חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע הגאה: סקירות והמלצות סרטים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הקולנוע הגאה TLVFest יתחיל היום עם סרט הפתיחה "מרסי" של טלי שלום עזר ויימשך עד ה-9 ביוני בסינמטק ת"א לצד הקרנות בסינמטקים ברחבי הארץ. לכבוד הפסטיבל כתבי האתר סקרו את הסרטים "טינטה ברוטה" ו"קצה הנהר" וחזרו עם המלצות
טינטה ברוטה

מבקר: אלעד שלו

הסרט הברזילאי "טינטה ברוטה" (צבע חזק בעברית) של צמד הבמאים מרצ'יו רולון ופיליפה מצמבאכר מגיע לפסטיבל הגאה עטור בהישגים מפסטיבלים ברחבי העולם בהם פרס ה"טדי" לסרט הגאה הטוב ביותר בפסטיבל ברלין ופרסי הסרט הטוב ביותר בפסטיבלי הקולנוע בגוודלחרה במקסיקו וטורינו באיטליה.

למרבה המזל הסרט מצליח לעמוד בציפיות של הפרסים המעטרים אותו, גם אם מדובר בסרט קטן במידה שלו ובסיפור אותו הוא מבקש לספר. העלילה עוקבת אחר פדרו, צעיר מסוגר ומופנם, שמתפרנס מהופעה בחדרי צ'אט ארוטיים. הוא טובל את אצבעותיו בדליי צבע, שאותו הוא מורח אט-אט על גופו הערום, והופך לNeon Boy- . כשהוא זוהר בחושך, פדרו מציג רושם של בחור אסרטיבי, נועז וחברותי. אבל המציאות שונה לחלוטין מהאשליה שהוא מוכר. אחותו, שאיתה הוא מתגורר, נוטשת את העיר לעבודה בחו"ל, הוא מסולק מלימודיו אחרי שתקף תלמיד אחר, וממתין למשפטו. ערב אחד הוא מבין שמישהו מחקה את הופעותיו. הוא יוצר קשר עם היריב המסתורי ומסכים לפגוש אותו ומצליח להתאהב לראשונה באדם אחר, שמנסה להוציא אותו מהקונכיה בה הוא סגור.

השחקן שיקו מנגת (שיהיה אורח הפסטיבל הגאה), המשחק את פדרו, מצליח ליצור הזדהות עם הדמות של הבחור המתבודד ומראהו הייחודי והאקסצנטרי מעט מסייע לכך. הסרט משלב מספר סצנות ארוטיות, אך לא נגרר לעירום זול ונצלני אלא משלב אותו כחלק מהצלילה לדמותו האניגמטית של פדרו. הבמאים מצליחים למשוך את הצופה לתוך העלילה ויוצרים סרט שהוא בו זמנית נגיש ומרוחק, שלעיתים לוקח את הזמן, אך לאורך רוב אורכו שומר על עניין ועל בסיסו הרגשי.

קצה הנהר

מבקרת: אורטל אדיב

עלילת הסרט "קצה הנהר" של הבמאי איסאו יוקיסאדה עוקבת אחר תלמידי תיכון בטוקיו ומתארת אירועים מוזרים ומותחים שהם חווים. כבר בתחילת הסרט נוצרת אווירת סקרנות כאשר מופיעה נערה המספרת על דובי שרוף למחצה הנמצא בחדרה ועל גוף בוער הנופל מבניין.

הסרט נותן הצצה אל תוך חייהם של התלמידים, ביניהם נער הומוסקסואל (בארון) הנאלץ להתמודד עם אלימות אכזרית מהתלמידים בשל זהותו המינית. כשבמקביל אליו מוצג נער המרגיש רגשות נטישה מהוריו ומוציא את תסכולו על הנער הגיי, משתמש בסמים וחושב על סקס בכל דרך אפשרית, וזו רק טעימה משתי דמויות בסרט מבין שלל הדמויות המגוונות והשונות.

במהלך הסרט כל דמות סוחפת ומחברת אותך על איך הסביבה רואה אותה ומה היא באמת, על סודות שהיא מחביאה, רגשות נסתרים, כעס ועוד. בקצה הנהר מתרחשים אירועים בלתי רגילים ומטרידים במיוחד, והוא משמש לחלק מהדמויות מקום מפלט הרחק מהקשיים אשר עוברים עליהם.

לי אישית יצא מעט פעמים לצפות בסרטים יפניים, אך "קצה הנהר" הפתיע והצליח לסחוף אותי ולהתחבר לדמויות. במאי ומפיקי הסרט העבירו את המתרחש בצורה מסקרנת ומרתקת, הצליחו לייחד כל דמות ולהביא את עולמה הפנימי לידי ביטוי ואת הצופה עד כדי הזדהות מלאה איתן. אלו בהחלט היו 115 דקות שוות צפייה, מהנות וגורמות לחשוב על החיים ועל איך הסביבה מבינה ורואה אותנו.



הצביעו לסקר החודשי החדש: לכבוד שבוע הגאווה, פסטיבל הקולנוע הגאה וצאתו של הסרט "באהבה סיימון" – מה הסרט הלהט"בי האהוב עליכם?

לכבוד שבוע הגאווה: מה הסרט הלהט"בי האהוב עליכם? הר ברוקבק אור ירח בנים אינם בוכים משחק הדמעות קרול איידהו שלי קרא לי בשמך
שלח/י
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט