חדשות קולנוע וסרטים

המלך ארתור - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשנים האחרונות הסאגות ההיסטוריות קיבלו תאוצה כנראה בגלל הצלחתו הכבירה של "גלדיאטור" והמחשבה כי יש קהל גדול לסוג כזה של סרטים. גם הסרט הזה לווה ביחסי ציבור מסיביים ועורר המון ציפיות. שיתוף פעולה בין המפיק של שוברי הקופות הגדולים, ג'רי ברוקהיימר (" אוצר לאומי", "פרל הארבור", "שודדי הקאריביים", "בלאק הוק דאון" ועוד) ובין במאי "יום אימונים מסוכן" ו"דמעות של השמש", אנטואן פוקווה, גם הוא נושא עימו הבטחה ומעלה את רמת הציפיות.

המלך ארתור עוקב אחרי סיפורו ההיסטורי של המלך ארתור ושל אבירי השולחן העגול. האימפריה הרומית שלטה בארצות רבות בעולם וביניהן בבריטניה. בניה המובחרים של בריטניה אולצו לשרת שנים רבות בצבא הרומאי ולהתמודד עם סכנות רבות, רק כדי לזכות בסופו של דבר בשחרור המיוחל מהצבא ולחזור למשפחותיהם. הטובים ביותר מבין האבירים הצטרפו ליחידה תחת ארתור שהיה ממוצא רומאי בחלקו. ארתור ( קלייב אוון) המציא את הרעיון של אבירי השולחן העגול, בה כולם שווים ואף אחד לא יושב בראש השולחן. בעקבות הגישה שלו, הוא זכה למסירות והקרבה של אנשיו והם נחשבו ל"יחידה המובחרת" של האימפריה הרומית. אחרי 15 שנים של שרות תחת סכנה, ממש כאשר האבירים האנגליים, אמורים לקבל את השחרור, מוטלת על ארתור ועליהם משימה אחרונה, להציל משפחה קתולית בכירה שבראשה עומד כומר מכובד ושאחד מילדיה עלול לרשת את כסא האפיפיור, ממוות. עליהם להציל את המשפחה לפני שהיא תיתפס ע"י הסקסונים שניסו להשתלט על בריטניה והרגו כל מי שעמד בדרכם. בהגיעם למשפחה, הם מוצאים שם המוני אנשים מנוצלים וביניהם את גוויניבר (קיירה נייטלי) והם אינם מסוגלים להשאירם מאחור. האם הם יצליחו להציל את כל הכפר ואת המשפחה כשסקסונים נושפים בעורפיהם? את זה תצטרכו לראות בסרט...הסרט "המלך ארתור", עוסק בדמותו הנערצת של המלך ארתור ובאבירי השולחן העגול, עליהם כבר עשו סרטים רבים, אך יש תחושה שאף אחד לא באמת הציג את ההיסטוריה שלהם בצורה מדוייקת. ארתור ואבירי השולחן שלו הפכו לסוג של אגדה, שאף אחד לא יודע אם הסיפורים שמספרים עליהם נכונים. הסרט הזה, בא לתקן בדיוק את העיוות הזה ומנסה לספר סיפור מדוייק יותר, על ארתור והאבירים המסורים שלו. זה גם מה שעומד בסופו של דבר בעוכריו של הסרט הזה.

הסרט ארוך מדי ומאוד אפרורי ושטוח. למרות שמנסים להעביר את הפאתוס והאומץ של ארתור ואביריו, לא מצליחים ממש לרגש. סרטים מסוג זה בד"כ מפצים בקרבות גדולים ובהמון אקשן. דווקא את זה, להבדיל מהסרט הנוראי "אלכסנדר", אפשר למצוא פה בצורה חלקית. יש מספר קטעי קרבות יפים ומרגשים, אבל בזה לצערי גם נגמרים רוב הדברים הטובים בסרט. הסיפור מרוח ומבולבל ומאבד את עניין הצופים. הקרבות טובים אבל מועטים מדי, הסרט הופך למסע ממושך ודי משעמם והסרט פשוט לא מצליח לרגש כמו שהוא צריך. הסיפור של ארתור בהחלט ראוי ואפשר היה להוציא ממנו הרבה יותר. חשוב לומר שהסרט מצליח לספר את הסיפור של ארתור ולפחות זה עומד לזכותו.

בהחלט יש תחושה שמצליחים להסביר לנו באמינות, בלי הגזמות, את גדולתו ואישיותו המיוחדת של ארתור ואת ההיסטוריה של התקופה. לצערי, העוצמה האגדית שסרטים כאלו אמורים להעביר אינה קיימת פה והסרט אינו מצליח להיות מספיק סוחף ומרגש. קשה להסביר מה בדיוק חסר לסרט הזה בשביל להצליח, אבל למרות כמה חלקים טובים, התוצאה הכוללת מאכזבת. גם המשחק לא קנה אותי ובעיקר קיירה נייטלי שנראית כאילו היא תקועה על אותו פרצוף רציני וקשוח כל הסרט. קלייב אוון בתפקיד ארתור, הוא היחיד שעושה עבודה טובה לדעתי. לסיכום, סרט שהמכורים לסגנון יכולים לראות, אם הם ממש לא יכולים להימנע, אבל אני אישית ממליץ לוותר על הצפייה בו.

בתוספות של הDVD, ניתן למצוא סוף חלופי לסרט וסרטון על איך עשו את הסרט.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט