן יוצאות יחדיו למסע לילי שישנה את חייהן.

השנה הפסטיבל יציג מספר סרטים תיעודיים מדוברים ביניהם בכורה בינלאומית לסרטה של ג'ניפר מ.קרוט, "להיות טאקיי" שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס 2014.

קונטיננטל של הבמאי מלקולם אינגראם הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל SXSW ובפסטיבל hotDOCS.

ג'יימס פרנקו מגיש: קינק, הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל סאנדנס 2013 החושף את מאחורי הקלעים של ענvקית הפורנוגרפיה Kink.com המתמחה בהפקות של סרטי BDSM.

הבמאית יוהאנה ג'קי באייר חוזרת לפסטיבל עם סרטה התיעודי החדש, יוליה שהוקרן בפסטיבל ונציה 2013 בבכורה עולמית וזכה בציון לשבח בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של גואדלחרה 2014. הבמאית ג'קי באייר במשך 10 שנים תיעדה את חייה של הטרנסג'נדרית יוליה מליטא שנמכרה בנעוריה לזנות בברלין על ידי החבר הטוב ביותר שלה. הבמאית תגיע לפסטיבל גם גיבורת הסרט – יוליה.

הבמאית אולריקה צימרמן תגיע לפסטיבל עם סרטה "פות 3.0" שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הקולנוע של ברלין 2014. מחקר מקיף, עצוב ומצחיק השופך אור על האנטומיה הנשית במאה ה-21.

עוד מפסטיבל הקולנוע של ברלין 2014 מגיע הסרט "פאקינג דיפרנט XXY" ואיתו הבמאי קאי גארנלן שיתארח בפסטיבל.

בנוסף, הפסטיבל לקולנוע גאה יקיים הקרנה של שלושת סרטיה הקצרים של מור ויטל שהוקרנו בעבר בפסטיבל הקולנוע הגאה ומאז לא הוקרנו בישראל. מור ויטל היתה אשת הקולנוע הישראלית היחידה שהציגה השנה סרט בפסטיבל הקולנוע היוקרתי בברלין בפברואר האחרון.

עוד מפסטיבל ברלין 2014 הסרט "חופשה" של הבמאי דייגו הראוגו שנחשב לסרט הגייז הראשון שצולם באקוודור. עוד סרט מדרום אמריקה הוא "כחול ולא כל כך ורוד" שנחשב לסרט הגייז הראשון שנוצר בונצואלה, הסרט זכה בפרס הגויה 2014 (האוסקר הספרדי) לסרט הזר הטוב ביותר. הפסטיבל יציג גם את "קצה הקיץ", סרטה השני באורך מלא של השחקנית שהפכה לבמאית, אנטוניה סאן חואן (אגראדו מ"הכל הודות אמא"), על משפחה ספרדית לא מתפקדת.

הבמאי מקסמיליאן מול יגיע לפסטיבל כדי להציג את המותחן "סאלטו" סרט קולנוע דל תקציב עשוי בסגנון תיעודי. עיתונאית ברלינאית שבת זוגה נעלמה כנראה כדי להצטרף לכת שמנהיגיה זוממים לבצע התאבדות המונית.

בתוכנית הישראלית יוצגו שני סרטים תיעודיים שיוקרנו בבכורה בפסטיבל דוקאביב 2014: "משלוש יוצא אחד" של הבמאית סיון בן ארי, "תקופת מבחן" של הבמאית אביגיל שפרבר. במאית הסרט מתמודדת עם פרידה ועם גידול ילד משותף עם בת הזוג לשעבר.

עוד בפסטיבל הקרנת דאבל פיצ'ר (שני סרטים בכרטיס אחד) של הסרט בכיכובו של אל פאצ'ינו "אחר הצהריים של פורענות" ומיד אחריו הקרנת הסרט התיעודי "הכלב" שעוקב אחר סיפורו האישי הלא יאמן של ג'ון וויטוביץ עליו מבוסס הסרט הקלאסי זוכה הפרסים.

את הפסטיבל ינעל סרט האימה ההומו-ארוטי, "הסמוראי" של הבמאי טיל קליינרט, שהוקרן בפסטיבל ברלין 2014 ובפסטיבל טרייבקה 2014. שוטר צעיר המשרת בתחנה קטנה ושקטה באזורים הכפריים של ברנדנבורג המוצא את עצמו במאבק לחיים ומוות עם בחור בלונדיני מסתורי המסתובב בעיירה עם חרב סמוראים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט