חדשות קולנוע וסרטים

מה באוזן? ביקורות סרטי ה-DVD של חודש נובמבר

מדור מה באוזן?
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור ביקורות ה-DVD החודשי של אתר "סרט" ו"האוזן השלישית" ממשיך עם שלושה מסרטי חודש נובמבר, שלא יצאו לאקרנים על המסך הגדול בישראל וקומדיה נוספת שהייתה שובר קופות גדול בישראל: המועמד לאוסקר הזר "טימבוקטו", דרמת ההתבגרות הברזילאית "הדרך בה הוא מביט", הדרמה העצמאית "לא צפוי" והקומדיה הצרפתית "למה זה מגיע לי?". את כל הסרטים ניתן למצוא בספריית "האוזן השלישית" בתל אביב ובאתר האינטרנט של "האוזן השלישית"

הדרך בה הוא מביט

סרטו הראשון של דניאל ריבריו הברזילאי, שזכה בפרס הסרט הברזילאי הטוב ביותר לשנת 2014 ובשני פרסים בפסטיבל ברלין ואף הוצג בפסטיבל הקולנוע הגאה בשנת 2014 וזכה לציון לשבח. הפרסים השונים בהם זכה הסרט מוצדקים בהחלט מאחר ומדובר באחד מסרטי ההתבגרות המקסימים והרגישים בהם צפיתי בשנים האחרונות. הסרט משום מה לא הגיע להקרנות מסחריות בארץ, אולי משום שהוא נחשב למשתייך לקולנוע הגאה שאינו מרבה לפקוד את בתי הקולנוע, אבל בהחלט שווה להשלים את הצפייה בו.

עלילת הסרט מלווה נער רגיש ועיוור בשם ליאו. ליאו הולך לבית ספר רגיל בו הוא מתמודד עם הצקות של בריונים ומתחבר עם תלמיד חדש המגיע לכיתתו בשם גבריאל. עם הזמן הולך ליאו ומתאהב בגבריאל, מה שפוגם במערכת היחסים שלו עם חברתו הטובה ג'ובאנה, שגם מפתחת רגשות כלפי התלמיד החדש.

תחילתו של הסרט הייתה בסרט קצר שביים ריבריו בשם "אני לא רוצה לחזור הביתה לבד", שלאור הצלחתו קיבל מימון להפוך לסרט באורך מלא. הצפייה ב"הדרך בה הוא מביט" מוכיח שהחלטה זו הייתה נכונה וריבריו מצליח לנווט במיומנות מעבר לקלישאות ז'אנר סרטי ההתבגרות וליצור סרט בוגר, רגיש, מצחיק ומהנה, שיגרום גם לכם להתאהב בדמויות בו ולצאת עם חיוך גדול על הפנים.

לעמוד הסרט באתר האוזן: הדרך בה הוא מביט



לא צפוי

בדומה לסרט "המתמחה" שעלה על מסכינו לאחרונה, גם "לא צפוי" עוסק בדילמה הנשית בין קריירה לבין משפחה, אולם באופן כנה וריאליסטי יותר. כריס סוואנברג, שחקנית המוכרת מסרטי המאמבלקור בסרטה השלישי כבמאית, מציגה סרט קטן ואינטימי על סמנתה, מורה למדעים בתיכון (קובי סמולדרס המוכרת כסוכנת מריה היל מסרטי "הנוקמים"), שנכנסת במפתיע להריון ומגלה שאחת מתלמידותיה נכנסה להריון אף היא. סמנתה, שמקבלת הצעת נישואין מחברה שמצפה ממנה להישאר בבית ולטפל בתינוק, מתמודדת עם הצעת עבודה מפתה במוזיאון למדע ומנסה לסייע לתלמידתה להתקבל לקולג' יוקרתי. "לא צפוי" הוא לא בדיוק שם הולם לסרט שמרבית המתרחש בו הוא צפוי למדי ונדמה כי עלילתו דלילה מכדי לכסות פיצ'ר באורך מלא ומיועדת בעיקר לקהל נשי, במיוחד כזה המתמודד באותה עת עם דילמות דומות. יחד עם זאת רגעי ההומור הקטנים השזורים בסרט, המשחק הריאליסטי והטיפול העדין של סוואנברג בנושא הופך את "לא צפוי" לסרט קטן מידות אך נוגע.

לעמוד הסרט באתר האוזן: לא צפוי



טימבוקטו

בתקופה בה הטרור האיסלאמי זוקף את ראשו במערב, "טימבוקטו" מספק הצצה מרתקת למתרחש באזורים אותם ממעטת התקשורת המערבית לסקר. עלילת הסרט, שהיה מועמד לאוסקר הזר בשנת 2014, השתתף בפסטיבל קאן וזכה ב-7 פרסי סזאר כולל פרס הסרט הטוב ביותר, עוקבת אחר התקופה במהלך שנת 2012 בה חמושים איסלאמים קיצונים השתלטו על העיר הנידחת במאלי והכפיפו אותה לחוקי השריעה.

הבמאי המאוריטני עבדרחמן סיסאקו נמנע מלהעניק לסרט נפח סנסציוני וכמו בסרטו "Life on Earth" מבכר להציג תמונות אנושיות שמתארות את החיים המשתנים תחת המשטר האיסלאמי על פני עלילה לינארית רציפה. עלילת הסרט מתמקדת במשפחה של רועי צאן שחייה משתנים לאחר שאב המשפחה הורג בשגגה רועה צאן אחר ונשפט על פי החמושים האסלאמיים למיתה. סיסאקו לא שואף להעניק לסרט מרכז כובד עלילתי אחד ומתאר את הקורה ברחבי העיר תחת השלטון החדש – נערים המשחקים כדורגל דמיוני ללא כדור בשל האיסור על משחק, חמוש שמסתיר את חיבתו לסיגריות, זוג נואף הנסקל למוות ומוכרת דגים היוצאת כנגד החובה המוטלת על נשים ללבוש כפפות.

התיאור המדויק של סיסאקו נמנע מאוריינטליזם ושומר על כנות ואותנטיות אך גם מונע מהצופה להיגרף לתוך הסרט. ההימנעות ממעקב אחר קו עלילה מרכזי אחד ומהעצמה דרמטית של המתרחש יוצרת קולנוע אווירתי אך לא סוחף, שאמנם מספק הצצה בעלת עניין לעולם בלתי מוכר אך משאיר את הצופה בתחושת ניכור מסוים לדמויות.

לעמוד הסרט באתר האוזן: טימבוקטו

למה זה מגיע לי?

מבקר: נתן ליכטר

אחת ההצלחות הגדולות בבתי הקולנוע בישראל בשנה שעברה מגיעה למסך הקטן ב-DVD מיוחד בהוצאת "האוזן השלישית". קומדיית הבורקס של פיליפ דה שברון (שנחשבת לסרט השישי המצליח ביותר בכל הזמנים בצרפת) עוסקת בצורה הומוריסטית באחד הנושאים הכי רגישים במדינה – בני המיעוטים.

לזוג מארי (שנטל לובי) וקלוד (כריסטיאן קלבייה) יש 4 בנות, אשר אף אחת מהן לא נישאה לצרפתי קתולי - זעזוע כבד לזוג הבורגני והשמרני. אחת מבנותיהן נשואה לטוניסאי יהודי, השנייה לאלג'ירי מוסלמי והשלישית לבודהיסט סיני. הבת הצעירה, לור, שעדיין לא התחתנה, מכריזה על כך שהיא מאורסת, וכמה מפתיע, בן זוגה, שרל קופי הוא אפריקאי מחוף השנהב. כתוצאה מכך שאר הבעלים של הבנות, שהיו סוג של יריבים האחד של השני, מתאחדים מול מה שנראה להם כקש ששבר את גב הגמל ומאיים על כולם. כאשר ההורים של שרל מגיעים מחוף השנהב לקראת החתונה, אביו חובר כוחות עם קלוד במטרה למנוע אותה.

דה שברון אינו מעוניין להעביר מסר כלשהו דרך הסרט שלו אלא פשוט להצחיק. ההומור הוא די נמוך כיאה לסרט בורקס אבל לא נמוך מדי ולפעמים יש בו גם בדיחות שנונות. נראה שדה שברון בכלל לא מושפע מקומדיות צרפתיות שקדמו לו אלא מקומדיות אמריקאיות כמו "פגוש את ההורים", הסרטים של האחים פארלי ("טיפשים בלי הפסקה") ואפילו "חברים". לא אתפלא אם לאור הצלחת הסרט תהיה לו גרסה אמריקאית עם דסטין הופמן בתפקיד האב ודיאן קיטון בתפקיד האם. זה אפילו מתבקש.

מצד אחד "למה זה מגיע לי" היא קומדיה לא מתוחכמת במיוחד שכאשר צוחקים מהקטעים שלה מרגישים קצת גילטי פלז'ר. מצד שני היא גם שעה וחצי של כיף. הקהל הישראלי יזדהה איתה בקלות כי כמו שהיא תתאים להיות קומדיה אמריקאית, כך אפשר לעשות לה אדפטציה ישראלית בניחוח בורקס כשר למהדרין.

לעמוד הסרט באתר האוזן: למה זה מגיע לי?

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ למה זה מגיע לי? (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט