חדשות קולנוע וסרטים

סרטו של איתן פוקס נמכר במיליון דולר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
איתן פוקס הוא אחד היוצרים המעניינים והמקוריים שיצאו מישראל בשנים האחרונות. כמעט כל סרט שיצר עורר הד ציבורי, ולעיתים גם ויכוח ציבורי על הנושאים שהעלה, שכמעט כולם קשורים בהומוסקסואליות. "פלורנטין", הסדרה שאת פרקיה הראשונים ביים, חצתה את הגבולות ובפעם הראשונה הציגה את עולם הגייז של ישראל כאנשים רגילים ולא מסכנים או מגוחכים. "יוסי וג'אגר" העביר את הויכוח על מהות הקשר הגברי בצבא לפסים חדשים ובקרוב נוכל לראות את סרטו החדש "ללכת על המים" בכיכובו של ליאור אשכנזי. הסרט הוקרן לאחרונה בפסטיבל ברלין וזכה שם להצלחה עצומה והתענינות רבה מצד חברות אמריקאניות. העיתון "סקרין דיילי" מדווח כי חברת ההפצה האמריקאית "סמואל גולדווין" רכשה את זכויות ההפצה המסחרית לסרטו החדש של איתן פוקס "ללכת על המים" בארצות הברית ובקנדה.זהו הישג חסר תקדים לקולנוע הישראלי. תוך פחות מחודש אחרי הקרנת הבכורה העולמית שלו בפסטיבל ברלין, נמכר הסרט להפצה מסחרית ביותר משלושים מדינות בעולם. העסקאות כוללות את כל ארצות אירופה המערבית, רוסיה והמדינות הבלטיות, יוון ואפילו רומניה, מדינה שבה מופצים מעט מאוד סרטי איכות. כמו כן נמכר הסרט למקסיקו, ברזיל, ארגנטינה ושאר מדינות מרכז ודרום אמריקה. סך הכל יותר משלושים מדינות.

סוכנת הסרט הנגמה פנהי, מנהלת חברת "סליולויד דרימז" הצרפתית מסרה: "אני שמחה מאוד ומרוצה. כבר בברלין הייתה התעניינות עצומה בסרט, ולכן החלטנו לדחות את סגירת העסקאות לשוק בלוס אנג'לס. חברת "סמואל גולדווין" היא חברה בסדר גודל בינוני, שמתאימה בדיוק לסרט הזה. זו לא חברה ענקית אבל גם לא חברה קטנה, והם מטפלים בכל סרט שלהם בהקפדה ובריכוז רב. סמואל גולדווין צפה בסרט ואהב אותו מאד. הוא מאמין שהסרט שהוא עכשווי מאוד אך עוסק בין היתר בשואה באופן חדש ומודרני, מגיע ברגע נכון. הוא מתכוון להשקיע סכום גדול בהפצה המסחרית".

פנהי, שהייתה אחראית גם על מכירת "חתונה מאוחרת" ברחבי העולם ממשיכה: "בזכות העובדה שהרבה מפיצים התענינו בסרט, יכולנו לבחור בכל מדינה במפיץ שבאמת אהב את הסרט, וישקיע הרבה אנרגיה בכדי להבטיח את הצלחתו בבתי הקולנוע. אנחנו לא נוהגים למסור מספרים על גודל העסקאות, אבל אני יכולה לומר שיחסית לסרט ישראלי, זו עלית מדרגה גדולה ומשמעותית, הן בגובה הסכומים, הן במהירות סגירת העסקאות".
גל אוחובסקי, המפיק והתסריטאי, שאחראי על הפצת הסרט בעולם הוסיף: "אנחנו מאוד שמחים. החזרנו כמעט את רוב ההשקעה בסרט וזה עוד לפני שנמכר כרטיס קולנוע אחד בישראל. אני חושב שזה מהלך משמח לקולנוע הישראלי כולו. רק לפני שנה מכרנו בעולם את "יוסי וג'אגר" בסכומים קטנים פי שמונה בערך.

כל סרט ישראלי שמצליח בעולם מעלה את המחירים של הסרטים שיבואו אחריו. רכבנו על ההצלחות המסחריות של "חתונה מאוחרת", "יוסי וג'אגר" ו"כנפיים שבורות" ובעזרת ההתעניינות המחודשת בסרטים ישראלים והתגובות הטובות, הגענו למחירים שהפתיעו גם אותנו. השוק העולמי הוא מאוד עצבני ונוהר אחרי אופנות. ברזיל למשל, היא ארץ אופנתית עכשיו ולכן סרטים ברזילאיים נמכרים מהר וביוקר. ואני מעריך שגם אנחנו בדרך הנכונה. כבר בברלין באו אלי הרבה אנשים שהתעניינו אם אני מכיר עוד סרטים ישראלים שיהיו מוכנים בזמן לפסטיבל קאן. אם הרמה של הסרטים בארץ תמשיך לעלות, יש סיכוי שבקרוב ההצלחות יהיו אפילו גדולות יותר."

ההערכה היא כי הסרט נמכר בסכום הקרוב למיליון דולר.

"ללכת על המים" סרטו של איתן פוקס, בכיכובו של ליאור אשכנזי הופק על ידי למה הפקות, סרטי יונייטד קינג, קרן הקולנוע והוטויז'ן (במסגרת סרטים מכאן). הסרט ייצא להקרנות מסחריות ב - 18 במרץ בבתי הקולנוע "לב" תל אביב, סינמה סיטי בצומת גלילות ובשאר חלקי הארץ.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט