חדשות קולנוע וסרטים

הכוכבים האלמוניים של הוליווד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתם בוהים במסך ומרגישים תחושת דז'ה-וו מוזרה. אתם מכירים את השחקן הזה, שמרצד לו שם ברקע בתפקיד משני כזה או אחר. נו, ודאי. הוא הרי שיחק באיזה סרט שראיתם לפני כמה זמן... נו, ההוא עם האנשים הטובים שניצחו את האנשים הרעים והכתוביות האלו בסוף. האמת, עכשיו כשחושבים על זה, גם השחקנית הזו מוכרת לכם, בטח שיחקה באיזה סיפור אהבה או משהו. אבל איך קוראים לה? ואיפה בדיוק היא שיחקה? ולמה אתם לא מצליחים להיזכר במדויק? אכן, תעלומה...

מסתבר שבהוליווד יש שורה ארוכה, מגוונת ומכובדת של שחקנים, שנוהגים לככב בתפקידי משנה בשולי הדרך, תמיד בצילם של כוכבים גדולים יותר. הפרצופים שלהם מוכרים, אבל אף פעם לא מספיק בשביל שצופה קולנוע ארעי ישים לב אליהם ו\או יסמן אותם כדמות או מודל לחיקוי. לפיכך, גם הליהוק שלהם לרוב מתבצע בעבור תפקידי שוליים לכאורה זניחים. רק מעטים מהם מצליחים לעשות את המעבר המיוחל אל עבר הכוכבות הקונבנציונלית והכל כך מיוחלת, וחבל. ברוב המקרים מדובר בשחקני אופי חזקים בהחלט, שראויים לחשיפה רבה יותר מזו שהם מקבלים. לגבי חלקם, סביר פשוט שהקסם והזוהר לא קורצים להם והם רודפים רק אחרי ההגשמה העצמית הנעוצה בגילום דמות כזו או אחרת. היתר, יש להניח, או פשוט עוד לא מצאו את נקודת הפריצה שלהם קדימה, אל מרכז הבמה וההתעניינות.

כדי לעשות קצת צדק היסטורי ולהסיר, ולו במעט, את עננת המסתורין מאחורי אי אילו שחקני משנה עלומי שם, החלטתי להתמקד בארבעה שחקנים שכאלו ולחשוף את דבר קיומם לציבור הרחב...נתחיל ברוסריו דוסון. השחקנית האמריקאית הנאה בת ה-24, ממוצא עדתי מעורבב למדי (בחלקה פורטו ריקנית ובחלקה אירית – אכן קוקטייל משונה ומיוחד), הספיקה בשנתיים האחרונות לגלם את מושא חיבתם של לא פחות מאשר אדווארד נורטון, אדי מרפי, וויל סמית' ו-The Rock (המתאבק הידוע לשעבר, המוכר גם בשמו האמיתי, דווין ג'ונסון). בתפקידים שגילמה הייתה לוחמת חירות נועזת באמזונס (בסרטה האחרון, 'המרדף', עם ג'ונסון ו-שון וויליאם סקוט; סרט, שמציג בימים אלו ממש בקולנועים בארץ ובעולם), חייזרית במסווה בת-אדם שמצילה את גורל כוכב הלכת שלה מידיה של לארה פלין בויל הנוראית (לצד וויל סמית' וטומי לי ג'ונס ב'גברים בשחור 2'), זמרת בארים בירח של סוף המאה הנוכחית (בפלופ המסחרי 'הרפתקאותיו של פלוטו נאש' לצד אדי מרפי) ו-חברה של סוחר סמים מורשע, ערב כניסתו לכלא (ב'השעה ה-25' עם אדווארד נורטון). דוסון מרשימה בכל אחד ואחד מתפקידים אלו, כובשת את המסך בדמות האישה החזקה שהיא עוטה על עצמה; מעניקה הופעות משכנעות, שלא נופלות באיכויותיהן מאלו של השחקנים הוותיקים והמוכרים שהיא משחקת לצידם. נראה כי היא במסלול הנכון כלפי מעלה והצטרפה לדרך המלך, היות וכבר בתפקידה הבא נראה אותה קופצת ליגה למגרש של ה'גדולים', כאשר תגלם את דמותה של רוקסנה באפוס ההיסטורי 'אלכסנדר' של אוליבר סטון. מדובר באחת הדמויות היותר ראשיות בסרט עתיר תקציבים זה, שעתיד לכבוש את מסכי הקולנוע באמצע-סוף 2004, ודוסון תשחק לצד קולין פארל, אנתוני הופקינס, אנ'לינה ג'ולי, ואל קילמר ועוד רבים וטובים.

רבים מהכוכבים האלמונים ניתן למצוא בסרטיו של הבמאי פול תומס אנדרסון ('לילות בוגי', 'מגנוליה', 'מוכה אהבה'), שהביא לקדמת הבמה כבר בשנת 97' שחקניות 'אלמוניות' כמו ג'וליאן מור ו-הת'ר גרהם. כמו כן, הוא זה שגילה לעולם את ג'ון סי ריילי, ששיחק בהקפדה בכל אחד מסרטיו, ובשנה שעברה קיבל שדרוג משמעותי כלפי מעלה, כשגילם דמויות משניות יותר ופחות בכל אחד משלושת סרטי האוסקר הגדולים (היה השריף ב'כנופיות ניו-יורק', הבעל המיושן של ג'יליאן מור ב'השעות' והבעל הנבגד והמזמר של רנה זלוונגר ב'שיקגו'). יש בהחלט יסוד להניח שעוד נזכה לראות את ריילי בשוברי קופות ואפוסים הוליוודיים רבים, כיאה וכיאות למעמדו החדש.
עוד כוכב שיש לשים לב אליו בסרטיו של אנדרסון הוא וויליאם ה. מאסי. השחקן הצנום בן ה-53, שהתחיל את הקריירה הקולנועית שלו כבר בשנת 1980, שיחק בעבר במגוון רחב היקף של תפקידים בסרטים כמו 'בני וג'ון', 'פארק היורה 3', 'פארגו', 'אייר פורס 1', 'פלזנטוויל', 'לכשכש בכלב', 'פסיכו' (גרסת 1998) כמו גם סרטי פול תומס אנדרסון, מצליח לשמור על אלמוניותו בעיקר בזכות המראה הכל-אמריקאי הממוצע. כאיש רזה, נמוך, משופם אך מחויך, מפיקי הסדרה המצוירת 'משפחת סימפסון' צחקו לא אחת על צורתו החיצונית, ואמרו שלו היו רוצים אי פעם לצלם גרסה חיה לסדרה, ללא ספק היה מאסי לוקח את תפקידו של השכן החנון והדתי של המשפחה, נד פלנדרס. אין מה לרחם על מאסי, שאגב גם גילם בעבר משך ארבע שנים רצופות את דמותו של ד"ר דייויד מורגנשטרן, מנהל בית החולים בו מתרחשת עלילת 'אי.אר'. השחקן עסוק עד מעל הראש, ובימים אלו ממש הוא מצלם את המותחן 'סלולר' עם קים בסינג'ר הנאווה, כמו גם את דרמת הבילוש 'ספרטן', לצד ואל קילמר ו...(לא תאמינו) משה איבגי שלנו! מי שרוצה לתפוס אותו בימים אלו בקולנוע, מוזמן לגשת ל'סיביסקיט: אגדה אמריקאית', שם הוא מגלם את דמות השדרן הפטפטן טיק-טוק מקלכלן.

שחקן-משנה אחרון שאתמקד בו הוא אלפרד מולינה, שעל אף מראהו ההיספני במקצת, מגיע אלינו הישר מערבות אנגליה הרחוקות. גם הוא, כמו מאסי, בשנות ה-50 המוקדמות לחייו. גם הוא הגיח להופעות ב'לילות בוגי' ו'מגנוליה' (קצרות, אגב, יותר מאלו של מאסי בסרטים אלו). את התפקיד הראשי המשמעותי הראשון שלו ראה מולינה שנה שעברה, בדמותו של דייגו ריברה, המאהב הבעייתי של הציירת פרידה קאלו (סלמה הייאק) בדרמה האפית 'פרידה'. בנוסף, ריצד על מסכינו לאורך השנים בלהיטים 'שוקולד', 'מין מסוכן', 'מווריק' ו'לא בלי בתי'. לאחרונה ניתן היה למצוא אותו גם בתפקיד חוקר משטרתי במותחן המצוין 'זהות'. בימים אלו מגיח מולינה פעם נוספת למסכי הקולנוע, בדרמה 'החיים שלי בלעדיי'. בנוסף, הוא כבר מצטלם לתפקיד מפתח ב'ספיידרמן 2', שם יגלם את ד"ר אוקטיפוס, הארכי-נבל התורן שנלחם באיש העכביש. ניתן להניח כי אחרי סרט זה מולינה כבר יחצה את הקו לעבר הכרה בינלאומית תחת אור הזרקורים, מה שמראה שלעולם לא מאוחר להתחיל, וכי הוא בהחלט מאלו שלא מתכוונים להיוותר בחסות החשכה לאורך זמן!
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט