חדשות קולנוע וסרטים

הוכרזו המועמדויות לגלובוס הזהב 2005

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הטקס השני בחשיבותו בעולם הקולנוע ההוליוודי הוא "גלובוס הזהב" והשנה הוא חוגג יום הולדת 62. המצביעים הם תא המבקרים הזרים שיושבים בהוליווד. במהלך השנים נצמדה לטקס הילה מיוחדת כאילו "גלובוס הזהב" חוזה מי ייקח את הפרס בטקס החשוב ביותר - האוסקר. " גלובוס הזהב" מעניק פרסים גם לתעשיית הטלוויזיה ונחשב פחות שמרני בטעמו מה"האמי". חברי תא המבקרים הזרים ידועים בחיבתם לסדרות חדשות ולסרטים איכותיים שלא תמיד קולעים לטעמו העממי יותר של הקהל האמריקאי.

הסרט שבולט השנה עם מירב מועמדויות הוא "דרכים צדדיות" של אלכסנדר פיין ("אודות שמידט") עם שבעה מועמדויות. הסרט העצמאי הקטן עקף סרטים תקופתיים מנופחים תקציבית כמו "הטייס" של מרטין סקורסזה שמסתפק רק בשישה מועמדויות. "למצוא את ארץ לעולם לא", " קרוב יותר" ו"מיליון דולר בייבי" שמסתפקים רק בחמש מועמדויות.

"דרכים צדדיות" הוא קומדיה קטנה ועצובה על סופר כושל וחברו שחקן כושל העומד להתחתן היוצאים למסע בעמק היין בקליפורניה ובמהלכו הם בוחנים את חייהם.

השחקן שהכי מעניין לעקוב אחריו השנה הוא ג'יימי פוקס המועמד לשלושה פרסים על תפקידיו בסרטים "סיפורו של ריי צ'ארלס" ו"הנוסע" ועל הדרמה הטלוויזיונית "Redemption".

כמו כל שנה, גם השנה תא המבקרים הזרים עושה את ההפרדה בין הסרט הדרמטי הטוב ביותר לסרט המוסיקלי/קומי הטוב ביותר. המועמדים לסרט הדרמטי הטוב ביותר הם: "הטייס", "קרוב יותר", "למצוא את ארץ לעולם לא", "מלון רואנדה", "קינסי", ו-"מיליון דולר בייבי". המועמדים לסרט הקומי/מוסיקלי הטוב ביותר הם: "דרכים צדדיות", "סיפורו של ריי צ'ארלס", "פאנטום האופרה", "משפחת סופר על", ו-"שמש נצחית בראש צלול". לפרס הסרט הזר הטוב ביותר מועמדים: "כשהנערים שרים" מצרפת, "מחול הפגיונות" מסין, "דרום אמריקה באופנוע" מברזיל, " הים שבפנים" מספרד ו"שנים של אירוסים" מצרפת.השחקניות המועמדות לפרס השחקנית הדרמטית הטובה ביותר הן: סקרלט ג'והנסון על "שיר אהבה לבובי לונג", ניקול קידמן על "לידה", אימלדה סטאונטון על "ורה דרייק", הילארי סוונק על "מיליון דולר בייבי" ואומה ת'ורמן על "להרוג את ביל – פרק שני".

השחקנים המועמדים לפרס השחקן הדרמטי הטוב ביותר הם: חוויאר בארדם על "הים שבפנים", דון צ'ידל על "מלון רואנדה", ג'וני דפ על " למצוא את ארץ לעולם לא", לאונרדו די קפריו על "הטייס" וליאם ניסן על "קינסי".

השחקניות המועמדות לפרס השחקנית הקומית/מוסיקלית הטובה ביותר הן: אנט בנינג על "להיות ג'וליה", אשלי ג'אד על "לילה ויום", אמי רוסום על "פאנטום האופרה", קייט וינסלט על "שמש נצחית בראש צלול" ו-רנה זלווגר על "בריג'יט ג'ונס: עובדות החיים".

השחקנים המועמדים לפרס השחקן הקומי/מוסיקלי הטוב ביותר הם: ג'ים קארי על "שמש נצחית בראש צלול", ג'יימי פוקס על "סיפורו של ריי צ'ארלס", פול ג'יאמטי על "דרכים צדדיות", קווין קליין על "לילה ויום" וקווין ספייסי על "מעבר לים".

המועמדויות לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר הן: קייט בלאנשט על "הטייס", לורה לייני על "קינסי", וירג'ינה מדסן על "דרכים צדדיות", נטלי פורטמן על "קרוב יותר" ומריל סטריפ על "המועמד ממנצ'וריה". המועמדים לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר הם: דיוויד קארדין על "להרוג את ביל – פרק שני", תומאס היידן צ'רץ על "דרכים צדדיות", ג'יימי פוקס על "הנוסע", מורגן פרימן על "מיליון דולר בייבי" וקלייב אוון על " קרוב יותר".

המועמדים לפרס הבמאי הטוב ביותר הם: קלינט איסטווד על "מיליון דולר בייבי", מרק פורסטר על "למצוא את ארץ לעולם לא", מייק ניקולס על "קרוב יותר", אלכסנדר פיין על "דרכים צדדיות" ומרטין סקורסזה על "הטייס". המועמדים לפרס התסריט הטוב ביותר הם: צ'ארלי קאופמן על "שמש נצחית בראש צלול", ג'ון לוגן על "הטייס", דיוויד מאגי על "למצוא את ארץ לעולם לא", פטריק מארבר על "קרוב יותר" ואלכסנדר פיין וג'ים טיילור על "דרכים צדדיות".
המועמדים לפס הקול הטוב ביותר הם: קלינט איסטווד על "מיליון דולר בייבי", ז'אן א.פ קאזמרק על "למצוא את ארץ לעולם לא", רולף קנט על "דרכים צדדיות", האוורד שור על "הטייס" והנס זימר על "ספנגליש". המועמדים לשיר הנושא המקורי הטוב ביותר הם: "שרק 2", "הרכבת לקוטב", "פאנטום האופרה", "מלון רואנדה" ו"אלפי".

הפרס על שם סיסיל בי דמיל על כשרון בלתי נלאה והישגים בתחומו יינתן השנה לשחקן רובין וויליאמס שיעלה על הבמה וישכח כהרגלו לרדת, צפו להמון צחוקים.

ובל נשכח את סדרות הטלוויזיה המועמדות לפרסים. לתשומת לב האנשים שמנהלים לנו את הטלוויזיה במדינה 3 מהסדרות המועמדות לפרס הסדרה הטובה של השנה (מתוך חמש) אינן משודרות כאן. הסדרות המועמדות לפרס הן: 24 ו-הסופרנוס, נו באמת איך אפשר שנה בלי שתי הסדרות האלו. עוד סדרות, שכאמור אינן משודרות בארץ: "Deadwood", מערבון דרמטי בכיכובם של טימותי אוליפאנט, קית' קאראדין, בראד דוריף ועוד. "NIP/TUCK”, סדרת דרמה המתרחשת בבית חולים בו נערכים ניתוחים פלסטיים, ו- "LOST", אקשן מדע בדיוני על 48 ניצולי תאונת מטוס שמוצאים את עצמם נטושים על אי ובו מפלצות פרי היסטוריות. בסדרה משחקים מתיו פוקס (שולחן לחמישה) דומיניק מונאהן (סרטי "שר הטבעות") ואיאן סומרהאלדר (חוקי המשיכה, סמולוויל).

בקטגוריית הסדרות הקומיות הטובות של השנה מועמדות: "וויל וגרייס", "סקס והעיר הגדולה", "משפחה בהפרעה" (הסדרה משודרת בערוץ yes+), אחת הסדרות המצליחות ביותר בארצות הברית בימים אלו, Desperate housewives, על מעלליהן של נשות בית משועממות שמפיגות את השיעמום במשחקי מיטה עם הגננים, מתקיני הכבלים ושאר גברברים חסונים שמגיעים אליהן הביתה, ו- Entourage, סדרה של רשת HBO על שלושה חברים וגיבור הסדרה, וינסנט צ'ייס שרוצה להיות מפורסם. את הסדרה הזו יצר השחקן מארק וואלברג שגם מפיק אותה ומשחקים בה קווין דילון (האח הצעיר של מאט) וג'רמי פיוון (מהסדרה קופידון).
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט