חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על ריקי בליך ויוני בלוך

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את השחקנית ריקי בליך ("קצרים", "אסתי המכוערת", "תיקון") ואת הזמר והמלחין יוני בלוך ("אחריות", "הרגלים רעים") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של ריקי בליך

אישה תחת השפעה - "סרט של ג'ון קסווטס, אולי הבמאי אוהב השחקנים הגדול אי פעם, שהיה עושה סרטים עצמאים, בשיטת עבודה שהיו בה המון אימפרוביזציות וחיפוש יחד עם השחקנים. הוא נהג לעבוד עם ג׳ינה רולנדס המופלאה, אשתו, ועם פיטר פאלק, שותפו וחברו הטוב, עוד שחקן בחסד. האגדה מספרת שאיש לא רצה להשקיע בסרט, הם מימנו אותו מכספם וצילמו אותו באמצעים דלים בסופי השבוע. התוצאה היא סרט מופת אשר מצולם ומשוחק בתחושה תמידית של חוסר יציבות, חיפוש ואלתור. מספרים שלא היו חזרות לסרט הזה ורובו ככולו צולם באימפרוביזציות של השחקנים. הכישרון נוטף ממנו ואי אפשר להישאר אדישים אליו. ג׳ינה רולנדס מעזה לתת תצוגת משחק גדולה מהחיים, עצומה, קיצונית ושוברת לב. יצירה מופתית".

על הסרט: מייבל (ג'ינה רולנדס) היא עקרת בית הסובלת מבעיה נפשית ולא מסוגלת להתמודד עם התפקיד שהחברה מייעדת לה כרעיה ואמא. כשהיא מתמוטטת, בעלה האוהב וחסר האונים נאלץ לאשפז אותה במוסד פסיכיאטרי ומתחיל להרגיש את חסרונה. סרט שנכנס לארכיון הסרטים הלאומי של ארה"ב.



שמש בוגדנית - "סרט אדיר על ימי הקומוניזם האפלים בברית המועצות ועל ציד המכשפות של המתנגדים למשטר סטלין. אני גדלתי לשני הורים יוצאי ברית המועצות, שונאים של המשטר הקומוניסטי, ואוהבים של קולנוע בכלל ושל הבמאי ניקיטה מיכלקוב בפרט. הסרט הזה הוא שילוב משובח של שני הדברים, אבל מעל לכל הוא דרמה יפהפייה, וקורעת לב. מיכלקוב עצמו משחק בתפקיד הראשי וכמו שאר השחקנים הוא נפלא".

על הסרט: גנרל רוסי ואשתו מארחים את מאהבה לשעבר של האישה, המתגלה במהרה כאיש השירות החשאי שבא לעצור את הגנרל בעוון התנגדות למשטר וכך הורס את חייהם, ספק מתוך אידיאולוגיה אבל בעיקר מתוך נקמנות. זוכה פרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ופרס דקל הזהב של פסטיבל קאן.



חיים של אחרים - "סרט גרמני נפלא, מושלם מכל בחינה, כתוב נפלא ומשוחק לעילא. הסרט היחיד שראיתי בחיי שאחריו הרגשתי שאין טעם בכלל לנסות ולהמשיך לספר סיפורים כשחקנית או כיוצרת, אם לא אעשה את זה ברמה הגבוהה הזו. מעבר לזה שהוא מספר על חיים של אנשי תאטרון בתקופה שלטונית חשוכה, נושא שאני מתחברת אליו במיוחד, הוא גם נוגע בנימי נפשו של האדם בדקויות מורכבות מקוריות, מלאות בחסד ואהבת אדם".

על הסרט: גרד ויסלר (אולריך מיהה) הוא סוכן שטאזי המקבל משימה לעקוב אחרי במאי תיאטרון ובת זוגו, למצוא ראיות להפליל אותם בפעילות נגד השלטון. הוא הולך ו״מתאהב״ בזוג שאחריו הוא עוקב ומפתח קשר חד צדדי איתם ללא ידיעתם. זוכה פרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר וכמו כן בפרסי מבקרי הקולנוע בגרמניה לסרט הטוב ביותר, לשחקן הטוב ביותר (מיהה), לצילום ולעריכה.

הסוכן - "סרט איראני נהדר של הבמאי אסגר פרהאדי שכתב וביים גם את הסרט המצוין 'פרידה'. מלבד העובדה שזה סרט מצוין ומותח על יחסים, אהבה ונקמה, הסרט מציג את חייהם של שחקנים באיראן. מדהים ומרגש נורא בשבילי לראות איך תאטרון הוא תאטרון בכל מקום בעולם: הווי החזרות, ההצגות, אחורי הקלעים, המנהגים הקטנים, הבדיחות, הטיפוסים, הניואנסים, הכול כתוב ומבוצע כל כך מדויק, נכון ומצחיק. העובדה שהם איראנים רק הופכת את זה למרגש עוד יותר, לגלות שכולנו בדיוק אותו דבר, שאין שום הבדל בין החיים שלי כאן בתיאטרון 'הבימה' לחיים שלהם שם (מלבד כמובן העובדה שאנחנו עוד לא חיים תחת שלטון האייטולות). כנראה שסרטים שעוסקים בחיים של שחקנים בנסיבות בהן חופש הביטוי מוגבל והאמנות היא הנחמה היחידה, משפיעים עליי במיוחד".

על הסרט: להקת תאטרון מעלה את המחזה ״מותו של סוכן״ של ארתור מילר, כשתוך כדי כך, הבמאי והשחקנית הראשית עוברים טלטלה גדולה בחייהם האישיים. זוכה פרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, פרס באפט"א לסרט הזר ופרס לבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן.



געגוע - "סרטו האחרון של שבי גביזון, גילוי נאות - גביזון הוא בן זוגי בשלוש השנים האחרונות. סרט שליוויתי כמעט מאז שנכתב ועד שהוקרן, וזכיתי לצפות ביצירה הזו קורמת עור וגידים. סרט מבריק, מצחיק, עצוב ומורכב. שבי היה יוצר הקולנוע האהוב עליי בישראל גם לפני שהיה בן זוגי ולאחר שהכרתי אותו כאדם וראיתי איך הוא כותב ומביים, על אחת כמה וכמה. סרט נהדר שמהווה בעיני קפיצת מדרגה ביצירה של שבי, העמקה וחידוד של הסגנון הייחודי והכתיבה המבריקה שלו".

על הסרט: אריאל (שי אביבי) הוא תעשיין בודד המחפש לעצמו את אבהותו האבודה, שנלקחה ממנו, לילד שלא ידע על קיומו ושהוא מגלה שהלך לאחרונה לעולמו. זוכה פרס חביב הקהל בפסטיבל הסרטים בוונציה, פרס אופיר לתסריט המקורי הטוב ביותר ובשני פרסים בפסטיבל ירושלים: התסריט הטוב ביותר וחביב הקהל.



הבחירות של יוני בלוך

באפלו 66 - וינסנט גאלו מביים ומשחק בסרט שחלקו הוא אוטוביוגרפיה על חייו. לאחר שריצה חמש שנים בכלא על פשע שלא ביצע, בילי (וינסנט גאלו) חוטף רקדנית סטפס צעירה בשם ליילה (כריסטינה ריצ'י) ומכריח אותה להעמיד פנים שהיא אשתו בפני הוריו. השניים מתאהבים, ובהמשך הוא רוקם מזימה כנגד האיש שאחראי להיותו בכלא. זוכה בין היתר בפרס לסרט הזר הטוב ביותר בטקס פרסי הקולנוע הבריטי העצמאי.


שמש נצחית בראש צלול – סרטו של מישל גונדרי לפי תסריט של צ'רלי קאופמן. העלילה עוסקת בשאלה: כמה אפשר להתכחש לאהבה, והאם אפשר באמת לשכוח מישהו שאנחנו אוהבים? הסרט מספר את סיפורו של ג'ואל (ג'ים קארי), שבמשך שנים ניסה לגרום למערכת היחסים שלו ושל זוגתו, קלמנטיין (קייט ווינסלט) לעבוד כמו שצריך, אך ללא הואיל. עולמו של ג'ואל חרב עליו כאשר הוא מגלה שקלמנטיין, שבורה מהקשר הכושל, עברה הליך פסיכיאטרי חדשני ובדיוני אצל ד"ר האוורד (טום ווילקיסון), שמחק את כל זיכרונותיה מהקשר שלהם. זוכה פרס אוסקר לתסריט המקורי ופרס באפט"א לסרט הטוב ביותר.



למעלה - הסרט הראשון של אולפני פיקסאר בו נעשה שימוש בטכנולוגיית תלת-ממד מציג את קרל, מוכר בלונים מבוגר המחליט לצאת להרפתקה. הוא קושר אלפי בלונים צבעוניים לגג ביתו וממריא. כשהוא כבר נמצא באוויר, הוא מגלה לצערו נוסע סמוי, ראסל הילד האופטימיסט. זוכה פרסי אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר ולפסקול המקורי הטוב ביותר. סרט האנימציה השני בכל הזמנים שהיה מועמד לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר. כמו כן, זוכה פרסי גלובוס הזהב לסרט האנימציה, התסריט והפסקול המקורי ובפרס באפט"א ואנני לסרט האנימציה.



התחלה - קוב הוא אדם שעוסק בגניבת מחשבות ורעיונות ממוחם של בני אדם בזמן שרויים בתוך חלום. הכישרון שלו הופך אותו לפושע מבוקש וגורם לו לאבד את היקר לו. במשימתו האחרונה הוא מקבל הזדמנות לקבל חזרה את מה שאיבד, ולשם כך עליו ליצור פעולת השתלה: במקום לגנוב רעיון, עליו לשתול רעיון במוחו של אדם אחר. זוכה פרסי אוסקר לצילום, אפקטים, מיקס הסאונד ועריכת הסאונד הטובים ביותר.



הקוסם מארץ עוץ – מבוסס על ספרו של ליימן פרנק. דורותי (ג'ודי גארלנד), נערה מקנזס, מגיעה לארץ אגדות צבעונית, ויוצאת למסע עם חבריה שמצאה בדרך. לכולם יש מטרה להשיג: הדחליל צריך שכל, איש הפח צריך לב, האריה צריך אומץ ודורותי רוצה להגיע הביתה. זוכה פרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר (Over the Rainbow).



השתתפו בסקר יום העצמאות: מהי קומדיית הקאלט הישראלית האהובה עליכם?

מהי קומדיית הקאלט הישראלית האהובה עליכם? גבעת חלפון אינה עונה הלהקה חגיגה בסנוקר צ'רלי וחצי מציצים סאלח שבתי אלכס חולה אהבה אסקימו לימון
שלח/י
נמרוד שובל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ געגוע (עמוד סרט)
חץ הסוכן (עמוד סרט)
חץ למעלה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט