חדשות קולנוע וסרטים

עשרת הדיברות של רידלי סקוט

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטי אימה, דרמות, מד"ב, מלחמה וסרטי הרפתקאות הם רק חלק מהז'אנרים שרידלי סקוט נגע בהם בקולנוע ובכל אחד מהם יצר סקוט יצירות שהפכו לקלאסיקות גדולות בתחומן. לרגל יציאתו של סרטו החדש "אקסודוס: אלים ומלכים", שעוסק ביציאת מצרים ובכיכובו של כריסטיאן בייל בתפקיד משה, אנחנו מביאים לכם את עשרת הדיברות של רידלי סקוט לצד הסרטים של סקוט שמתאימים לכל אחת מהן.

"המפתח בחיים: לעשות את מה שעוד לא העזת לעשות, אני חושב"

בלייד ראנר (1982) - אולי לא יצירתו הגדולה ביותר אבל לבטח החשובה והמשפיעה ביותר של סקוט. סרט המד"ב בכיכובו של הריסון פורד בתפקיד דקארד, הבלייד ראנר שנלחם ברפליקנטים (אנדרואידים) וספק רפליקנט בעצמו. "בלייד ראנר" הפך לקאלט לחובבי מדע בדיוני והשפיע על כמה מהסרטים הבולטים של הז'אנר בעשורים האחרונים כמו "האלמנט החמישי" ו"מטריקס" ונחשב בצדק לפורץ דרך. הסרט יצא בשש גרסאות שונות לאחר ויכוחים ארוכים של האולפנים עם סקוט וזכה בתואר הלא רשמי של סרט המד"ב הטוב ביותר בכל הזמנים בקרב המדענים מטעם ה"גרדיאן".

"אני מעולם לא ממצמץ, באמת."

הנוסע השמיני (1979) - סרטו השני של סקוט הוא הסרט שהפך אותו לכוכב. סרט האימה-מדע בדיוני בכיכובה של סיגורני וויבר בתפקיד אלן ריפלי. הסרט שעוקב אחרי צוות בספינת חלל שמותקף ע"י חייזר אימתני הפך לקאלט בקרב חובבי האימה והמד"ב. סרטו של סקוט שנחשב לפורץ דרך בז'אנר בזכות הריאליזם הייחודי שלו זכה באוסקר על אפקטים מיוחדים ו-2 פרסי סאטורן והיה הראשון בסדרה המצליחה שכללה 4 סרטים, 2 קרוס-אוברים, משחקי מחשב ואינספור מרצנ'דייז נוספים.

"כדי לעצור ממני לעשות סרטים, יצטרכו קודם לירות בי"

רובין הוד (2010) - ככל הנראה הכשלון הגדול ביותר של סקוט. הסרט שעוקב אחרי הגיבור הבריטי העממי שגונב מהעשירים ונותן לעניים. כבר בהתחלה נראה שסקוט הולך נגד הזרם בכך שהסרט עוסק בדרך בה הפך רובין הוד לפורע חוק. סקוט קיבל לידיים שלו תקציב של 200$ מיליון דולר וליהק את ראסל קרואו לתפקיד הראשי ואת קייט בלאנשט לצידו כליידי מאריון. מלבד הכישלון בקופות ,הסרט זכה גם בביקורות פושרות בשל העובדה שסקוט ניסה לקחת את רובין הוד לכיוון שונה, אפל ומדכא יותר שלא תאם את דמותו של רובין הוד

.

[*]

"ליהוק זה הדבר החשוב ביותר"

אמריקן גנגסטר (2007) - סרט הפשע המבוסס על ספרו של מרק ג'ייקובסון "The Return Of The Superfly" עוקב אחרי סיפורו האמיתי של פרנק לוקאס שהיה מבריח הרואין על מטוסים אמריקאים שחזרו ממלחמת וייטנאם. את לוקאס מגלם דנזל וושינגטון כאשר ראסל קרואו מגלם את ריצ'י רוברטס שמנסה להפיל את אימפריית הסמים של לוקאס.

"אמריקן גנגסטר" מבוסס על תסריט טוב, אך הקאסט המצוין הוא מה שהופך אותו למעולה. הקאסט כולל מלבד ראסל קרואו ודנזל וושיגנטון את ג'וש ברולין ("ארץ קשוחה", "שומרי הגלקסיה"), צ'יווטל אגיופור ("12 שנים של עבדות") ורובי די ("עשה את הדבר הנכון") שקיבלה מועמדות אוסקר בקטגוריה שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט. שחקנים אלו הופכים את "אמריקן גנגסטר" לאחד מהסרטים הטובים ביותר של סקוט ומוכיחים את הטענה שליהוק הוא אכן הדבר החשוב ביותר.

"סקס משעמם! אלא אם אתה עושה את זה"

היועץ (2013)- מייקל פסבנדר, פנלופה קרוז, קמרון דיאז, חוויאר ברדם ובראד פיט. עם קאסט חלומות ורידלי סקוט כבמאי ניתן היה לצפות להרבה, הרבה מאוד. אך המותחן של סקוט פשוט לא עובד בשום רמה ונכשל כסרט. עם זאת מדובר בסרט היחידי של סקוט שבו יש סצנת סקס ביזארית למדי בכיכובם של קמרון דיאז ומכונית פרארי- הזוי, מוזר וסקסי בצורה מוזרה.



"אני אוהב כל מה שהוא גדול מהחיים"

גלדיאטור (2000)- הדרמה האפית המפורסמת של סקוט שמתרחשת ברומא העתיקה עוקבת אחרי מקסימוס במסע הנקמה שלו במטרה לרצוח את הקיסר (חואקין פיניקס המצוין) שהרג את משפחתו של מקסימוס. זו לדעת רבים פסגת היצירה של סקוט. הסרט זיכה אותו ב-5 אוסקרים כולל האוסקר על הסרט הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר, אבל לא הצליח להביא לסקוט זכייה באוסקר על הבימוי. "גלדיאטור" נחשב בצדק לסרטו המוצלח ביותר של סקוט, שהצליח ליצור דרמה ברוטאלית, מעניינת ומרתקת.

"אנשים אומרים שפסקול סרט עובד רק כשלא מרגישים אותו. זה בולשיט"

בלאק הוק דאון (2001)- סרט המלחמה של סקוט שמבוסס על ספר של מארק בודן מתאר את קרב מוגדישו שהתרחש בשנת 1993 בו כוחות אמריקאים הגיעו לסומליה כדי לתפוס שני בכירים בקבוצה המיליטנטית שפעלה נגד האו"ם. הסרט זכה ב-2 פרסי אוסקר- אחד על העריכה ואחד על הפסקול המצוין של הסרט עליו אחראי האנס זימר. "בלאק הוק דאון" הוא אולי לא אחד מגדולי סרטיו של סקוט, אבל בהחלט מדובר סרט מלחמה מצוין עם סצנות קרב מהמרתקות ביותר שנראו בקולנוע ופסקול שמעצים את רגעי המתח והמלחמה לשיאים חדשים.

"הוליווד היא תעשייה, לא צורת אומנות"

פרומתאוס (2012) - כמו כל סרט מצליח בהוליווד גם ל"הנוסע השמיני" הקלאסי של סקוט הופקו מספר סרטי המשך מצליחים כולל סדרת סרטים מיותרת בשילוב דמותו של "הטורף". 23 שנה לאחר הסרט הראשון בסדרה, חזר סקוט למקורות וביים סרט מד"ב שמתרחש באותו יקום בו מתרחש "הנוסע השמיני" הקלאסי אך עוסק בנושאים אחרים לגמרי. הסרט עוקב אחרי צוות ספינת החלל "פרומתאוס" שנשלח לחקור את מקור האנושות. בדרך הם נתקלים באיום לחייהם ולאנושות כולה. הסרט אומנם לא מצליח לממש את מלוא הפוטנציאל שלו אבל העולם העשיר שסקוט יצר הופכים את הסרט לכזה ששווה לראות. לסרט הוכרז המשך שאמור לצאת ב-2016 ורידלי סקוט הבטיח שהוא יקשר על הפערים בין פרומתאוס לנוסע השמיני.



"החיים הם לא שחור ולבן. ביניהם יש מיליוני אזורים אפורים"

"תלמה ולואיז" (1991) בכיכובן של סוזן סרנדון וג'ינה דיוויס היה סרט שהלך בדיוק על האזור האפור הזה. הסרט מספר על שתי חברות שמחליטות לצאת לחופשה ללא ידיעת בני זוגם ולהשתחרר מהשגרה המעיקה. הדמויות של תלמה ולואיז הן חיוביות, מלאות שמחת חיים וגורמות לצופה להזדהות עימן במיידיות. יחד עם זאת לאחר שלואיז שמחפשת אחר חברתה ומגלה כי לואיז נאנסת על ידי גבר שפגשה בבר, היא יורה בו למוות והשתיים יוצאות לבריחה חסרת גבולות מהמשטרה. סרט המסע הפמיניסטי והכיפי הזה גורם לנו להזדהות עם דמויות שמבצעות פעולות לא חוקיות, אך להבין את המניעים לפעולותיהן ולרצות בטובתן ולהבין כי בין השחור ללבן של החוקי והבלתי חוקי יש שטח אפור גדול שרובנו נמצאים בתוכו.

"אנשים אומרים שאני מקדיש יותר מדי תשומת לב למראה של הסרט. למען השם, אני מביים סרט לא תכנית רדיו. אנשים הולכים להסתכל על זה"

"ממלכת גן עדן" (2005) הוא עוד אפוס רחב יריעה שעשה סקוט לאחר הצלחת "גלדיאטור", שעוסק במסעי הצלב לכיבוש ארץ ישראל בימי הביניים. סקוט השקיע רבות בשחזור התקופתי ובסצינות קרב גרנדיוזיות ומושקעות שמעוצבות בקפידה וביים סרט יומרני, שמבחינות רבות ההשקעה במראה שלו באה על חשבון תסריט פשטני ולא מספיק מעניין. למרות זאת הקרב על ירושלים בחלקו השני של הסרט מוכיח את אמרתו של סקוט בדבר חשיבות המראה של הסרט ומהווה את אחת מסצינות המלחמה המרשימות שנראו על המסך הגדול.

רוצים לזכות בכרטיסים ל"אקסודוס: אלים ומלכים"?

היכנסו לעמוד המבצע, ענו על החידה ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי לסרט

[*]

זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אקסודוס אלים ומלכים (עמוד סרט)
חץ פרומתאוס (עמוד סרט)
חץ רובין הוד (2010) (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט