חדשות קולנוע וסרטים

רוק בבית הקולנוע: חמישה סרטים של אלביס שכדאי לכם לראות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד הסרט "אלביס" של באז לורמן שמביא למסך את סיפור חייו של מלך הרוקנרול - בחרנו חמישה מהסרטים הגדולים בכיכובו של הזמר, שהצליח להפוך במקביל לקריירת הזמרה גם לכוכב קולנוע של ממש. מהתפקיד עטור השבחים ב"כוכב בוער", דרך "ויוה לאס וגאס" ועד "רוק בבית הסוהר" - אלו הסרטים הגדולים של אלביס
5. כוכב בוער (1960)

"כוכב בוער" בולט בייחודו כיוון שבמאי הסרט, דון סיגל, בחר להתמקד יותר בעלילה הדרמטית מאשר בפסקול המוזיקלי שאפיין בדרך כלל את הסרטים בהם השתתף אלביס. סיגל הצליח לצמצם את מספר השירים לכמות המינימלית וחשוב מכך, הוא הצליח לשכנע את אלביס לשחק תפקיד דרמטי ראשי במערבון שעוסק בהתנגשויות בין תרבויות (התפקיד במקור נועד למרלון ברנדו).

הדמות הבין גזעית אותה שיחק אלביס, אשר נקרעת בין התרבות הלבנה לבין תרבות שבט הקיווה האינדיאני, זיכתה אותו בתשבחות המבקרים, אולם הסרט עצמו לא זכה בתקופתו לאהדת הקהל משום שהקהל התקשה להתחבר לתמות הבין גזעיות באותה עת. יחד עם זאת, תפקידו בסרט זה נחשב לאחד מתצוגות המשחק הטובות שלו.



4. הוואי הכחולה (1961)

הקומדיה המוזיקלית הזו קיבעה באופן רשמי את ההגדרה למהו "סרט אלביס". רוח נעורים שובבה ומרעננת, לוקיישן אקזוטי, בחור חתיך (שגם במקרה שר) שלרוב עומדים בפניו רק מכשולים זמניים בדרך אל האושר הנחשף יחד עם אהובתו הצעירה. ב"הוואי" הכחולה", אלביס מגלם את צ'אד גייטס, חייל אמריקאי שחוזר לאחר שירות צבאי של שנתיים באוסטריה אל ביתו שבהוואי.

הוא מעביר את רוב זמנו בגלישה עם חבריו לחוף בעוד אביו, בעל חוות מטעים, מעוניין שהוא יעבוד בחווה שכן יום יבוא והוא יירש אותה. צ'אד לעומת זאת, מעדיף להיות עצמאי ומוצא עבודה כמדריך טיולים בחברה בה עובדת מושא אהבתו הילידית המקומית, מאלי. אחד האלמנטים המזוהים ביותר בסרט הזה עם אלביס הוא הפסקול האלמותי עם שלל שירים שהפכו לעל-זמניים כשהלהיט הגדול ביותר והמזוהה ביותר הוא השיר "Can't Help Falling in Love" שמבוסס על השיר הצרפתי Plaisir d'amour משנת 1784.

3. קינג קריאול (1958)

מה המשותף לאלביס פרסלי, המפרי בוגרט, ארול פלין וג'יימס קאגני? כולם היו שחקנים בסרטיו של הבמאי האגדי מייקל קורטיז ("קזבלנקה"). בתחילה התפקיד בסרט זה היה אמור להיות של השחקן ג'יימס דין, אך כאמור הוא נהרג בתאונה ומחליפו היה לא אחר מאשר אלביס. "קינג קריאול" הוא אחד מסרטי הפילם-נואר המפורסמים של אותה תקופה, דרמה מוזיקלית המבוססת על רומן מאת הרולד רובינס בשם "A Stone to Danny Fisher". הסרט צולם בניו אורלינס, על אף שבמקור תוכנן להיות מצולם בניו יורק. גם הפסקול בסרט זה מכיל כמה מלהיטיו הגדולים של אלביס ביניהם "Heard headed woman" ו-"Trouble". הסרט הפך עם צאתו לשובר קופות וללהיט ענק ואלביס זכה באותו זמן להיות לכוכב הכי גדול בהוליווד.



2. ויוה לאס וגאס (1964)

בסרטו של הבמאי ג'ורג' סידני לא ניתן לעמוד בפני הקסם של אלביס. הכימיה המחשמלת בינו לבין השחקנית אן מרגרט ממגנטת את הצופה למסך. עלילת הסרט מתמקדת בלאקי ג'קסון (פרסלי), נהג מרוצים שלרוע מזלו מפסיד את הכסף הדרוש לו עבור מנוע חדש. הוא מחפש עבודה והופך למלצר בבית מלון בעודו מנהל רומן עם מדריכת השחייה ראסטי מרטין (אן-מרגרט).

על תפקידם זה היו מועמדים פרסלי ומרגרט לפרס הביצוע הטוב ביותר בסרט מוזיקלי בתחרות Laurel Awards בזכות תצוגת המשחק הנהדרת שלהם שנחשבת לאחת הטובות בקריירה שלהם. השיר המפורסם ביותר שיצא מהסרט הוא לא אחר מאשר הלהיט הגדול של אלביס הנושא את שמו של הסרט, "ויוה לאס וגאס", שמושמע גם במהלך הפתיח על רקע האורות הנוצצים של לאס וגאס וכן בזמן תחרות הכישרונות במלון בו מנצח לאקי.

1. רוק בבית הסוהר (1957)

את המקום הראשון קוטף הסרט האלמותי בבימויו של ריצ'רד ת'ורפ, "רוק בבית הסוהר", שהפך לאחד הסרטים המזוהים ביותר עם אלביס, סרט שעשה היסטוריה יותר מכל סרט אחר בו השתתף. אלביס מגלם בסרט זה את וינס, אסיר משוחרר שמנסה להשתלב בתעשיית המוזיקה בעזרת חברתו פגי (ג'ודי טיילר), אך עם פריצתו הגדולה הוא הופך לשחצן ויהיר, מפנה לה עורף ומשלם על כך - זמר קאנטרי מכה אותו וגורם לפציעתו שמובילה לאפשרות שווינס לא יוכל לשיר עוד.

שיר הנושא של הסרט "Jailhouse Rock" נחשב ללהיט הגדול והחשוב ביותר של אלביס על מסך הקולנוע. בשנת 2003 דירג אותו מגזין "הרולינג סטון" במקום ה-67 ברשימת 500 השירים הגדולים בכל הזמנים. השיר נכלל גם ברשימת 500 השירים שעיצבו את הרוקנ'רול. ב-2004 הסרט זכה לכבוד מטעם ספריית הקונגרס כשהוחלט לשמרו בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית בשל חשיבותו התרבותית, ההיסטורית והאסתטית.

אור טילינגר דה קרבליו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אלביס (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט