חדשות קולנוע וסרטים

4 סרטים שחובה לראות בפסטיבל הקולנוע הגאה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לקולנוע גאה מתקיים בסינמטק תל אביב, בין התאריכים – 7-16.6 ומוקרנים בו מספר רב של סרטים מיוחדים ומסקרנים. אז לאחר שעברנו על ההברקות הגדולות של הקולנוע הדוקומנטרי בפסטיבל, זה זמן להציץ על ארבעת הסרטים שאני חושב שפשוט חובה לראות במסגרת הפסטיבל הנפלא הזה:

להשיג את גו

נתחיל בסרט שהתאהבתי בו ממבט ראשון. "להשיג את גו" הוא מוקומנטרי דרמטי העוקב אחר דוק, בלוגר בודד ומבוייש, שעוזר אומץ בליל שכרות ושולח הודעה למושא הפנטזיות של - גו, רקדן וחשפן עם פני מלאך וגוף של אל יווני. דוק האובססיבי מנסה להתקרב אל גו באמצעות דוקומנטרי מפוברק והיחסים ביניהם מקבלים כמה תפניות מפתעיות. אם אתם (במקרה) בנים שאוהבים בנים, זה הולך להיות אחד הסרטים המרגשים, המחרמנים ושובי הלב שתראו השנה. כמו דוק, גם אתם תתאהבו בגו, בהתחלה כחפץ מסתורי ולאחר מכן, ובמפתיע, כאדם רגשן, טוב לב ולא מושלם.

[*]

"להשיג את גו" מנסה לדון בתרבות החפצון ופולחן הגוף בקרב הקהילה ההומוסקסואלית דרך עבודה קולנועית רגישה ומדויקת. למרות שהוא הסרט האמריקאי היחיד ברשימה הזאת, חשוב לציין שהוא מרשה לעצמו לשחק עם מוסכמות "סרט הגייז הסקסי" האמריקאי ולוקח את הזמן ברגעים הנכונים: לא רק בסצנות הסקס המסעירה, אלא גם בסיקוונס מוזיקלי מונוטוני לכאורה אך הופך קרביים שלא יצא לכם מהראש, מהלב ומהתחתונים. הסרט יוקרן בנוכחות השחקן הראשי – טאנר כהן, וזאת באמת הזדמנות פז חד פעמית.

יום שישי ה-13 ביוני, 22:00, סינמטק תל אביב.

הנערים מהמזרח

מותחן צרפתי רומנטי מפתיע שמתעסק עם נושאים מורכבים כגון ניצול קטינים, זנות, פליטים ויחסי עולם ראשון-עולם שלישי. חבורה של נערי רחוב המגיעים ממזרח אירופה מסתובבים בתחנת רכבת. דניאל, גבר צרפתי מבוגר, פונה למארק הצעיר והשניים מסכמים להפגש ביום למחרת בביתו של דניאל עבור "כל מה שיבקש" ובעלות של 50 יורו. מאותו רגע חיי השניים משתנים לחלוטין. הסרט מחולק לארבע אפיזודות המלוות את שרשרת האירועים המרגשת והבלתי צפויה.

[*]

"הנערים מהמזרח", כמו כל סרט טוב, מעמיד את הצופים בעמדה מבלבלת וחותר תחת ההבחנות הברורות שלנו כאשר הוא מאלץ אותנו לתהות שוב ושוב מי המנצל ומי המנוצל, מי הקורבן ומי המקרבן ומה לאהבה לכל העניין הזה? אבל מעל הכל, "הנערים מהמזרח" הוא מותחן אפקטיבי המכניס אותנו אל חיי הדמויות ואז מעביר אותנו מסע מטלטל ומפתיע שמצליח לשמור אותנו בתוך מהלך העניינים סצנה אחר סצנה עד לסוף השנוי במחלוקת.

יום שני ה-9 ביוני, 22:00. יום ראשון ה-15 ביוני, 20:00.

שינוי מהיר

פסטיבלי קולנוע בינלאומי מאפשרים לנו גישה לסרטים שלא רק שאינם אמריקאיים, ולא רק שאינם מקומיים, ואפילו לא רק שאינם אירופאיים, אלא כאלו המגיעים מחברות כה שונות משלנו, שקשה להפריד בין התוכן הקלנועי לבין ההצצה התרבותית. העולם של "שינוי מהיר" הפיליפיני כה משונה ומרתק שהוא היה עלול לגנוב את הפוקוס מסיפור העלילה. עם זאת, השחקנית הטרנסג'נדרית המדהימה מימי חוראזה מספקת הופעה אינטנסיבית שמחזיקה כל רגע. חוראזה מגלמת את דורינה, טרנסג'נדרית המכלכלת את עצמה ואת בנה הקטן באמצעות הזרקת בוטוקס לא חוקיתבעוד מתמודדת עם בן זוג בוגדני.

[*]

הסרט מתחיל כדרמה קטנה החושפת תת-תרבות מסקרנת של טרנסג'נדריות פיליפינות החיות בשכונת עוני, מתחרות בתחרות היופי "מיס גיי" ומתעקשות על הזרקה חסרת פרופורציות לכל איבר בגופן בעודן מתפללות למריה הקדושה בכל הזדמנות. אך כאשר דורינה מגלה שהבוטוקס שהיא מזריקה במקצועיות הוא למעשה חומר מסוכן ורעיל, הסרט משנה כיוון והופך למותחן אפל וריאליסטי. "שינוי מהיר" מציע סיפור הדוק (ומזעזע לפרקים), הופעת משחק מרשימה וחוויה אנתרופולוגית בכרטיס אחד.

יום רביעי ה-11 ביוני בשעה 22:00, יום שבת ה-14 ביוני בשעה 18:45

הסמוראי

עיירה שקטה ביערות גרמניה. שוטר צעיר, נאה ואנמי משאיר שקית בשר במעמקי היער בכדי להרחיק את הזאב המיילל בלילות. מייד לאחר מכן, הוא מקבל חבילה בדואר עם בקשה תמוהה להעביר את תוכן החבילה לידי נמען מסתורי.

[*]

שם, בבית הנטוש, פוגש השוטר אדם צעיר ויפה בשמלה לבנה, שפתון אדומה ושיער בלונדיני גולש. בחבילה, כך מסתבר, נחה חרב סמוראי חדה. כך מתחיל מסע הרס וקטל מופרע ואלים הגורר את השוטר החיוור להתמודדות עם התשוקות המסוכנות ששוכנות עמוק בתוכו. סרט הנעילה של פסטיבל הקולנוע הגאה מעלה שאלה פוליטית לא פשוטה: מה קורה כשלוקחים את הבלבול המגדרי, את הקו המעורפל בין "גבר" ו"אישה", ונותנים לו חרב?

דמותו של הג'נדר-קוויר היא ההפך המוחלט של מה שאנחנו רגילים לראות בקולנוע כשמדובר ב"חריגים מגדרית": דמויות אומללות, מוכות גורל ומוחלשות, קורבנות של "הסדר הנורמלי". הסמוראי בשמלה, ה"זאב", הוא הנוקם שמטיל אימה על "הסדר הנורמלי" ושואב אחריו את השוטר המבולבל במחול אפל והומו-ארוטי עד לסיום העקוב מדם המעמיד חרב מול חרב ומבהיר את המטאפורה המרכזית והמרתקת שמאחורי "הסמוראי". סרט שנוי במחלוקת, מערער, בוטה, מפחיד, מרגש וטרגי שכדאי מאוד לצפות בו על גבי המסך הגדול.

יום שני ה-16 ביוני, בשעה 22:00.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט