חדשות קולנוע וסרטים

ספיישל פדרו אלמודובר בכבלים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ביום שבת הקרוב (ה- 5 בפברואר) יקדיש ערוץ HOT סרטים את יום השידורים לאחד הבימאים המרתקים שיש היום, פדרו אלמודובר. במהלך הספיישל ישודרו שבעה מסרטיו המשובחים של גדול במאי ספרד בימינו. הספיישל ייפתח בשעה 17:10 בסרט התעודה "הכל אודות פדרו" ( ספרד 2002), העוסק בחייו ויצירתו של אלמודובר וכולל קטעים מסרטיו שיחה עמו. עוד סרטים שיוקרנו בספיישל: זוכה פרס האוסקר "הכל אודות אמא", "אהבה בשר ודם" ו"מטאדור".

פדרו אלמודובר, נולד בספרד וגדל בבית מסורתי. כבר בגיל צעיר ידע אלמודובר שהוא רוצה לפתח קריירה של יוצר סרטים, ובשנת 1969 עבר למדריד במטרה להשיג ולהגשים את חלומו. אלמודובר עבד בחברת טלפונים ביום, ובלילה כתב סיפורים קצרים ותסריטים לפרסומות, ובמקביל צילם סרטים במצלמת וידאו.

בשנת 1980 החליט להפוך את אחד מסיפוריו הקצרים לסרט. "פפי ליצ'י בום" הוא סאטירה מינית שערורייתית שביקרה את החברה הספרדית השמרנית. מבקרים ספרדים רבים קטלו את סרטו של אלמודובר אבל נראה שהוא לא ממש הקשיב להם, הוא עשה שתי קומדיות "הרגלים אפלים" (1983) שהציג ביקורת על הכנסיה הקתולית, ו- "מה עשיתי שזה מגיע לי?!" (1984), סיפור על עקרת בית המתמודדת עם הבעיות היום יומיות, הסרט הזה יוקרן במסגרת הספיישל.

הנושא של "מה עשיתי שזה מגיע לי?!", ובכלל נושאים נשיים, הפכו בהמשך למוטיב המרכזי בסרטיו של אלומודובר. בין סרטיו הרבים והמצליחים של אלמודובר אפשר למצוא את: "קיקה", "מטאדור", "קשור אותי! אהוב אותי!", "חוק התשוקה", "נשים נשים", "עקבים גבוהים", "פרח הסוד שלי", ו"אהבה בשר ודם".

ב- 1999 יצא לאקרנים הסרט "הכל אודות אמא", אשר זכה בפרס הבימאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן, ובפרס האוסקר לסרט הזר. סרטו האחרון, "דבר אליה", מביא שני סיפורי אהבה יוצאי דופן. פדרו אלמודובר נחשב לבמאי הספרדי החשוב והמשפיע ביותר של סוף המאה ה- 20. לאחרונה ראינו את סרטו "חינוך רע".

ואלו הסרטים שיוקרנו במהלך יום שבת:פרח הסוד שלי (ספרד 1995)

לאו מסיאס היא סופרת של רומנים רגשניים ומצליחים, הכותבת בשם בדוי. לגברת מסיאס יש בעיות רבות: היא אינה מסוגלת לכתוב יותר, ומפרה את החוזה שלה עם ההוצאה לאור; בעלה פאקו, איש צבא המשרת מחוץ לארצו, מתרחק ממנה ומנהל רומן עם חברתה הטובה ביותר; אימה ואחותה אינן מפסיקות לריב; ובנה של העוזרת שלה גונב חפצים מביתה. הכל משתנה כאשר אנחל, עורך בכיר בעיתון "אל פאיס", מציע לה עבודה ומבקש ממנה לכתוב ביקורת על הספר האחרון שכתבה תחת שמה הבדוי.

יום שבת, בשעה: 17:10

אהבת בשר ודם (ספרד 1997)

דרמה מסוגננת, רבת יצרים ועטורת שבחים, המבוססת באופן חופשי על רומן מאת רות רנדל. ויקטור (ליברטו רבאל) הוא בחור צעיר ותמים למראה, המשתחרר מהכלא כשהוא נחוש בדעתו להפוך לכובש הנשים האולטימטיבי. אולם, ראשית כל, הוא יוצא להרוס את חייהם של שני השוטרים והאישה שהיו אחראים לשליחתו לכלא על לא עוול בכפו. ויקטור מפתה את אישתו של השוטר הראשון (חבייר בארדם) ומחזר בלהט אחר אישתו של השני. תכניותיו משתבשות כשחייהם של כל הנוגעים בדבר נקלעים לתסבוכת גדולה יותר ממה שיכול היה לצפות.

יום שבת, בשעה: 19:49

הכל אודות אימא (ספרד 1999)

דרמה אנושית מרגשת של פדרו אלמודובר, השואבת אלמנטים ממלודרמות הוליוודיות נודעות כ"הכל אודות חווה" ו"חשמלית ושמה תשוקה" ומסרטיו של דאגלס סירק. מנואלה, אם חד-הורית החיה במדריד, רואה את בנה אסטבן נהרג מול עיניה ביום הולדתו ה-17, כשהוא רץ בסיום הצגה לבקש חתימה משחקנית תיאטרון מפורסמת. הרוסה נפשית מהטרגדיה, מחליטה מנואלה לחזור לברצלונה, העיר שעזבה בתחילת הריונה, כדי לסגור קצוות ולחפש את אבי בנה, דראג-קווין בשם לולה שאינו יודע דבר על בנו. בברצלונה, היא פוגשת חבר לשעבר בשם לה-אגרדו, דרכו היא מתוודעת לנזירה טובת לב, והופכת למטפלת של יומה-רוחו, שחקנית התיאטרון אליה רץ בנה לבקש חתימה לפני שנדרס למוות. הסרט זכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר ובפרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל קאן.
יום שבת, בשעה: 21:30

עקבים גבוהים (ספרד 1991)

מלודרמה צבעונית ועטורת שבחים מאת פדרו אלמודובר. דיווה אגונצטרית חוזרת למדריד לאחר שנים של היעדרות, כדי להתפייס לפני מותה עם בתה. הבת היא שדרנית טלוויזיה, הנשואה למי שהיה מאהבה של האם בעבר, גבר בוגדני וחסר מצפון. הקונפליקטים והתסבוכות מגיעים לשיאם, כאשר הבעל נרצח, ואישתו מודיעה בשידור חי בטלוויזיה שהיא הרוצחת. סקס, רצח, הומור שחור ומצבים אבסורדיים ממלאים את חייהם של הגיבורים הראשיים.

יום שבת, בשעה: 23:10

מטאדור (ספרד 1986)

סאטירה על אהבה ומוות, במרכזה שני אנשים הנקשרים בתשוקה גורלית. מטאדור נערץ שנפצע בקרב, פותח בית ספר למטאדורים. שוטרת החוקרת מדוע תלמידי המוסד נרצחים באופן מיסתורי, מפתחת עמו יחסים אובססיביים והרסניים. בתפקידים הראשיים: אנטוניו בנדראס, אסומפטה סרנה ("לולה"), נאצ'ו מרטינז, אווה קובו, כרמן מאורה וג'ולייטה סראנו.

יום שבת, בשעה: 01:04

הרגלים מגונים (ספרד 1983)

פרודיה סנסציונית ופרועה על הכנסייה הקתולית. זמרת ברים בשם יולנדה, שסחרה בסמים והסתבכה עם החוק, מוצאת מסתור במנזר ביזארי, שבו מתגוררות נזירות משונות ומופקרות. אם המנזר היא לסבית המכורה לסמים ומעריצה את שירתה של יולנדה. אחת הנזירות כותבת רומנים זולים, ואילו חברתה חובבת מזוכיזם. בחצר המנזר רובץ לו נמר שהנזירות מתייחסות אליו כאל חיית מחמד. כאשר התומך הנדיב שמימן את הנזירות נפטר ואלמנתו העשירה מפסיקה להזרים למנזר כספים, הנזירות מנסות לגייס תקציב שימשיך לממן אותן ואת הרגליהן המוזרים. עם: כריסטינה סנשז פאסקואל, מריסה פארדס, ג'ולייטה סרנו, כרמן מאורה וססיליה רות ("הכל אודות אימא").

יום שבת, בשעה: 02:50

מה עשיתי שזה מגיע לי? (ספרד 1984)

קומדיה מטורפת. גלוריה, עקרת בית מהמעמד הבינוני במדריד, המוקפת בקרובי משפחה אקסצנטרים, מנסה לשמור על חיים נורמלים, בעוד קרוביה הולכים ומאבדים את שפיותם. יחד עם גלוריה, גרים בדירתה המתפוררת גם בעלה - נהג מונית נצלן שמזייף מכתבים של היטלר; בנה המתבגר שסוחר בהרואין ושוכב עם גברים מבוגרים; סבתא מטורפת למדי; ולטאה המכונה דינרו. גלוריה עצמה עובדת כמנקה במספר מקומות, מנסה לגמור את החודש ושואפת לריאותיה חומרי ניקיון, כדי לברוח מהלחץ של החיים.

יום שבת, בשעה: 04:30
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט