חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2017: שחקן ושחקנית השנה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סיכום השנה של צוות אתר הסרט ומבקרי ויוצרי הקולנוע המובילים בישראל ממשיך עם הבחירות בשחקן ושחקנית השנה - התחרות השנה הייתה קשה במיוחד ולשחקנית השנה נבחרו לא פחות מ-3 נשים עם 3 הצבעות כל אחת. מי היו השחקנים שעשו לנו את השנה הקולנועית?
שחקן השנה

1. דניאל קאלויה – "תברח" (6 הצבעות)

קומדיית האימה של אולפני בלומהאוס הפתיעה את כולם כשהפכה לשובר קופות ענק עם 253 מיליון דולר הכנסות והייתה לסרט המדובר של השנה ואחד האהודים על המבקרים. "תברח" גם גילה לעולם את דניאל קאלויה, שהיה מוכר עד כה מתפקידי משנה בסרטים כ"סיקאריו" ו"ג'וני אינגליש" ומהסדרה "מראה שחורה".

קאלויה מגלם צעיר אפרו אמריקאי המגיע עם חברתו הלבנה לפגוש את הוריה באחוזתם וחווה את הגזענות הלבנה הליברלית המסתתרת תחת מסווה של נחמדות. אט אט הוא מבין כי משהו לחלוטין לא בסדר במשפחה אליה הגיע. השחקן מצליח לשלב במיומנות בין ניסיונו להשתלב תחילה במשפחה, דרך תחושת הבהלה האוחזת בו ועד המאבק אליו הוא יוצא ומסייע לסרט להפוך לאחת היצירות הסוחפות והאינטליגנטיות של השנה.

דין קליין: "עיניים פעורות, לחות מדמעות ומביעות בעתה עצומה - באותה מידה זאת הייתה יכולה להיות מראה מולי בזמן שאני צופה בשוט הזה".



2. סטיב קארל - "קרב המינים" (3 הצבעות)

קארל מוכיח שוב פעם איזה שילוב נהדר בין שחקן קומי לדרמטי הוא כאשר הוא נכנס בקלות לנעליו של אלוף העולם השוביניסטי בטניס בובי ריגס המאתגר את הטניסאית בילי ג'ין קינג למשחק שיוכיח את עליונות המין הגברי.

ערן איצקוביץ: "קארל תמיד היה ידוע כקומיקאי גדול, ופה הוא מפגין בהצלחה מרובה את השילוב בין היכולות הידועות שלו לדרמטיות נוגעת ללב. הדמות הגרוטסקית שלו לא הופכת לעולם למביכה, והוא מביא איתו למסך טונות של כריזמה כובשת".



2. יו ג'קמן - "לוגאן: וולברין" (3 הצבעות)

ג'קמן בהופעתו האחרונה כוולברין הפתיע בסרט בוגר, אפל ומדמם יותר שמספק לנו הצצה לגיבור על כואב ועייף הנמצא זמן רב לאחר שיא הצלחתו ונאלץ להתמודד עם כך.



3. ג'ייק ג'ילנהול ("חזק יותר"), שהאב חוסייני ("הסוכן"), אדם דרייבר ("פטרסון") - שתי הצבעות כל אחד. שחקנית השנה

את המקום הראשון חולקות שלוש שחקניות שונות – גל גדות שלנו שפרצה בענק עם "וונדר וומן", אנט בנינג הוותיקה על תפקידה ב"נשות המאה ה-20" וסנדרה הולר על "טוני ארדמן"

1. גל גדות

זו הייתה השנה של גל ש"ווונדר וומן" בכיכובה הצליח מעל ומעבר למצופה גם מבחינת הקהל (821 מיליון דולר) וגם מבחינת המבקרים (92 אחוזי ביקורות חיוביות). גדות הפכה לסמל של הכוח וההעצמה הנשית בשנה שבה פרץ גם קמפיין Me too#, הייתה לשחקנית הפופולרית ביותר בחיפושים באתר IMDB, השתתפה כמנחה בתכנית המערכונים סאטרדיי נייט לייב והפכה לכוכבת הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים.

[*]

1. אנט בנינג

בגיל 59 נעצה בנינג את שיניה בהצלחה בתפקידה כדורותיאה, אם חד הורית ב-1979, המגדלת את בנה המתבגר בזמנים גדושים במרדנות ושינויים תרבותיים.

יעל שוב: "סרטו של מייק מילס הוא שיר הלל לאנט בנינג, שמקבלת הזדמנות להפגין את תבונתה הרבה כשחקנית, ומגישה הופעה פיקחית, מרובדת וכובשת. יש לה מאגר בלתי מוגבל של הבעות ותגובות, והן לעיתים קרובות לא אלה שהייתם מצפים להן".



1. סנדרה הולר

השחקנית הגרמנייה גילמה באחד מהסרטים הזרים אהובי המבקרים של השנה, שאף היה מועמד לאוסקר הזר, את דמותה של אינס, בחורה הגרה בבוקרשט ומקדישה את חייה לקריירה. חייה משתנים כאשר אביה האקסצנטרי מגיע לביקור. הולר מפליאה לשלב בין הדמות של המנהלת הקשוחה שהעבודה בראש מעייניה, לבין הרצון שלה לברוח מכך שמתבטאת במוזרויות השונות שלה, שמראות שהדמיון בינה ובין אביה גדול ממה שהיא רצתה להאמין ומגיעות לשיא באחת הסצנות הזכורות של השנה במסיבה שהיא מארחת בביתה.



2. איימי אדמס ("יצורים ליליים"), דניאל מקדונלד ("פאטי קייקס"), נטלי פורטמן ("ג'קי"), אנייס ורדה ("אנשים ומקומות"), אמה סטון ("קרב המינים") – שתי הצבעות לכל אחת.
צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), מור קומפני, הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, קרן קוצ'ר, נועה לוי, עומר חגי, ניצן המבורג, יוחאי גורלי, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי

מבקרי קולנוע:: אבנר שביט (וואלה), יעל שוב (טיים אאוט), ארז דבורה (Ynet), אמיר בוגן ,(Ynet) אורון שמיר (עכבר העיר), אור סיגולי (סריטה), עופר ליברגל (סריטה), ישי קיצ'לס (ישראל היום), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), מיכל קליינברג (נענע 10), אוהד לנדסמן, עידו רוזן

במאי קולנוע: בועז ארמוני ("מסווג חריג"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), ארז תדמור ("נמל בית"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום") -
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט