חדשות קולנוע וסרטים

ראיון בלעדי עם כוכב "הלבוי"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ערב שישי. השעה, עשר בלילה. המקום, דירת גג קטנה ברמת השרון. העיניים לא יורדות מהטלפון שעל פי כל התיאומים שנעשו בארבעת הימים האחרונים אמור לצלצל בעוד מספר שניות. בצד השני יצפו שני אנשים שנחשבים למובילים בתחום סרטי המדע בדיוני והקומיקס. רון פרלמן, השחקן בן ה- 54 שאותו אנחנו רואים בדרך כלל תחת מעטה איפור כבד. הראיון נערך לקראת בכורת הסרט "הלבוי" שעולה בארץ ב- 17 ליוני אחרי שזכה להצלחה לא מועטה ברחבי העולם. הצלחה זו שיכנעה את המפיקים להשקיע בסרט נוסף שצילומיו יחלו בשנה הבאה. את הסרט ביים גיירמו דל טורו שביים כבר עיבוד קומיקס מצליח אחד, "בלייד 2".

הטלפון מצלצל. "היי, כאן ג'סיקה מאולפני קולומביה, אני מעבירה לך את רון פרלמן".

שאלה: ערב טוב מר פרלמן

פרלמן: אין צורך במר, תקרא לי רון.

שאלה: בסדר. רציתי רק לפתוח ולספר לך שהיום נערכה הקרנת עיתונאים לסרט הלבוי והיא עברה מצויין. אנשים אפילו מחאו כפיים בסוף.

פרלמן: תודה רבה, אנחנו יודעים שהסרט זוכה לתגובות טובות וזה מאוד משמח אותי ואני מקווה שגם הסרט השני יעמוד בציפיות.

שאלה: אפרופו סרט שני, מה קורה עם זה?

פרלמן: אתמול גיירמו (דל טורו הבמאי) התקשר אליי ואמר לי שהוא עובד על תסריט ושאני צריך להתחיל לחזור לכושר כי אנחנו יוצאים בקרוב לצלם.

שאלה: באינטרנט מסתובבת שמועה שאתם מתחילים לצלם בחודש ינואר.

פרלמן: אני לא אתפלא אם השמועה הזו נכונה. כרגע כל מערכות ההפקה מכוונות לתאריך הזה. גיירמו יוצא לעשות עוד סרט קטן לפני זה ואז אנחנו נתחיל את העבודה המאסיבית על החלק השני.

שאלה: ספר לי איך הגעת להלבוי.

פרלמן: או, זה היה די מזמן, כמעט לפני שש שנים. גיירמו רכש את הזכויות על חוברת הקומיקס וממש יום אחרי זה הוא לקח אותי לחנות הראה לי חוברת אחת ואמר 'רון פרלמן הלבוי, הלבוי רון פרלמן'. אני מאוד התלהבתי מהרעיון אבל לא רציתי לקוות יותר מידי ולכן חייכתי ותייקתי את העניין במוח, המשכתי לשחק ולעשות את מה שאני עושה עד שלפני כשלוש שנים גיירמו התקשר אליי ואמר לי, 'אנחנו יוצאים לדרך' הופתעתי, אבל שמחתי מאוד.שאלה: למה הופתעת?

פרלמן: תראה, אני לא בדיוק השחקן הראשון שמפיקים חושבים עליו כשהם מלהקים את התפקיד הראשי. עד היום עוד לא היה לי ממש תפקיד ראשי בסרט, בוודאי לא בסרט אפקטים עם תקציב ענקי כמו זה.

שאלה: כן, הבנתי שגיירמו נלחם עליך.

פרלמן: כן, הוא ממש רצה שאני אקבל את התפקיד ואני מודה לו על זה. במהלך הקריירה שלי לא היה אף אחד שנלחם עליי ככה לתפקיד ראשי.

ואכן, המפיקים לא ממש רצו את פרלמן ששמו מוכר בעיקר לאוהדי סרטי המדע בדיוני. בשלב מסויים הם לחצו על גיירמו דל טורו שילהק את וין דיזל, אולם דל טורו סרב וטען כי רק שחקן אחד בעולם הזה יכול לגלם את הלבוי, רון פרלמן.

שאלה: אתה וגיירמו כבר עשיתם ביחד כמה סרטים, איך היה לעבוד על הסרט הזה?

פרלמן: גיירמו הוא קודם כל חבר. היה לי את המזל להשתתף בסרט הראשון שהוא עשה, קרונוס, אנחנו בערך באותו גיל ומייד התחברנו, אפשר להגיד שהתאהבנו אחד בשני, אחר כך שיתפנו פעולה גם בבלייד 2. הוא אדם ממש חכם ומשכיל, הרבה יותר ממני. הוא קורא המון ויודע המון. הוא מאוד מצחיק ואנחנו נפגשים הרבה מאוד, בלי קשר לעבודה המשותפת שלנו. הוא גם גר יחסית קרוב אליי. כשנסענו לעשות את הלבוי, זה היה כמו לצאת לחופשה עם החבר הכי טוב. אני מאוד נהניתי מהתהליך למרות שהוא היה ארוך מאוד.

שאלה: ארוך ולא ממש נעים, אתה מסתובב כל הסרט תחת מעטה איפור כבד.

פרלמן: כן, הייתי צריך להתאפר כל יום ארבע שעות במשך כל שבעת החודשים שצילמנו את הסרט בפראג. היינו שם שלוש עונות. היה לי קשה בקיץ, כי האיפור הוא כבד וחליפה לא נושמת אז הזעתי מאוד, יכולתי רק לנשום דרך הפה בעצם. אבל היה שווה. גם הייתי צריך להיכנס לכושר כי התפקיד הוא מאד פיסי. כשנה לפני תחילת הצילומים נכנסתי למשטר אימונים קפדני.

שאלה: זה לא קצת מתסכל, להיות כוכב של סרט בלי שאף אחד יראה את הפנים האמיתיות שלך?

פרלמן: אני מאוד אוהב להיות תחת איפור. אני אוהב את כל עניין הטרנספורמציה, להפוך מאדם רגיל למשהו אחר לחלוטין. כשגדלתי הערצתי אנשים כמו מרלון ברנדו ופול מוני שהיו זונחים את אישיותם וממש הופכים לדמות שהם מגלמים, אני רק עושה את זה גם בעזרת האיפור. המזל של המאפרים הוא שאני מאוד נוח וקל לאפשר אותי, יש לי סבלנות ואין לי בעיה לשבת על הכסא במשך ארבע שעות או יותר אם צריך. אני במיוחד אוהב לעבוד עם אנשים מצויינים כמו ריק בייקר שהיה אחראי על האיפור. לעבוד עם בייקר מבחינתי זה כמו לשחק כדורסל עם מייקל גו'רדן.

שאלה: אז בעצם העובדה שברוב הסרטים לא מזהים את הפנים שלך היא בחירה שלך?!
פרלמן: שום דבר הוא לא בחירה שלי. הלוואי והייתי יכול להגיד לך שיש לי איזו שליטה על הקריירה שלי אבל אין לי. אני לוקח כמעט כל תפקיד שמציעים לי. זה נראה כאילו אני עובד המון אבל אני עושה מה שאני צריך כדי להביא פרנסה הבייתה. אני לא מקבל 20 מיליון דולר לסרט ולכן אני חייב כל הזמן לדאוג לעבודות.

ואכן, רון פרלמן מופיע כמעט בכל סרט שמציעים שלו. הוא מדובב הרבה מאוד סדרות אנימציה ואפילו מדובב משחקי מחשב. רק בשנת 2003 הוא עבד על 10 פרוייקטים שונים כולל הסרטים "מסע בין כוכבים: נמסיס" ו"לוני טונס חוזרים באקשן". לצורכי השוואה, שחקנים הוליוודים גדולים עושים בין סרט אחד למקסימום שלושה בשנה (וזה בהנחה שהם מנדבים את זמנם לאיזה סרט עצמאי דל תקציב).

שאלה: בסרט אתה מסתובב עם יד ענקית מאבן וזנב. איך זה היה בזמן הצילומים, אלו דברים אמיתיים או שאחרי ההפקה הוסיפו אותם במחשב?

פרלמן: הכל אמיתי בסרט. אחד הדברים שגירמו אמר זה שהוא רוצה להשתמש באנימציות מחשב רק במקרים שאין שום סיכוי בעולם שנוכל ליצור את הסצנה באתר הצילומים. למשל המפלצת שבסוף הסרט היא כל כך גדולה שהיו חייבים ליצור אותה במחשב. היד והזנב שלי היו איתי כל הזמן. את היד אני הפעלתי אבל את הזנב הפעילו שני אנשים שהיו איתנו כל הזמן. אני תמיד צחקתי בזמן הצילומים ואמרתי שאני רוצה לראות כבר את המוצר המוגמר כדי לראות את סגנון המשחק של הזנב שלי.

שאלה: ספר לי קצת על תהליך העבודה. האם גיירמו נותן לך לאלתר או שהכל כתוב?

פרלמן: 99 אחוז ממה שאני אומר בסרט כתוב. גיירמו אמר שהוא כתב את התסריט וחשב עלי כל הזמן. בחיים אני אדם די מצחיק שאוהב להשתטות, אני מעין ג'רי לואיס כזה. גיירמו אמר שהוא לקח את ההומור שלי ונתן אותו להלבוי. אני לא למדתי את הטקסטים בעל פה. ידעתי מה אני אמור להגיד אבל בגלל שחשבתי שהלבוי הוא כמו נער מתבגר שאומר דברים ולא תמיד חושב עליהם, רציתי שהכל יהיה ספונטני, אז למדתי את השורות ממש לפני הצילום ובדרך כלל לא עשינו חזרה על הדרך שבה אני אגיד את המשפטים. רציתי ל'שלוף אותם מהמותן' בדיוק כמו שהלבוי שולף את האקדח שלו.

את סלמה בלייר יכולנו לראות בסרטים הוליוודים מדוברים כמו "משחקי פיתוי" לצד שרה מישל גלר, וריס ויתרספון איתה גם שיתפה פעולה בסרט "לא רק בלונדינית". השחקן הצעיר רופרט אוונס שמגלם את הסוכן ג'ון מאיירס הוא הטירון האמיתי.

שאלה: רופרט לא היה עצבני במהלך הצילומים?

תשובה: אם הוא היה אף אחד לא ראה את זה. הוא כל הזמן צחק, השקיע המון בסרט, והוא פשוט בחור לבבי שכיף להיות לידו. הוא כזה ילד טוב של אמא, כל הזמן מחייך, אף פעם לא מתעצבן או מאבד את הסבלנות והכי חשוב, גם גיירמו וגם אני מאמין שסט צילומים שצוחק הוא סט צילומים בריא, כל הזמן היו צחוקים על הסט וזה עזר להקל על האווירה. היינו כמו משפחה אחת גדולה. תראה, מה שיפה בעשיית זה התהליך והעבודה המשותפת. אין אדם אחד שאחראי על הצלחתו של סרט, 200 איש אחראים על זה וזה מה שמלהיב.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט