בשעה טובה ומוצלחת התאחדו לאחרונה שלושת חברות הכבלים בארץ לחברה גדולה אחת, ותחת המותג Hot התחילו לייחצן את מרכולתם ביתר שאת, במטרה להוות תחרות ראויה לחברת הלווין Yes. באופן טבעי, זהו מצב נתון שיכול להוליד הרבה מאוד הצלחות טלוויזיוניות והישגים ראויים לציון, אך באותה נשימה גם לגרום למנהלים לעשות כמה טעויות אסטרטגיות, שעלולות לעלות הרבה מאוד כסף למפיקי הסרטים הישראליים השאפתניים. עיקר המאמץ והתחרות מתרכזים בערוץ הסרטים הישן והמוכר (ערוץ 4 בממיר), שכן אנחנו גם מצויים בחודש שלפני פרסי האוסקר הנכספים, וכן גם משום שבלווין השיקו לאחרונה ערוץ סרטים ישראלי, וחברת הכבלים הייתה צריכה למצוא מענה מהיר והולם ליוזמה זו.נתחיל בטוב. הברכות הולכות לערוץ הסרטים על רצועת סרטי האוסקר שהוא משדר מדי יום ראשון במהלך כל שעות היום (וגם הלילה). מדובר ברצועה שמביאה למסך הקטן והביתי שלנו הרבה מאוד שמות ופרצופים גדולים, מראשית-אמצע המאה שעברה (בעיקר בשעות הבוקר-צהריים) ועד שנות תשעים-אלפיים של ימינו אנו (לרוב בשעות אחה"צ, ערב). היום (א', ה-08.02.2004), למשל, נוכל לראות שני סרטים שזיכו את השחקניות הראשיות בהם בתואר שחקנית השנה – בעבור שני תפקידים מאוד שונים ומיוחדים. הראשון, שיוצג בשעה שמונה, הוא "נהגה של מיס דייזי", שבוחן את הבדלתי המעמדות במרכז ארה"ב בדרך מאוד מקורית, וזיכה את ג'סיקה טנדי בפרס השחקנית המצטיינת. בנוסף, סרט זה גילה לעולם את מורגן פרימן הנפלא ('חומות של תקווה', 'ברוס הגדול מכולם') וזיכה אותו במועמדות לאוסקר, כמו גם זיכה במועמדות את דן אקרויד הוותיק (שבימים אלו ניתן לראות באקרנים בסרט 'צעירים יפים ומבריקים'). בשעה עשר מתחילה דרמת הנעורים המצמררת שבוחנת את גבולות הזהות המינית גם כן במרכז המיושן של אמריקה, 'בנים אינם בוכים'. סרט זה זיכה את הילארי סוונק באוסקר הנכסף, ומומלץ בעיקר לבעלי עצבים חזקים.
'סרטים מכאן' הוא פרויקט יומרני שרץ בערוץ הסרטים זו העונה השנייה ברציפות. השנה משודרים שם 'פיתוי' (שפתח את העונה ביום שישי האחרון), 'חוכמת הבייגלה', 'סיפורי בית-קפה' ועוד - כולם סרטים ישראליים שעד לאחרונה הוקרנו בבתי הקולנוע בארץ, והנה כבר זוכים בהקרנה טלוויזיונית מיוחדת. אין ספק שיש פה אמירה מאוד מעניינת של החבר'ה בכבלים, שכאילו מבקשים להכריז – רבותיי, תראו כמה אנחנו גדולים וטובים, שורו וראו מה השגנו במיוחד בשבילכם. על פניו, זה בהחלט יפה שיצירה קולנועית ישראלית זוכה לכזו משבצת שידור יוקרתית בפריים-טיים הטלוויזיוני, זמן לא רב אחרי שירדה מהאקרנים.
השאלה היא האם לא כדאי לתת לסרטים הללו צ'אנס להרוויח כסף במקורות אחרים. די.וי.די למשל (לא כל הסרטים יצאו להשכרה או למכירה), הום סינמה, או כל דרך נוספת אחרת. אנחנו הקהל אומנם נהנים מצפייה בסרטים איכותיים שעד לא מכבר היו לשיחת היום, אבל האם לא כדאי שנזרים עוד קצת כסף לתעשייה שגם ככה מפרפרת?