חדשות קולנוע וסרטים

המלך ג'יימס: 10 הסרטים שהכי אהבנו של ג'יימס פרנקו

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ג'יימס פרנקו הוא אחד השחקנים הפופולריים ביותר כיום. פריצתו החלה בסדרה "פריקים וגיקים", לאחר מכן ביצע הופעת בכורה הקולנועית שלו בלהיט "אף פעם לא התנשקה". מתחילת שנות ה-2000 כיכב באינספור סרטים מצליחים, עם שיתופי פעולה חוזרים עם סת' רוגן וחבורתו. לכבוד צאת סרטו החדש, הקומדיה "למה דווקא הוא?", אלו 10 הסרטים הטובים ביותר שלו
ספיידרמן (2002)

בסרט הבכורה של דמות הקומיקס האגדית, בבימויו של סאם ריימי, פרנקו משחק את תפקיד החבר הטוב ביותר של ספיידרמן, הארי אוסבורן המתוסבך בשל אביו השתלטן. זה תפקיד לא פשוט אך מאתגר, בו הדמות מוצאת את עצמה במחוזות אפלים וזה מה שמעניין בה כל כך. תפקיד שמתאים לפרנקו – בחור נאה אך מתוסבך, אפשר להגיד אפילו מעין טייפ-קאסט חוזר אצלו.



ג'יימס דין (2001)

פרנקו בסרט ביוגרפי שלא יצא לקולנוע אלא רק לטלוויזיה, בבימוי מארק ריידל (שגם טען שיש לא מעט דמיון בין שניהם) מגלם את אחד האייקונים הכי גדולים בעולם הקולנוע - השחקן ג'יימס דין המסוקס והשרמנטי. פרנקו שוב בתפקיד הבחור הנאה והמיוסר, שיושב עליו בול. הוא זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט טלוויזיה בטקס בחירת המבקרים ב-2002 וזכה לתשבוחות. פרנקו גם כונה "ג'יימס דין של שנות האלפיים".



127 שעות (2010)

סרט דרמה ביוגרפי בבימוי של דני בויל ("טריינספוטינג"), המגולל את סיפורו האמיתי, המצמרר ומעורר ההשראה של אהרון רלסטון (פרנקו), מטפס הרים אמריקני, שבמהלך פעילות נופש וספורט אתגרי בקניונים ביוטה, נאלץ לכרות לעצמו את החלק התחתון של ידו הימנית, לאחר שידו נלכדה מתחת לסלע ענק. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר, קיבל שבחים רבים, ובין היתר גם פרנקו היה מועמד לפרס השחקן הראשי הטוב ביותר בטקס האוסקר.



כוכב הקופים: המרד (2011)

עלילת הסרט מתרחשת בסן פרנסיסקו של ימינו. ד"ר ויל רודמן (ג'יימס פרנקו) הוא מדען צעיר אשר מנסה לפתח תרופה לאלצהיימר באמצעות עריכת ניסויים גנטיים על קופים, בהם שימפנזה אותו הוא מכנה סיזר (סיזר מגולם באמצעות טכנולוגיית לכידת-תנועה על ידי אנדי סירקיס המוכשר). הניסוי יוצא מכלל שליטה לאחר שסיזר משתחרר מהכלוב שלו, מפיץ את התרופה בקרב הקופים האחרים ומוביל אותם להתאגד ולמרוד בשלטון בני האנוש.

הסרט, אשר מבוסס במקור על הספר "כוכב הקופים" מאת פייר בול, אינו סרט המשך לקודמו מ-2001 בבימויו של טים ברטון, אלא איתחול מחודש, אשר מהווה למעשה פריקוול לסרט הראשון בסדרת סרטי "כוכב הקופים" המקורית. עוד תפקיד טיפוסי אך מאתגר של פרנקו, הסרט הפתיע בהצלחתו ועורר עניין חדש בסאגת "כוכב הקופים".

ראיון סוף (2014)

סרט קומדיה קורע עם לא מעט הופעות אורח של מפורסמים, שבוים על ידי אוון גולדברג, וסת' רוגן שגם מככב בו לצד פרנקו (בתפקיד קומי מוצלח) וליזי קפלן. רוגן ופרנקו מגלמים את אהרון רפפורט ודייב סקיילארק אשר נשלחים לראיין את שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. בעקבות כך אנשי סוכנות הביון האמריקאית מנצלים זאת ומנחים אותם כיצד להתנקש בו. הסרט עורר פרובוקציות רבות בעקבות איום של האקרים צפון קוריאנים על סוני מפיצת הסרט והקרנת הבכורה שלו נדחתה עד שלבסוף הוא הופץ בתפוצה מוגבלת מאוד, ולמרבה ההפתעה הצליח למרות זאת.



פיינאפל אקספרס (2008)

סרט נוסף שנכתב על ידי אוון גולדברג ובוים על ידי דיוויד גורדון גרין, בכיכובם של סת' רוגן המגלם את דייל דנטון, בחור בן 25 שמשתמש במריחואנה באופן קבוע וג'יימס פרנקו שמגלם את סוחר הסמים שלו, סול סילבר, בתפקיד קומי מעולה. למרות ביקורות על כך שהסרט וולגרי מדי, הסרט זכה להצלחה רבה ופרנקו בלט שוב וזכה לשבחים על תפקידו.

מילק (2008)

הסרט מספר על חייו האמיתיים והירצחו של הארווי מילק (שון פן בתפקיד מצוין שלו), שהיה להומוסקסואל הראשון המוצהר שנבחר לכהונה ציבורית בכירה בקליפורניה. מילק פוגש את מאהבו הצעיר ממנו בהרבה, סקוט סמית' (פרנקו) ויחד הם פועלים למען זכויות הקהילה הגאה. הסרט המרגש זכה לביקורות חיוביות ממבקרי הקולנוע , הועמד לשמונה פרסי אוסקר וזכה בשניים.



ארץ אוז (2013)

סרט פנטזיה והרפתקאות בבימויו של סאם ריימי בשיתוף עם דיסני. בסרט, שנעשה בהשראת ספרו משנת 1900 של ליימן פרנק באום "הקוסם מארץ עוץ", משתתפים מילה קוניס, מישל ויליאמס, רייצ'ל וייז וזאק בראף. ג'יימס פרנקו מגלם את אוסקר דיגס, נוכל רודף שמלות העובד בקרקס נודד ומגיע לארץ אוז, ועל ידי עזרה הופך לבן אדם טוב יותר. תפקיד מרענן של פרנקו היות ולא רגילים לראות אותו בסרט פנטזיה, בטח לא של דיסני.



סוף (2013)

קומדיה פרועה של סת' רוגן וחבורתו, שבינתיים הספיק גם להצטרף אליה השחקן העולה ג'ונה היל, על החבורה ושלל מפורסמים שמבלים במסיבה בבית של ג'יימס פרנקו ונתקלים באפוקליפסה. סרט מצחיק, משעשע, שלא לוקח את עצמו ברצינות ובין כל התפקידים הכבדים תמיד נחמד להיתקל בתפקיד כזה מצד ג'יימס, במיוחד כשהוא מגלם את עצמו. בין היתר מופיעים בסרט גם ריהאנה, פול ראד, צ'אנינג טאטום ועוד.



הצרעה הירוקה (2011)

הסרט בבימויו של מישל גונדרי ("שמש נצחית בראש צלול"), מגולל את סיפורו של בריט ריד (סת' רוגן), פלייבוי ומייסד העיתון "הדיילי סנטינל", שחייו משתנים כאשר אביו נפטר מעקיצת דבורה. העלילה מסתבכת כשבריט יחד עם שותפו מנסים להסתנן לארגוני פשע ולחסל את העומד בראשם, צ'אדנובסקי (המגולם ע"י כריסטופר ואלץ).

בסרט משתתפים גם קמרון דיאז, אדוארד פרלונג, וכמובן ג'יימס פרנקו בתפקיד קצר שלא קיבל עליו קרדיט אך זהו תפקיד מאוד זכור שלו, בתור המאפיונר דני קלייר, בעיקר בזכות סצינה מעולה עם דמותו של ואלץ. הסרט קיבל ביקורות מעורבות, אך למרות זאת חלק מהמבקרים טענו שהוא מצחיק ומלא הומור.

קארין דובינסקי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט