חדשות קולנוע וסרטים

מ"גלדיאטור" ועד "בלייד ראנר": הסרטים הגדולים של רידלי סקוט

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא ביים כמה מסרטי המדע הבדיוני הכי חשובים בהיסטוריה, הוא עשה לראסל קרואו את הקריירה, הוא ממשיך ליצור ולפעול עד היום בגיל 80! למעשה אתמול הוא חגג יום הולדת עגול אז לא נזכיר גם הסרטים הלא כל כך טובים שהיו לו בין לבין. בחרנו עבורכם את חמשת סרטיו המוצלחים ביותר
5. להציל את מארק וואטני (2015)

אין ספק שבז'אנר המדע בדיוני רידלי סקוט מרגיש הכי בבית. כמעט כמו שמאט דיימון הרגיש בבית על מאדים. עם הרבה עזרה מדרו גודארד שלקח את הספר של אנדי וויר ועיבד אותו לקולנוע, סקוט יצר את אחד משוברי הקופות החכמים של השנים האחרונות ובאופן מפתיע גם אחד הכי מצחיקים.

עלילת הסרט מתרחשת במהלך משימה למאדים, כאשר האסטרונאוט מארק וואטני נחשב למת אחרי סערה וננטש לבד בידי הצוות שלו. עם מעט מאד אספקה, וואטני חייב לפנות לחוש ההמצאה, החדשנות וההשראה שלו כדי להמשיך להתקיים ולמצוא דרך לסמן לכדור הארץ שהוא בחיים. מיליונים של קילומטרים משם, נאס"א וצוות של מדענים בינלאומיים עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את החללית הביתה, בזמן שחברי הצוות שלו מתכננים באותו הזמן תכנית הצלה נועזת וכמעט בלתי אפשרית.

הסרט זכה בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית הקומדיה הטובה ביותר. לי באופן אישי מוזר להגדיר אותו כקומדיה, אבל החלוקה הארכאית הזאת לקומדיה ודרמה כנראה עדיין עושה את העבודה לאנשים מסוימים בתעשייה. חוץ מכל זה, זהו אחד מהאנסמבלים של שחקנים הכי מרשימים שידעה הוליווד.



4. גלדיאטור (2000)

את האוסקר היחיד שלו קטף רידלי סקוט על הסרט שהביא למילניום החדש סגנון שהיה פופולרי מאוד בשנים המוקדמות יותר של הוליווד - דרמה אפית על יוון העתיקה ועל הגנרל מקסימוס שנבגד על ידי בנו של הקיסר ומשפחתו מוצאת להורג. הוא שב לרומא לנקום את רצח אשתו ובנו דרך זירת קרבות הגלדיאטורים.

ההשקעה הגדולה בסרט השתלמה לאחר ש"גלדיאטור" היה אחד המרוויחים של אותה שנה וגם זכה בפרס הגדול באוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. ראסל קרואו, שנפצע פעמים רבות במהלך עשיית הסרט, הצהיר שהתפקיד של מקסימוס העבד הנקמן הוא האהוב עליו מכל התפקידים שעשה.



3. תלמה ולואיז (1991)

אחד מסרטי הקאלט של שנות ה-90 שזכה בפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר והועמד לשני פרסי אוסקר נוספים. העלילה עוקבת אחר שתי בנות זוג, תלמה עקרת הבית המתוסכלת (ג'ינה דיוויס) ולואיז מלצרית ענייה, היוצאות לחופשה פרועה הרחק מבני זוגם ומסתבכות עם החוק ועם גברים שונים. קשה לדמיין מה היה מקומו של הסרט בלי סצנת הסיום האייקונית בגראנד קניון שהייתה אמורה להיות משוכתבת ולהיות פחות טראגית. למזלו של סקוט השחקנית סוזאן סרנדון התעקשה על כך שהסצנה תישאר כפי שקלי חורי התסריטאית כתבה אותה במקור. ״תלמה ולואיז״ הפך לאייקון פמיניסטי ולסרט הכי מזוהה עם ז׳אנר סרטי המסע שראה הרבה עליות ומורדות עם השנים. לא פחות חשוב מזה, זהו הסרט שהביא לעולם את בראד פיט.



2. הנוסע השמיני (1979)

סרט האימה הקלאסי העוקב אחר צוות חללית הנקטל בזה אחר זה על ידי יצור מהחלל החיצון. מעבר להיותו סרט אייקוני מלא סצנות בלתי נשכחות שמזוהות איתו, "הנוסע השמיני" המקורי והראשון הוא באמת סרט אימה-מדע בדיוני מצוין שעומד במבחן הזמן. הזינומורף הוא עדיין אחד מהנבלים-מפלצות הכי יצירתיים שהומצאו ועד היום הוא מצליח לעורר צמרמורות ובחילה בצפייה בו ואלן ריפלי של סיגורני וויבר היא הבסיס לכל דמות פרוטגוניסטית בד-אס שיצאה אחריה.

אני מאמין שאין פרנצ׳ייז שהוא יותר מקור לגאווה בשביל רידלי סקוט מאשר סרטי "הנוסע השמיני". לא סתם הוא בחר לחזור ליקום הזה יותר מפעם, כולל סרט שיצא השנה. למרות שסקוט התבטא בנושא לאחרונה והודה בכך שייתכן שסרטי הנוסע די מיצו את עצמם, גדולתו של הסרט הראשון בסדרה עד היום מהווה מקור השראה ליוצרי מד״ב והוא אחד הסרטים הכי משפיעים שנוצרו בז׳אנר.



1. בלייד ראנר (1982)

ריק דקארט הוא רפליקנט או לא? תלוי את מי שואלים ותלוי באיזה גרסה צופים. לא פחות מחמש גרסאות יש לסרט הנאו-נואר העל זמני הזה שיצא ב-1982 והושלם סופית על ידי סקוט עצמו רק ב-2007 על בלש המשטרה שמאתר ו"מוציא לגמלאות" רפליקנטים ומתחיל לתהות האם הוא לא בעצמו גם רובוט משוכפל. 35 שנה אחר כך והסרט הזה עדיין מרגיש חדשני ורלוונטי עם סימבוליזם שתקף גם היום והוא עדיין לא נופל ויזואלית משוברי הקופות של היום.

למרות ש״בלייד ראנר״ באופן מפתיע היה, כמו סרט ההמשך שלו שיצא השנה, כישלון מסחרי, הסרט קיבל מעמד של קאלט עם השנים. זוהי ללא ספק יצירת המופת האולטימטיבית של סקוט שעד היום נחשבת לאחד מסרטי המדע בדיוני הטובים בהיסטוריה.

עומר חגי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ להציל את מארק וואטני (עמוד סרט)
חץ גלדיאטור (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט