חדשות קולנוע וסרטים

הילד הנצחי של הוליווד בן 60: הסרטים הגדולים של טום קרוז

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הצלחת הענק של "אהבה בשחקים: מאווריק" רק מדגימה עד כמה טום קרוז הוא מכוכבי הקולנוע הענקיים האחרונים שמביאים קהל למסכים, כזה שלאורך 4 עשורים מצליח להביא להיט אחר להיט כשהוא מבצע את הפעלולים בעצמו, מפיק מאחורי הקלעים ושומר על כריזמה וסטאר קווליטי יחידים במינם. לכבוד יום ההולדת ה-60 שלו שחל היום, הנה חמשת הסרטים הטובים ביותר שלו שפשוט לא כדאי לפספס
5. דוח מיוחד

השנה היא 2054, ג'ון אנדרטון (טום קרוז) הוא חוקר מיוחד ביחידת הקדם-פשע. מטרת היחידה היא למנוע רצח לפני שהוא קורה, וכדי לעשות זאת הם משתמש בחזיונות של "הרואים", שני גברים ואישה המסוגלים לראות רצח מבעוד מועד, ובעזרת טכנולוגיה משוכללת להציג את הכל על מסכי המחשב של היחידה. אבל מה קורה כשג'ון אנדרטון בעצמו מופיע באחד החזיונות – כרוצח?

סטיבן ספילברג יצר את סרט המד"ב-מתח הזה ובנה בו עתיד מעניין ומאתגר מוסרית, כולל ניסויים בבני אדם ופשעי-מחשבות, וצבע הכל בצבעים קרים, נקיים ומעט אפלים, שהרימו במיוחד את סצנות האקשן המרשימות בסרט עם עוד הופעה מוצלחת של קרוז.



4. בחורים טובים

הפעם אנחנו פוגשים את קרוז כשהוא עו"ד צבאי, לוטננט דניאל קאפי; בחור צעיר, עם מעט ניסיון בבית המשפט שעליו הוא מחפה בעזרת המון חוכמת רחוב, חיוך זחוח וחספוס נערי כמעט. לא לגמרי מלוטש אבל עדיין חד, קאפי נקרא לשמש כעו"ד במשפט רצח, ולהגן על שני חיילים הנאשמים ברצח חבר למחלקה. מהר מאד הוא מוצא את עצמו בקרב ראש-בראש-בראש. מצד אחד ג'ואן גאלוון (דמי מור), פרקליטה חדורת מוטיבציה ועקשנית לא פחות ממנו שלא מאמינה בו, ומצד שני קולונל ג'סופ (ג'ק ניקולסון), הניצב במרכז החקירה ולא מפסיק להערים קשיים ולשחק משחקי אגו.

הדרמה המשפטית משנת 92 של רוב ריינר ("הנסיכה הקסומה") עם תסריט של ארון סורקין ("הבית הלבן") הייתה לשובר קופות בזמנה, ומה הפלא. היא אומנם לא ניחנה בתסריט עמוס טוויסטים עלילתיים, או אקשן מרהיב כמו שקרוז יודע לספק, אבל הכוכב הצעיר נותן משחק אנרגטי וכובש, ועם אותו החיוך הזחוח והכנות הכמעט-מוגזמת של הדמות, הוא מצליח לרגש, לעצבן ולהסעיר את הצופה בדיוק כמו את הדמויות שמשחקות לצידו.

3. משימה בלתי אפשרית 4: קוד הצללים

כבר בשנייה הראשונה של הסרט הרביעי בסדרת "משימה בלתי אפשרית", דלי ענק של אקשן מתהפך מעל הראש שלנו כצופים, ושוטף אותנו כליל. הסרט מבטיח וממשיך גם בפעם הרביעית לקיים – מופע ראווה שכולו קודש לאקשן מסביב לשעון, כשההפוגות בין קרב יריות למרדף, מוקדשות בדר כלל לעוד טוויסט ועוד קצת בניית מתח.

הפעם הסוכן אית'ן האנט מתמודד עם האשמה חמורה במיוחד: הפלת הקרמלין, במובן המילולי והאלים יותר של הביטוי, כמובן. האנט והצוות מרגלים, מגלים, נלחמים ועושים כל מה שהם יכולים כדי להוכיח את חפותם. "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים", כמו קודמיו, הוא מערבולת משכרת של אקשן.

הבמאי בראד בירד, שעד אז באמתחתו היו בעיקר סרטי אנימציה – מוצלחים ככל שיהיו ("ענק הברזל") – היה נראה כמו בחירה קצת תמוהה לביים סרט בסדרה, אבל הוא הצליח לעטוף את כל החבילה הזאת בחינניות, בהומור ובהררי כיף. עוד תוספת, אמנם מהסרט הקודם בסדרה היא סיימון פג, שלאורך הסרט מהווה את השומר הנאמן של הקומדיה, ודואג שגם ברגעים שכמעט שוכחים לנשום מרוב מתח, הסרט לא יהיה כבד יתר על המידה.



2. עיניים עצומות לרווחה

"עיניים עצומות לרווחה", סרטו האחרון של סטנלי קובריק, הוא דרמה אפלה, מורכבת, מלודית ורווית מין בה מוצגים הקרביים הרוחניים של חיי הנישואים, אולי בכלל, ואולי רק של ד"ר וויליאם הארדפורד ואשתו אליס. השניים הם זוג ניו-יורקי יפהפה והתקופה היא ממש לפני חג המולד. אבל הנישואים של ביל ואליס עולים על שרטון והם ממלאים את החלל ביניהם בקנאה, בסקרנות, בפנטזיות ובסודות.

הסרט לוקח את הצופה לדרך המסוכנת או המפתה שבוחר כל אחד מבני הזוג, תוך כדי שהם בוחנים את עצמם, אחד את השני ואת העולם עצמו. עם פסקול קובריקי יוצא מן הכלל שלא מפספס שום רגע, ועם משחק נהדר של קרוז וקידמן יחד, מדובר בסרט שהוא לא פחות ממלאכת מחשבת.

1. מגנוליה

הסרט הנהדר של פול תומאס אנדרסון יצא בשנת 1999, ואמנם שלוש שעות נשמעות כמו הרבה זמן, אבל ברור מהרגע הראשון של הצפייה שמדובר בזמן שמושקע לטובה. העלילה, לעתים עדינה ולעתים מלודרמטית, לוקחת את הצופים למסע מרגש וחשוף, ומציגה רגעים, נקודות, פיסות חיים, של אוסף מורכב של דמויות שונות, שמחפשות ורוצות בעצם את הדברים הבסיסיים ביותר בחיים: אוזן קשבת, מחילה, אהבה, ואת הדרך המפותלת מאד שלהן להשיג אותם.

טום קרוז משחק את פרנק טי.ג'יי מאקי, גבר צעיר ונוטף טסטוסטרון וכריזמה, העובד כמאסטר אומנויות הפיתוי ועושה את הונו מלימוד גברים איך "לאלף" ואיך "להשיג מה ששלנו". עם שפה בוטה ואנרגיות מחשמלות וחודרות מסכים, קרוז, תחת בימויו של אנדרסון, יצר דמות ייחודית ונוגעת, ועזר ליצור סרט שפשוט אסור לפספס, וזכה אגב כך בפרס שחקן המשנה בגלובוס הזהב של שנת 2000 על אותו תפקיד.

נועה לוי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט