חדשות קולנוע וסרטים

Seret אימה - מה היו סרטי האימה שעשו לנו את השנה?

מדור Seret אימה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אז זהו זה, הגענו לסיכום האחרון של השנה במדור וצריך לבחור את מיטב סרטי האימה שעשו את השנה הזו. כמובן שישנם סרטים שהוקרנו השנה בהם טרם צפיתי. תהיו בטוחים שאם פספסתי משהו מעניין הוא ייכנס למדורים שיפתחו את 2016. השנה הזו, שהייתה הרבה פחות מוצלחת מקודמתה (שהייתה אחת השנים המדהימות של הז'אנר), עדיין הצליחה לספק כמה סרטים טובים.

בחודש האחרון ניסיתי להשלים כמה שיותר סרטים מ-2015 כולל שני סרטים מרכזיים שהוצגו בפסטיבל "אוטופיה" – אחד מהם הוא הסרט השנה שלי והשני נכנס לרשימת המאכזבים. השנה הזו תיזכר לחובבי הז'אנר כשנה שבה ווס קרייבן הלך לעולמו. הבמאי, שהמציא את הז'אנר מחדש בשלושה עשורים שונים עם "הבית האחרון משמאל" בשנות ה-70, "סיוט ברחוב אלם" בשנות ה-80 ו"צעקה" בשנות ה-90, נחשב לפורץ דרך בז'אנר ואת ההשפעה שלו ניתן לראות כמעט בכל סרט אימה. ווס השאיר חור שספק אם יהיה ניתן למלא אך למזלנו, היצירות שלו יישארו איתנו לנצח.

הסרט המאכזב של השנה - "לילה טוב אמא"

ואוו איזה אכזבה ענקית. אחרי שכל מבקר קולנוע בעולם בערך הילל אותו, הציפיות שלי לקראת הסרט היו בשמיים ולצערי, לא רק שמדובר באכזבה ביחס לציפיות העצומות, מדובר בסרט שפשוט לא עובד. את הטוויסט שעומד במרכזו של "לילה טוב אמא" ניתן לחזות כבר מתחילת הסרט וזה מונע ממנו להתרומם. פה ושם יש סצנות שעובדות אך הקצב האיטי מדי של הסרט והעובדה שכבר מתחילתו אפשר להבין לאן כל העסק הולך, מנעה ממני להתעניין בעלילה. מנגד, הצילום של הסרט, שזיכה אותו השבוע גם באוסקר האירופאי, הוא לא פחות ממדהים, אך זה לא מספיק.



הסרט הגרוע של השנה - V\H\S Viral

כבר במדור של מרץ התפללתי שלא אתקל בסרט גרוע יותר ואני שמח לבשר שתפילותיי נענו. ארבעת הסיפורים שמרכיבים את האנתולוגיה הזו גרועים, אפילו גרועים מאוד. אבל אחד הסיפורים מגדיר מחדש את המושג עליבות- סיפור על אדם שממציא מכונה שמחברת בין שני יקומים מקבילים בו הוא מגלה עולם דומה לשלנו עם הבדל אחד- במקום שבעולם שלנו לבני האדם יש איברי מין, להם יש מפלצות. עדיין לא התאוששתי מהזוועה הזו.

סרטי השנה:

5. מסווג חריג - קומדיית האימה שעוקבת אחרי חייל מפוחד שנשלח לבסיס מבודד בדרום בו מתרחשים דברים מוזרים הייתה פנינה שלא זכתה למספיק תשומת לב. איתי זבולון (המוכר מהסרטון הויראלי "יניר האחמ"ש") מספק הופעה נהדרת ויחד עם שאר הקאסט הופך את סרטו של בועז ארמוני לחוויה מצחיקה במיוחד.



4. It Follows - כנראה שאם הייתי מחמיץ את "לילה טוב אמא" היה מדובר גם באכזבת השנה. אתם בטח שואלים איך סרט יכול להיות מאכזב וגם להיות בין חמשת סרטי השנה? התשובה לכך היא הציפיות שליוו את "It Follows", שנחשב כבר לפני יציאתו, ליצירת מופת של הז'אנר. ככל שיותר אנשים צפו בו, כך גם ההייפ עלה ועלה, ואני לצערי התאכזבתי. שלא תטעו, מדובר בסרט טוב, אפילו טוב מאוד אבל ההשוואות לסרטים קלאסיים והאמירה שמדובר בסרט מגדיר ז'אנר מוגזמות לחלוטין. לא מצאתי בו שום דבר חדשני, אך עדיין מדובר בסרט ששווה לראות.



3. Unfriended - כמו כולם, גם אני הייתי מאוד סקפטי אחרי הטריילר לגבי הסיכוי שסרט, שעוסק ברוחות שפועלות במרחב הווירטואלי, להיות מהנה, והגעתי אליו עם אפס ציפיות. התוצאה הפתיעה אותי טוטאלית. מדובר בסרט אפקטיבי מאוד שמצליח להכניס את הצופים לתוכו בשנייה הראשונה ולהשתמש בכל הכלים הווירטואליים (שיחות סקייפ, פייסבוק) בצורה מבריקה. נקווה שהסרטים הבאים שיהיו שייכים לתת ז'אנר הסייבר-אימה יהיו מוצלחים כמוהו.



2. Spring - התלבטתי המון עם עצמי לגבי המקום השני והראשון, שכן בשורה התחתונה "Spring" הוא סרט טוב לפחות כמו הסרט שנמצא במקום הראשון, אבל הוא לא בדיוק סרט אימה. עלילת הסרט עוקבת אחרי צעיר שטס לאיטליה ומתאהב בבחורה שמסתירה סוד אפל. מדובר ביצירה מיוחדת ומקורית עם שני שחקנים מעולים וצילום מדהים של נופי איטליה. סיפור האהבה העומד במרכזו ייחודי ועשוי נהדר, הרבה בזכות שני השחקנים המעולים (לו טיילור פוצ'י ונדיה היקר). סרט ייחודי מאוד שמאוד קשה לעמוד בקסם שלו. פשוט צפו ותודו לי אחרי זה.

סרט השנה: "ג'רוזלם"

ל"ג'רוזלם" חיכיתי מהרגע שראיתי את הטריילר. ציפיתי לסרט טוב ומהנה אבל דבר לא הכין אותי למה שקיבלתי. בשנה לא מדהימה אבל לא רעה של הז'אנר "ג'רוזלם" מצליח להשאיר לשאר הסרטים אבק בדרך להיות סרט השנה. זה מתחיל מסצנת הפתיחה שהיא שיעור מעולה לשלל קולנוענים, שיכולים ללמוד על איך פותחים סרט אימה, וממשיך עם תסריט מקורי שמשתמש בצורה מעולה באמצעים טכנולוגיים (במקרה הזה, משקפי גוגל) כדי להעביר עוד מידע על הדמות המרכזית ולגרום לנו להזדהות עימה.

השחקנים המרכזיים בסרט- דניאל ג'יידלין, יעל גרובגלס, יון תומרקין ותום גרציאני (שבולט מעל כולם) עושים עבודה טובה. הצילום בעיר העתיקה של ירושלים מעניק לסרט אותנטיות רבה ויוצרי הסרט, דורון ויואב פז, מצליחים להשאיר את הצופים מרותקים לכל אורכו של הסרט ועד סופו. והסוף, וואו הסוף – מופתי, מדויק והיחיד שכנראה היה עובד. השוט האחרון של הסרט יישאר איתי הרבה זמן. ברגע שתהיה לכם אופציה לתפוס את הסרט בהקרנה כלשהי תעשו את זה. אני מתחייב שלא תצטערו.



יואב פז, אשר יצר את הסרט עם אחיו, דורון הגיב על הבחירה והוסיף כמה מילים על הסרט:

"וואו! איזה כיף! תודה רבה על הבחירה. במשך שנים חלמנו לצלם סרט מתח-אימה בסמטאות העיר העתיקה בירושלים, ללא ספק הלוקיישן המושלם לסרט אימה. הסרט זוכה להצלחה אדירה בעולם וכבר נמכר להפצה ליותר מעשרים מדינות ומשתתף בפסטיבלים החשובים בעולם. זוהי ההוכחה מבחינתנו לכמה העיר הזאת ממגנטת ומרתקת אנשים מכל העולם ומכל הדתות.

יש משהו באנרגיות של העיר העתיקה בירושלים שמטריף אנשים. יש כאלה שנכנסים לאקסטזה של שמחה ורוקדים ברחובות ויש כאלה שנכנסים להתקפי זעם ושולפים סכינים. צליינים מגיעים לעיר, צועדים במסלול הייסורים של ישו ונכנסים להתקפים פסיכוטיים. אין מה לעשות, סינדרום ירושלים כנראה יכול לקרות רק בירושלים. כשצועדים בסמטאות העיר העתיקה אפשר להרגיש את המסורת הארוכה והמכובדת של שחיטת האחר ויכול מאוד להיות שכל אלפי האנשים שקבורים מתחת לסמטאות העיר משפיעים על הוייב הכללי. ב'ג'רוזלם' שאלנו את עצמנו, מה היה קורה אם כל השנאה וכל הרוע שיש לפעמים בעיר הזאת, היו מחלחלים למטה אל האדמה ומעוררים את המתים, ובוא נגיד שהם התעוררו קצת עצבניים..."

זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מסווג חריג (עמוד סרט)
חץ unfriended (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט