חדשות קולנוע וסרטים

מחווה למייקל קיין

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הקולנוע הבריטי הרביעי ייפתח מחר (ה- 14 לחודש) ויתקיים השנה בשישה סינמטקים ברחבי הארץ. סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "אמא", סרטם השנוי במחלוקת של הסופר-תסריטאי חניף קוריישי והבמאי רוג'ר מיצ'ל, בהקרנת בכורה ארצית. את הפסטיבל ינעל הסרט "הזר", סרטו של דייויד מקנזי, בכיכובו של יואן מקרגור, טילדה סווינטון, אמלי מורטימר ופיטר מולן. זהו סרט מעורר מחלוקת, שהצנזורה האמריקאית הורתה להוריד מספר שניות שבהן רואים את מקרגור בעירום פרונטלי, צעד שעורר את חמתו של מקרגור. במסגרת הפסטיבל סר מייקל קיין, השחקן הבריטי הנפלא, זוכה שני פרסי האוסקר, יזכה למחווה מיוחדת, ומבחר מסרטיו יוצגו:ואלו הם חלק מהסרטים בכיכובו שיוקרנו במסגרת המחווה:

"תיק איפקרס" - במאי: סידני ג'יי פיורי.
"תיק איפקרס" הוא סרט קליל ומשעשע המתרחש על רקע אתרי התיירות המוכרים של לונדון - יצירה סוחפת, סיקסטית ברוחה, שחתום עליה הארי זלצמן, מי שהפיק את סדרת ג'יימס בונד. הארי פאלמר, סוכן-חשאי בריטי, נשלח בעקבות מדען שנעלם ומגלה כי אחד משולחיו הוא סוכן כפול. הסרט נעשה אמנם בתקופת שיא הפריחה הבונדית אבל בניגוד לברק הנוצץ של 007 פאלמר הוא האנטי-גיבור הקלאסי - נוכל קוקני שמוצא עצמו פעיל בקהיליית הביון - הוא משדר יובשנות, חובש משקפיים, עורך את הקניות בסופרמרקט לבדו, ויש לו טעם אנין באוכל ומוזיקה. בכל מה שנוגע ליכולת העמידה שלו בתנאי לחץ, הכישורים שלו הם בונדיים לחלוטין. (הסרט מוקרן ללא תרגום)

"אלפי" - במאי: לואיס גילברט
אלפי הוא ערס קוקני כובש שהנשים ("בירדס", "ציפורים" בעגה לונדונית) נופלות לרגליו מבלי שאף טיפת זיעה תנצנץ על מצחו. וכך, בלי הרבה תשוקה, הוא נע לו בין שיכשוך באמבט של נימפה בגיל העמידה לבין עלמות חן צעירות – תנועה חסרת תוחלת המאפיינת את בני דורו. 'אלפי' שייך לגל החדשנות היצירתית ששטף את הקולנוע העולמי בשנות ה- 60'. כמו רבים מסרטי התקופה, גם פה אין עניין מיוחד בתסריט לינארי או בסחיטת רגשות זולה ואין לגיבורנו שום בעייה לפנות הישר למצלמה ולהסביר לנו את מצבו או לתנות את צרותיו. לואיס גילברט שבנה לעצמו קריירה נאה הנמשכת מאמצע שנות ה- 40' ועד ימינו אנו, יודע כיצד לאזן בין ההומור והאירוניה השזורים מעבר לכל פינה ובין הגוונים האפרוריים בחייו של גיבורו. הגישה העניינית יחד עם התיחכום הקולנועי בתוספת הפגנת המשחק המרהיבה והסוחפת של מייקל קיין; כל אלה ועוד הפכו את 'אלפי' ללהיט סיקסטיז גדול וליצירה שגם היום לא איבדה את חינהּ. הסרט מוקרן ללא תרגום

"חנה ואחיותיה " - במאי: וודי אלן
אחד מהסרטים ההומניים ביותר של וודי אלן משרטט באהבה דמויות מתלבטות ומיוסרות. במרכז הסיפור (עם רמיזות צ'כוביות ברורות) שלוש אחיות. הצעירה (ברברה הרשי) חיה עם גבר מבוגר, מורה רוחני עריץ, אותו היא מעריצה. האמצעית (וויסט) היא התגלמות הנוירוזה האורבנית הלווה כסף מהבכורה (פארו) לנסיונות כושלים לשקם את חייה. ואילו הבכורה, חנה, היא היציבה מכולן עם בעל אוהב (קיין). אלא שלא הכל רגוע כמו שזה נראה על פני השטח - הבעל האוהב בוגד בה עם האחות הצעירה, ובעלה לשעבר (אלן) עובר משבר קשה, כשהוא חושד כי חלה בסרטן.
"הג'וב האיטלקי" - במאי: פיטר קולינסון
מנהיג עולם הפשע הבריטי היושב מאחורי סורג ובריח הוא פטריוט המודאג ממצב יתרות המטבע הזר של ארצו. וכך, בהנהגתו, יום לפני משחק כדורגל מכריע בין איטליה לאנגליה, יוצאת לה כנופיה בריטית שחבריה חמושים בשלוש מיני מיינור צבועות בגווני דיגלה של הממלכה המאוחדת, לשדוד 4,000,000$ מתחת לאפה של המאפיה האיטלקית. מקום השוד גם הוא איננו סתמי: טורינו, בירת הרכב האיטלקית – מדינה שבה "נוהגים בצד הלא נכון של הכביש" כדברי אחד השודדים. "ג'וב" בעגה קוקנית הוא גם מכונית ומפה תוכלו להבין את החשיבות שמקנה 'הג'וב האיטלקי' לעניין המוטורי. "המלכה האם של סרטי הפשע הבריטיים" כינה מבקר בריטי מכובד את הסרט עת יצא לבכורה מחודשת על מסכי בריטניה בסוף שנות ה- 90, ואכן, הגירסה הקלאסית אינה נופלת גם מהאדפטציה החדישה שעלתה על מסכינו אך לפני חודשיים שלושה. בעיצומו של גל אופנתי של סרטי שוד למיניהם בוחר פיטר קולינסון לנקוט בגישה פארודית קלילה, עם עקיצות שהוא מפנה בלי חשבון כלפי כל הכיוונים – החל בירידה על מאפייני הז'אנר עצמו וכלה בטיפול ביקורתי במבנה החברה הבריטית. לאחרונה ראינו גרסה חדשה לסרט בכיכובו של מארק וואלברג ואדוארד נורטון. סרטו של קיין מוקרן ללא תרגום.

"האיש שרצה להיות מלך" - במאי: ג'ון יוסטון
הודו, שנות ה- 80 של המאה ה- 19. שני סמלים משוחררים מצבא הוד מלכותה מגיעים למשרד עיתונו של רודיארד קיפלינג כדי שישמש כעד לחוזה ביניהם – לא נשים ולא אלכוהול עד שתוגשם תוכניתם המטורפת, המסמלת את אופי העידן הקולוניאלי כולו. שני הידידים הטובים מתכננים לצאת צפונה למחוז קפיריסטן שבו, עפ"י שמועות עקשניות, הטמין אלכסנדר הגדול אוצר גדול. אחרי הרפתקאות שונות ומשונות הם מגיעים למחוז חפצם שבו מחכות להם כמה הפתעות גדולות שיעמידו במבחן את אופיים ואת חברותם. הסרט מוקרן ללא תרגום.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט