חדשות קולנוע וסרטים

כשהספרות פגשה בקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לרגל שבוע הספר, מקדיש ערוץ הקולנוע הישראלי ב-yes את סופהשבוע הקרוב (שישי- שבת, 12.6-11.6) ליחסי האהבה שנאה שבין הספרות העברית והקולנוע הישראלי. במסגרת סוף השבוע ישודרו סרטים ישראלים אשר עובדו על פי ספרים וסיפורים של יוצרים ישראלים שונים כגון: שלושה ימים וילד (עפ"י ספרו של א"ב יהושע), מיכאל שלי (עפ"י ספרו של עמוס עוז), חיוך הגדי (עפ"י ספרו של דוד גרוסמן) ועוד. בנוסף ישודר פרק בסדרה הדוקומנטרית – הומוריסטית "שקט מצלמים", אשר יעסוק, בין היתר, בפער התרבויות בין הספרות לקולנוע ובקושי הכרוך בעיבוד ספר למסך הגדול. בין המשתתפים בפרק: אתגר קרת, יורם קניוק, איתן פוקס, עודד קוטלר, גדי טאוב, משה שמיר, עדנה מזי"א, דלית קהן ועוד.הסרטים שישודרו בספיישל:


11.6.04, יום ו', בשעה 19:15

רומן בהמשכים (עפ"י סיפורו של יצחק בן נר "רומן זעיר")

השנה היא 1977. אפרים אבידר, שנמצא לקראת שנתו ה- 50 חש מחנק. הוא נשוי בשנית להדרה, שמבלה את ימיה בחקר השואה, והוא עצמו פרקליט שמשרדו משגשג. המועקה הגופנית מתרחבת למעגלים רחבים יותר, אפרים הוא מעסקני המערך, ולקראת הבחירות המתקרבות, צל הליכוד מוטל על המערכה כולה. ברגעים קשים אלה אפרים מנסה לבצע שיבה נוסטלגית אל עברו: הוא שב אל אריאלה, אישתו הראשונה לקול מחאותיה של אורנה, בתם המתבגרת, וחובר לשר בממשלת המערך, בתרמית שמתפוצצת בסקנדל עיתונאי. כאשר הוא שב לביתו, מובס ונבוך מהתפוצצות הפרשה ומהחלטתה של אריאלה לשוב לבעלה שני, הוא מגלה כי הדרה ניסתה לשים קץ לחייה. בצר לו הוא פונה שוב אל הזיית האושר האבוד, ומתעשת רק עם התקף לב פתאומי. עם: חיים טופול, גליה טופול, אפרת לביא, אורי לוי, נתן דטנר, שרי צוריאל, שמואל שילה, שושנה דואר, עליזה רוזן. במאי: עודד קוטלר.

11.6.04, יום ו', בשעה 20:55

דשאים סגולים (עפ"י סיפורה של סביון ליברכט)

יעל ושלומית, שתי צעירות חילוניות החולקות דירה בתל אביב, נאלצות להכניס שותפה שלישית עקב שכר הדירה הגבוה. אל חייהן נכנסת מלכה, אישה חרדית ומסתורית הנוגעת ללבה של יעל, ומעוררת את סקרנותה וחשדה של שלומית. בין מלכה ליעל נוצר קשר קרוב, ושלומית, שמקנאה בכך, עוקבת אחר מלכה, ומגלה את סודה, סוד כאוב וקשה. סודה נוגע ללבן של השתיים, והן נרתמות לסייע לה. עם: אורנה פיטוסי, אסתי זקהיים, סמדר קילצ'ינסקי, נעמי פרומוביץ'. בימוי: דינה צבי ריקליס.

11.6.04, יום ו', בשעה 22:00

שלושה ימים וילד (עפ"י סיפורו של א"ב יהושע)

פנייה טלפונית פתאומית של זאב מהקיבוץ, מטלטלת את אלי חזרה למחוזות הזכרון המכאיבים. זאב מבקש מאלי שיאכסן בדירתו בירושלים למשך שלושה ימים את שי בנו הקטן, שנולד מנועה, אותה אהב אלי, ובשל נישואיה המפתיעים לזאב, נטש את הקיבוץ. אלי חי עם יעל, ובמשך שלושת ימי הבייביסיטר הטעונים, היא נוסעת יחד עם ידידו הטוב צבי, זואולוג במקצועו לסיור מדעי. כך מוצא עצמו אלי שלושה ימים עם שי. אלי ושי מטיילים ברחבי ירושלים, תוך שהילד מופקר מעת לעת לסכנות פיזיות קיצוניות, מתוך רצונו המוסתר של אלי לנקום דרך הילד את עלבון נטישתה של אמו. צבי, ששב מהסיור, שולה את אלי מהשיטוטים המכאיבים בעברו, ומאכסן בדירתו של אלי נחש ארסי בקופסה. הלה חומק מקופסתו, ומסכן את חייו של שי הקטן. צבי מוכש על ידי הנחש בנסיונו ללוכדו, אלי מעבירו לבית החולים, זאב ונועה אוספים את בנם, יעל שבה מטיולה, ואלי נותר בריק מוחלט. עם: עודד קוטלר, יהודית סולה, ז'רמן אוניקובסקי, אילי גורליצקי, מישה אשרוב, שי אשרוב. במאי: אורי זוהר.

11.6.04, יום ו', בשעה 23:30

חימו מלך ירושלים (עפ"י ספרו של יורם קניוק)

על פי ספרו של יורם קניוק. חימו, עלם חמודות מבוקש, מוצא עצמו במנזר שהפך לבית חולים צבאי, מיואש ומייחל למותו בעקבות פציעתו הקשה בקרב על ירושלים במלחמת השחרור. בינו ובין האחות היפה שמתנדבת לסעוד אותו מתפת
12.6.04, שבת, בשעה 16:35

חסמבה ונערי ההפקר (עפ"י ספרו של יגאל מוסנזון)

אלימלך זורקין הוא מראשי העולם התחתון התל אביבי, ולצורך ביצוע מזימותיו, הוא מגייס לשורותיו את נערי כנופיית "המטפחת השחורה". מנגד, חבורת חסמבה, חבורת סוד מוחלט בהחלט, בראשה ירון זהבי, ואתו חברתו תמר, אהוד השמן, מנשה התימני, עוזי הרזה ומשה ירחמיאל, נחושים לגבור על חבורתו של זורקין. הפעם מחליטה חבורת חסמבה ללמד את זורקין לקח מכאיב, לא לפני שהם מקבלים את אישור המשטרה לפעולתם הנועזת, כשהם יודעים שאם יצליחו, תזכה חבורת חסמבה בכרטיסי טיסה חינם לאולימפיאדת מינכן, אך אם ייכשלו, מלבד הבושה, יוזמנו תושבי העיר כולה להתיז עליהם מים בכיכר דיזנגוף. עם: שלמה ארצי, זאב רווח, דובי גל, מני פאר, עמוס טל-שיר, דודו ירדני, אבי אוריה, שלמה תרשיש, גליה גופר, יוסי גרבר. במאי: יואל זילברג.

12.6.04, שבת, בשעה 18:05

אלף נשותיו של נפתלי סימן טוב (עפ"י סיפורו של דן בניה סרי)

נפתלי סימן טוב הוא סוחר סדקית ברובע היהודי בירושלים של תחילת המאה. הוא התאלמן פעמיים ומסרב להינשא בשלישית, מחשש שמא קללה רובצת על הנשים שנישאות לו. לאחר שהוא נשבר לבסוף אל מול יכולת השכנוע של ארוג'ס השדכן, הוא נושא לאישה את שכנתו הצעירה, אך נמנע ממגע מיני עמה בשל פחדו כי מותן של נשותיו נובע מזרעו המקולל והמקולקל. זמן קצר לאחר מכן מתגלה הריונה המסתורי של אשתו, גילוי גורלי הגורר בעקבותיו את הסוף המר. עם: יוסי פולק, ריטה, נסים עזיקרי, סלים דאו, לבנה פינקלשטיין, יונתן צ'רצ'י, אתי גרוטס, רבקה בכר, ברוך דוד, נאוה זיו. בימוי: מיכל בת אדם.

12.6.04, שבת, בשעה 19:45

חיוך הגדי (עפ"י ספרו של דויד גרוסמן)

נמאס לו, לאורי, רופא בעיסוקו, הומניסט בהשקפת עולמו, מחברו הטוב קצמן, המשמש כמושל צבאי בגדה. לאורי נמאס מקצמן בשל יחסו אל הערבים. כשהוא רואה את העוולות הקטנות הנעשות מידי יום, הוא מחליט לעזוב הכל, ולהסגיר עצמו לתמהוני של הכפר, אותו הוא מכריח להתנהג כלפיו כאל בן ערובה, ולא לשחררו עד שהצבא הישראלי יתקפל מהשטחים הכבושים. עם: רמי דנון, טונזל קורטיז, מכרם חורי, דני מוג'ה, איריס הופמן, רפי אדיר. במאי: שמעון דותן.

12.6.04, שבת, בשעה 22:00

מיכאל שלי (עפ"י ספרו של עמוס עוז)

על פי ספרו של עמוס עוז. שתיקתם הרועמת של בני הזוג חנה ומיכאל אוצרת בתוכה את תחושת הבלבול ואובדן הדרך של החברה הישראלית בתחילת שנות השבעים. הזרות שמרגישה חנה בביתה מחפשת נחמה בפנטזיות שלה על משחקי אהבים עם הילדים הפלסטיניים עמם שיחקה בילדותה. משל על הישראליות המנסה להגדיר את עצמה מחדש. עם: עודד קוטלר, ישראל סגל, אפרת לביא, אירית אלטר. במאי: דן וולמן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט