חדשות קולנוע וסרטים

הנוסע השמיני נגד הטורף - סקירה היסטורית

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי ההצלחה היחסית של "פרדי נגד ג'ייסון" מהשנה שעברה, ראו אולפני "פוקס" כי טוב והחליטו שגם הם רוצים לרכב על ההצלחה של שתי דמויות שלהם. קבלו, אם כן מצד שמאל של הזירה את המפלצת הידועה בכינויה "הנוסע השמיני", שעסוקה בלהרוג את כל מי שהיא רואה תוך הזלת ריר בכמויות, ומצד שמאל את "הטורף", חי-זר מתוחכם בעל יכולת הסוואה מרשימה, שריון מפחיד וראסטות שלא היו מביישות את מוש בן ארי. אבל לפני שהקרב יתחיל, בוא נראה רגע, באמת, מי נגד מי.

ההיסטוריה של הנוסע השמיני מתחילה ב - 1979, אז יצא למסכים הסרט הראשון בסדרה. אחרי שלוקאס ושפילברג הציגו עולם חללי הרפתקני וחברותי ב"מלחמת הכוכבים" ו"מפגשים מהסוג השלישי", הגיע רידלי סקוט עם חזון אפל יותר ושלח לחלל צוות אסטרונאוטים וחוקרים העוקבים בדרכם חזרה לכדור הארץ אחר אות מצוקה מכוכב רחוק. מהר מאוד מסתבר שעל הכוכב נמצאת מושבה של יצורים לא מזוהים, אשר אחד מהם תוקף את אחד מאנשי הצוות (ג'ון הארט) ומתחיל להטיל את אימתו על שאר צוות הספינה לאחר שהוא פורץ מבטנו של הארט בסצינה בלתי נשכחת שזכתה לאין- ספור פארודיות.

מה שהיה מיוחד ויפה בסרט היה שעוברת יותר משעה עד שאנו מבינים מי הגיבור של הסרט, או יותר נכון - הגיבורה. ריפלי של סיגורני וויבר תופסת פיקוד לאחר שמפקד המשימה נהרג והיא ללא ספק אחת הדמויות הנשיות החזקות ביותר שנראו על המסך, דרכה עוברים רעיונות ומסרים מרתקים על מעמד האישה, מיניות ולידה (ואי אפשר להתעלם מכך שהיצור המתפרץ מהבטן הוא סוג של לידה מעוותת ומהנטייה להצמיד לריפלי בנות לוויה).

הסרט זכה להצלחה גדולה, אך בניגוד לשנים האחרונות, בהן לכל סרט נקבעים סרטי המשך עוד לפני שבכלל עלה לאקרנים, מעריצי "הנוסע השמיני" חיכו שבע שנים עד שהגיע סרט ההמשך ב- 1986, הפעם עם ג'ימס קמרון כבמאי. הסרט השני מתרחש כ- 57 שנים אחרי הסרט הראשון וריפלי, שהיתה כל הזמן הזה בחלל, נאלצת לחזור לכוכב בו נמצאו המפלצות ולנסות להציל את התושבים שנשארו שם בעזרת לוחמי קומנדו. בניגוד לסרט הראשון שהתבסס יותר על אווירת אימה, קמרון, שהגיע לסרט אחרי "שליחות קטלנית", שם הרבה יותר דגש על האקשן ועשה בעצם סרט מלחמה בסגנון סרטי וויטנאם בו האקשן לא מפסיק. כמו סרטי המשך רבים, גם כאן הרעיון הוא ללכת על יותר וביותר גדול, וכך במקום "נוסע" אחד אנו מקבלים קבוצה גדולה יותר, הן במספר והן במבנה הפיסי. גם הסרט הזה זכה להצלחה לאדירה אצל הקהל והמבקרים, אך יעברו שש שנים נוספות עד שהסרט השלישי בסדרה ייצא.אבל העולם לא נשאר חלילה בלי יצורים מאיימים. במאי הפעולה המצוין ג'ון מקטירנן ("מת לחיות") לקח את ארנולד שוורצנגר ושם אותו בג'ונגלים של אמריקה הלטינית, שם הוא מוביל קבוצת לוחמים שנהרגת באכזריות, בזה אחר זה, ע"י ייצור מתוחכם - "הטורף". באותה תקופה ראו בסרט מסר על סכנות ההתערבות האמריקאית במדינות הלטיניות, ובמובן מסוים אפשר לומר שמבנה סרט המלחמה של "הטורף" דומה מאוד לזה של "שובו של הנוסע השמיני". קבוצת הלוחמים של "הטורף" יכלה ללא בעיה להילחם במפלצות "הנוסע השמיני" והתסריט היה נשאר אותו דבר בערך (ויכל היה להיווצר שיתוף פעולה נוסף בין קמרון לשוורצנגר).

ההצלחה של "הטורף" הולידה סרט המשך שיצא ב- 1991, בו דני גלובר מ"נשק קטלני" נלחם בטורף בלוס אנג'לס. הסרט זכה להצלחה פחותה מהראשון, אך עורר את דמיונם של צופים רבים כאשר באחת הסצינות המתרחשות בחללית של "הטורפים", נראית גולגולת של מפלצת "הנוסע השמיני". משנה זו החלו להתפרסם ספרי קומיקס ומשחקי מחשב שהפגישו בין שני היצורים ולאולפני "פוקס" הגיעו הצעות רבות ממעריצים לתסריטים אפשריים לסרט, אך ב"פוקס" דחו את הפרוייקט שוב ושוב והעדיפו להוציא במהלך שנות התשעים שני המשכים נוספים לסרטי "הנוסע השמיני". סרטי ההמשך, שנעשו ב- 1993 ע"י דיויד פינצ'ר ("מועדון קרב"), ובו ריפלי למעשה הקריבה את עצמה בסוף, וב- 1997 ע"י ז'אן פייר ז'נה ("אמלי"), בו דמותה שוחזרה כדי שתוכל להילחם ביצור שוב, נחשבים למאכזבים ע"י מעריצי הסדרה, והאכזבה הקופתית מהסרט האחרון גורמת לכך שסרט בחמישי בסדרה נשאר כבר כמה שנים רק בגדר רעיון, וחבל.
"הנוסע השמיני נגד הטורף" נוטה להיות יותר כמו סרטי "הטורף" או "שובו של הנוסע השמיני", בכך שהוא יותר סרט אימה/פעולה ויש הרגשה שהוא צריך היה להיות מבוים ע"י קמרון ומקטירנן ולא ע"י הבמאי הנוראי פול וו. ס. אנדרסון ("האויב שבפנים", "מורטל קומבט"), שלא מצליח לביים סצינות פעולה מותחות או מלהיבות באמת. על אף התייחסויות רבות לסרטים הקודמים של שתי הסדרות, כל מה שנשאר מסרטי "הנוסע השמיני" היא אולי האווירה החשוכה והמפלצת האם ומאכזב לגלות ש"הטורף", שאמנם נשארONE UGLY MOTHER FUCKER" נהיה לפתע גם ייצור חברותי. הקרב בין שתי המפלצות הופך לצפוי ומאכזב, במיוחד לאחר ש"פוקס" החליטו לחתוך את כל הקטעים המדממים מהסרט כדי שיוכל לקבל סיווג צפייה מגיל 13 (גירסת הבמאי אמורה לצאת בגרסת ה DVD של הסרט). מי ש"הנוסע השמיני נגד הטורף" נשמע לו סרט טוב, ייהנה, אם יראה את הסרט כ B MOVIE שלא צריך לקחת ברצינות, אבל יש הרגשה ששתי המפלצות ראויות למפגש מעניין יותר והסרט הנוכחי מאמת את סיסמת הפרסומת שלו - לא משנה מי ניצח, אנחנו הפסדנו.

וסתם הערה לסיום - האם לא הגיע הזמן שפול תומס אנדרסון, במאי "מגנוליה" ו"מוכה אהבה" ו-ווס אנדרסון, במאי "משפחת טננבאום", יצאו יחד לקרב נגד פול וו. ס. אנדרסון שמאחד את שמותיהם ללא כל בושה וללא כל כשרון? משהו כמו A&A. V. A. בקרב הזה ברור מי ינצח.

לחצו על התמונה הקטנה כדי לראות תמונה נוספת מהסרט
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט