חדשות קולנוע וסרטים

הארי פוטר והאסיר מאזקאבן - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת חג החנוכה שמתקרב אלינו נשאלת השאלה איזו מתנה נוכל לקנות לילדים שהיא לא יקרה מדי אך תישאר בליבם של הילדים למשך תקופה ארוכה. לחברת וורנר הום וידיאו יש את התשובה האולטימטיבית בשבילכם, דיסק כפול של "הארי פוטר והאסיר מאזקאבן" אחד הלהיטים הגדולים של השנה.

הסרט, שיצא בארצות הברית בחודש יוני השנה, הכניס כ- 790 מיליון דולרים ברחבי העולם. בעיני מבקרי קולנוע רבים הסרט השלישי נחשב כסרט הטוב ביותר בסדרה, ביים אותו אלפונסו קוארון שזכה להערכת הביקורת עם סרטו "ואת אמא שלך גם".

הסרט השלישי בסדרה מחזיר אלינו את דניאל רדקליף (הארי פוטר), אמה ווטסון (הרמיוני גריינג'ר) ורופרט גרינט (רון וויזלי) בדרכם לפתור תעלומה נוספת הקשורה לחייו של הארי ומלחמתו בלורד וולדמורט. גם השנה מצטרפים אליהם מגי סמית' (פרופסור מקגונגל), אלן ריקמן (פרופסור סנייפ) ורובי קולטריין (רובוס האגריד) עם הופעות ראשונות לגארי אולדמן (סיריוס בלק), אמה תומספון (פרופסור טרלוני) ומייקל גאמבון (אלבוס דמבלדור) שמחליף את ריצ'ארד האריס שמת.

הארי פוטר וחבריו רון והרמיוני חוזרים לשנה שלישית בהוגוורטס, בית הספר לכישוף ולקוסמות, שם הם נאלצים להתעמת עם הפחדים הכי אפלים שלהם, כשהם נתקלים באסיר שברח ובכוחות אסורים הנשלחים להגן עליהם. בתחילת הסרט, אנו מוצאים את הארי בן ה-13 מעביר באי רצון קיץ נוסף בחברת הדרסלי'ס, קרובי משפחתו המדכאים, ולדאבונו הרב "מתנהג יפה" ונמנע מלעשות קסמים. כל זה נכון עד שמגיעה לביקור אחותו המפחידה של דוד ורנון, דודה מארג'. מאז ומתמיד לא היתה דודה מארג' חביבה במיוחד כלפי הארי והפעם היא דוחקת אותו לפינה כל כך חזק, עד שב"טעות" הוא גורם לה להתנפח כבלון מפלצתי ולהתעופף. מחשש לעונש מדודו ומדודתו (ומההשלכות של המעשה בהוגוורטס ובמשרד הקסמים, האוסרים להשתמש בכישופים בעולם "הרגיל"), נמלט הארי אל תוך הלילה.כלי רכב סגול בעל שלושת המפלסים אוסף אותו במהירות ומביאו לפאב "הקלחת הרותחת", שם הוא פוגש בשר הקסמים, קורניליוס פאדג', שבאורח מוזר אינו מעניש אותו על מעשה הכשפים שביצע ותחת זאת עומד על כך שיבלה את הלילה במקום לפני שהוא שם פעמיו חזרה להוגוורטס. מתברר שהסיבה בגללה פאדג' אינו משעה את הארי היא הימלטותו של קוסם מסוכן בשם סיריוס בלק מכלא אזקבאן, וההשערה שהוא מחפש אחרי הארי (האגדה מספרת שסיריוס בלק הוא זה שהוביל את הלורד וולדמורט להוריו של הארי, אחראי למותם וכעת נחוש בדעתו להרוג גם את הארי); מכאן שהמקום היחידי הבטוח עבורו הוא הוגוורטס.

כאילו שהמצב אינו גרוע דיו, הוגוורטס מארחת את שומרי אזקבאן, הסוהרסנים, שינסו להגן על הארי ועל בית הספר מפני סיריוס בלק. הם מוצצים את הנשמה מהטרף שלהם ולמרבה הצער, הארי חש שמשום מה הם נמשכים אליו. נוכחותם מבשרת הרע מפחידה את הארי ומשאירה אותו חסר אונים, עד שפרופסור לופין, המורה החדש להתגוננות מפני כוחות האופל, מלמד את הארי כיצד להשתמש בכישוף "פטרונוס" כדי לגונן על עצמו מפני הפגיעה המשתקת של הסוהרסנים...

הסרט מותח, מרתק ועשוי נהדר, חייבים להוריד את הכובע בפני האנימטורים שיצרו את באקביק, יצור שהוא חצי סוס, חצי נשר וחצי משהו לא ממש מוגדר, הייצור האנימטיבי נראה כל כך אמיתי ומתחרה עם גולום מסדרת סרטי "שר הטבעות" על הייצור האנימטיבי המוצלח ביותר שנוצר עד היום.

חייבים לציין כי הדבוב העברי של הסרט עשוי בצורה מקצועית, העברית היא רהוטה ואמינה למקור, ממש לא אחד מאותם מקרים שאתה יושב עם הילדים (או האחיינים) ומורט את השערות בגלל דבוב גרוע ושימוש בקולות צפצפניים.
אלפונסו קוארון הוא במאי שיודע לעבוד עם ילדים ואכן המשחק שלהם הוא הטוב ביותר שנראה עד היום בסדרת הסרטים המצליחה (או קי, אולי גם בגלל שהם גדלו ויש להם יותר ניסיון, עדיין). המוסיקה המצויינת של ג'ון ויליאמס היא הדובדבן שעל הקצפת בהפקה העשירה הזו.

אבל, אם אתם חושבים שההפתעות מסתיימות בדיסק הראשון שמכיל את הסרט אתם טועים. הקטעים המרתקים, הטובים והמעניינים ביותר נמצאים בדיסק השני. ראשית נאמר שאוהדיו של הארי פוטר ישמחו לראות אותו יושב נינוח בראיונות ולא משחק אלא מדבר מהלב. סדרה משעשעת ומצויינת של ראיונות עם היוצרים נמצאת בראשיתו של הדיסק השני.

גרסת האספנים מגיעה יחד עם מפה, מפה זו היא חשובה והכרחית לכל בעל די וי די בניווט הנושאים הרבים והמגוונים שיש בדיסק השני.

סדרת הראיונות המשעשעת היא לא אופיינית לראיונות אחרים שיש בסרטים, הפעם לא נשאלים היוצרים רק על הליך היצירה אלא גם על דברים מוזרים שקרו להם. דניאל רדקליף מספר שבאחד הראיונות הוא ישב באולפן ומוחצה לו שם לב לאישה שהגיעה כשעל גופה רק מגבת של הארי פוטר. רדקליף מספר שהיה זה יום קר וגשום אבל נראה שלבחורה מזג האוויר הסוער לא הפריעה, בשלב מסויים היא הניפה שלט "שום דבר לא יבוא ביני ובין הארי פוטר.

הנה רק חלק מהתוספות המיוחדות והבלעדיות לגרסת המכירה של ה- DVD:

קדימונים של שלושת הסרטים הראשונים בסדרה

שיעור בנבואה – סצינות נוספות עם כדור הבדול של פרופסור טרלוני

התגשמות החזון – שיחה עם הסופרת ג'. ק. רולינג ויוצרי הסרט על הספרים והסרטים

מראש לראש מכווץ – ראיונות עם הגיבורים, חברי גריפינדור, חברי סלית'רין, צוות המורים, משפחת דארסלי ויוצרי הסרט (משעשע במיוחד).

אתגר זיכרון – סיור אינטראקטיבי של 360 מעלות בביתה של פרופסור לופין

ספיישל עם מאמני החיות בסרט

לכשף סצינה – הצצה מאחורי הקלעים אל יצירתו של ההיפוגריף והסוהרסונים

הגנה מהקסם האפל – הקסם שאולי פספסתם...

אתגר אינטראקטיבי הכולל מבט מקרוב אל התמונות הזזות של הוגוורטס

האולם הגדול – חזרת המקהלה, המסע של סר קדוגאן

סיור בהאנידיוק – סיור אינטראקטיבי של 360 מעלות ועוד המון תוספות מפתיעות

הרבה מאוד הומור ומידע על הליך הפקת הסרט יש בדיסק השני, ראיונות עם השחקנים, היוצרים, האנימטורים, בוני התפאורות ועוד, מרתק.

בקיצור, אם אתם רוצים לעשות שמח לילדים בחג החנוכה, המהדורה המיוחדת של "הארי פוטר והאסיר מאזקאבן" היא המתנה המושלמת ומחירה 99.99 ₪.

לידיעתכם, את הסרט ניתן להשיג במארז מיוחד הכולל את שלושת הסרטים הראשונים בסדרה, במחיר מומלץ לצרכן של 199.99 ₪ כמו כן, ניתן להשיג מארז של שני הסרטים הראשונים ('הארי פוטר ואבן החכמים' ו- 'הארי פוטר וחדר הסודות') במחיר מומלץ לצרכן של 99.99 ₪

חג שמח
תגובותהוסף תגובה
1אחלה של ביקורת,אני מסכימה עם כל מילה זה באמת סרט מצויין ועשוי מעולה אני ממש מחכה לרביעי!!!=] דניאלוש נוב (14) | 08/09/2005 22:20:44
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט