חדשות קולנוע וסרטים

המוהיקני האחרון: הסרטים הגדולים של דניאל דיי לואיס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כוכב הקולנוע, שנחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה והודיע השנה על פרישה ממשחק, חוגג היום יום הולדת 61. לכבוד כך בחר מבקר האתר ערן איצקוביץ את חמשת סרטיו הגדולים מ"בשם האב", דרך "לינקולן" ועד "זה ייגמר בדם"
אם יש משהו שאומת האינטרנט אוהבת, זה להכתיר מלכות ומלכים. לפעמים האינטרנט מכתיר את אנשי המלוכה שלו בצדק רב, למשל בעולם הקולנוע. כל כמה שנים פורצים לחיינו שחקן או שחקנית שהופכים לדבר הגדול הבא (אהלן אהלן ג'ניפר לורנס!), שכל פיפס קטן שלהם זוכה לתשומת לב עצומה. המקרה של דניאל דיי-לואיס הבריטי הוא שונה לחלוטין: פשוט לא אכפת לו מכל הבולשיט הזה.

אהבתם את הסרטים בהם הוא שיחק? מעולה, בטוח שהוא ישמח. לא אהבתם? בסדר, לא נורא, קורה. בינינו? הוא ישרוד את התחושות שלכם, חיוביות או שליליות כאחד. למרות שבשנת 2007 הוא הפך ל"מאמי" של האינטרנט הודות להופעתו זוכת האוסקר ב"זה ייגמר בדם", דיי-לואיס בחר שלא לקחת חלק במשחק, ולמרות המחמאות הווירטואליות שקיבל הוא די לקח את זה באיזי.

השחקן המוערך, היחיד שזכה בשלושה פרסי אוסקר כשחקן ראשי, אף פעם לא בחר בכמות על פני האיכות, ובכל זאת הודיע בשנה שעברה כי בכוונתו לפרוש. מכיוון שהוא נוהג לקחת הפסקות ארוכות בין הסרטים אליהם הוא מצטלם ייתכן וכי מדובר בפרישה זמנית, אבל למקרה שלא ולכבוד יום ההולדת ה-61 שלו שחל היום - הנה 5 הסרטים הכי טובים בהם הוא השתתף. תאמינו לנו, פשוט - זה ממש לא היה.

[*]

5. בשם האב

סיפורו של ג'רי קונלון שהואשם כי היה חבר בארגון המחתרת האירי ה-IRA והשתתף בפיצוץ פאב בו נהרגו 14 בני אדם. לצידו של דיי-לואיס שנותן את כולו בתפקיד נמצאים אמה תומפסון ופיט פוסלת'ווייט, המגלם את אביו של קונלון שהושלך גם הוא לכלא, וכולם נפלאים ומדויקים כל כך שהם מרימים את התסריט לרמה של מקצוענות מסוג אחר.



4. לינקולן

סרט נפלא ומרתק של סטיבן ספילברג על הנשיא האמריקני לשעבר. ידוע כי דיי-לואיס נכנס עמוק כל כך לתוך התפקיד, שהוא התעקש שיפנו אליו כ"אדוני הנשיא". שחקן רציני הבחור. זהו סרט סוחף אותו דיי-לואיס מוביל בגאון, כשלצידו משחקים גם סאלי פילד, טומי לי ג'ונס ועוד שמות נוצצים אחרים. השילוב בין אחד הבמאים הגדולים בהיסטוריה לבין אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה יצר דרמה מרגשת בעלת מסר חזק שממשיך להדהד גם בימים אלו.

3. המוהיקני האחרון

אם הייתם צריכים הוכחה שהשחקן המדהים הזה יכול לעשות הכל, הנה הוכחה נוספת לכך. הפעם דיי-לואיס לא קיבל מועמדות לאוסקר (תודו שזה נראה כבר כמאורע נדיר), אבל הופעתו כהוקאיי/נתי בומפו סרט המתרחש בשנת 1757 בזמן מלחמת הצרפתים והאינדיאנים על השליטה בצפון אמריקה פשוט מרשימה וכובשת, וגם במקרה הזה הצליח השחקן המוכשר הזה להיכנס לתוך נימיה העמוקים ביותר של הדמות הזו. גם כאן הוא הצליח לעשות עבודה נהדרת, כזו שנראית כאילו נעשתה ללא מאמץ.



2. כף רגלי השמאלית

כאן התחיל סיפורו של דיי-לואיס להיבנות. זו לא רק הזכייה באוסקר הראשון שלו שהקפיצה לו את המניות, אלא גם העובדה שהוא נכנס כל כך טוב לדמותו של כריסטי בראון, שהעובדה שהוא גילם נכה לא גרמה לו להקל על אנשי ההפקה בסט הצילומים, אלא להיפך - הוא טרטר אותם לכל מקום כדי שיסחבו אותו מנקודה לנקודה בשביל שהוא יוכל להמשיך להישאר בדמות. התפקיד הזה הפך את דיי-לואיס לכוכב שהוא לא רצה להיות, ומעבר לפרסים ולשבחים העניק לו גם את האפשרות לעבוד עם מיטב במאי העולם בהמשך הקריירה שלו.



1. זה ייגמר בדם

לא העובדה שדיי-לואיס זכה באוסקר על תפקידו כאיל הנפט דניאל פליינוויו מיקמה את הסרט הזה בראש, אלא כי השורה התחתונה ברורה לחלוטין - זהו פשוט הסרט הטוב ביותר בו הוא השתתף. זהו לא סרט קל בשום צורה, אבל הבימוי של פול תומס אנדרסון (שגם ביים את דיי-לואיס ב"חוטים נסתרים", המסתמן כסרטו האחרון בהחלט, שגם עליו הוא קיבל מועמדות לאוסקר), יחד עם ההופעה הבאמת חד פעמית של דיי-לואיס כאיל נפט רודף בצע בתחילת המאה ה-20 בקליפורניה, יצרו פה סרט שהפך לקלאסיקה כבר בזמן אמת. במקרה של דניאל דיי-לואיס הסיפור שלו לא נגמר כלל וכלל בדם וגם אם לא נראה אותו יותר לעולם על המסך הגדול הוא ייזכר כאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה.

ערן איצקוביץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט