חדשות קולנוע וסרטים

אינטרמישן - ביקורת די.וי.די

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים אלו יצא לחנויות הוידיאו הסרט "אינטרמישן", סרט עצמאי בו מככב קולין פארל, צעיר, לוהט ועצבני. טמיר כהן ראה את הסרט ומחליט: "דומה או לא לטריינספוטינג, זהו סרט נפלא, מקורי, מצחיק ומרגש. סרט אינטימי ומשובח שמהווה שינוי מרענן מול כל הקיטש ההוליוודי".הסרט אינטרמישן זכה בפרסי האוסקר האירי על הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר. הסרט גם פתח את פסטיבל אירלנד, שהתקיים בסינמטק תל אביב. הסרט כבר הושווה רבות, לסרט האנגלי והמצליח "טריינספוטינג". זהו סרטו הראשון של הבמאי ג'ון קראולי שבא מתחום התיאטרון וניתן לראות שהעבודה שלו עם השחקנים מצוינת. הסרט הופק בחברת הפקות חדשה, שאחד מבעליה הוא הבמאי המפורסם ניל ג'ורדן ("משחק הדמעות") וקאסט השחקנים כולל שחקנים איריים ואנגליים ידועים, ובמרכזם קולין פארל שכבר הצליח גם בהוליווד.

הסרט הוא סיפור אהבה אורבני המתרחש בדבלין ועוקב אחרי 11 דמויות ראשיות וניסיונן למצוא קצת אושר בחייהם. בין הדמויות ניתן למצוא את קולין פארל,שחוזר פה לשורשיו האיריים ומגלם בריון כריזמטי וחסר עכבות וגונב את ההצגה בסצנת פתיחה מפתיעה ובלתי נשכחת, קולם מיני הותיק שמגלם שוטר אלים המאוהב בעצמו והופך לגיבור של כתבת תחקיר לטלוויזיה. עוד בין הדמויות שדרכיהן מצטלבות ונפרדות לכל אורך הסרט: בחור צעיר שחברתו עזבה אותו בשביל גבר מבוגר ונשוי. אשתו של הגבר הבוגד שמוצאת תשובה לתסכוליה המיניים בזרועותיו של עובד סופרמרקט צעיר. בחורה צעירה עם בעיה של שעירות יתר בפנים, המתכחשת למצבה, נהג אוטובוס מתוסכל, וילד עבריין על אופניים.
הסרט עוקב אחרי האנשים הפשוטים ואחרי החיים קשי היום בדאבלין. פשע מתערבב לו בחיפושי אהבה, בסרט זה העוקב אחר חבורה של דמויות, שלכאורה אינן קשורות, שכולן לא מרוצות בצורה זו או אחרת מחייהן ואילו הסרט אורג לאט לאט קשרים שונים ביניהן. חוויה קולנועית מרתקת. סרט ענק, מקורי ואפילו מרענן לאור האפוסים רחבי היריעה שכבשו את רשימת שוברי הקופות בשנים האחרונות. הסרט הושווה לא אחת, לסרט המצליח טריינספוטינג ולדעתי ניתן למצוא כמה דברים משותפים לשני הסרטים. הייתי מגדיר אותו בהחלט כגרסת הפשע האירית לטריינספוטינג. מצד אחד, אין בסרט זה את המוזיקה הקצבית של טריינספוטינג והוא אינו מתרכז בסמים, אלא יותר בפשע ובחיפוש אהבה. גם הויזואליה שלו פחות קליפית והרבה יותר מחוספסת, דבר שמאפיין סרטים איריים. מצד שני הוא דומה מאוד לטריינספוטינג בסגנון ההומור הציני ובעל המודעות העצמית ואין ספק שיש איזו תחושת צחוק אירוני של הסרט על עצמו. הוא גם דומה בכמות הדמויות השונות והמשונות שבו ובעובדה שיש כמה עלילות שמתקדמות במקביל ומתחברות בהמשך.

ההומור של הסרט מקורי ונפלא, נוגע ללב ממש ויש בסרט מספר קטעים שיחרטו בזיכרונכם בצורה חזקה ביותר. תחילת הסרט, בה אנו לומדים להכיר את כל הדמויות, הינה משעממת יחסית וקצת קשה לעקוב אחרי כל הדמויות המרתקות והמצחיקות. כאשר הסרט מתחיל לחבר ביניהן, הוא נהיה קצבי יותר, משעשע, ופשוט מקורי ומרתק. מן הסתם ההשוואה נוחה לצורכי פרסום, אך דומה או לא למקבילו הבריטי, הסרט הזה הוא סרט נפלא. לאור הקיטש הרב והסרטים רבי הפעלולים ששוטפים את הקולנוע העולמי, סרט אינטימי ומשובח כזה הוא פשוט שינוי מרענן. אני יוצא בקריאה נרגשת לכולכם, ללכת ולראות את הסרט בבתי הקולנוע. למרות ההתחלה היבשה יחסית, מובטחת לכם חוויה מרגשת שלא תשכחו. לא לפספס.

לסיכום, דומה או לא לטריינספוטינג, זהו סרט נפלא, מקורי, מצחיק ומרגש. סרט אינטימי ומשובח שמהווה שינוי מרענן מול כל הקיטש ההוליוודי.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט