חדשות קולנוע וסרטים

האיש שאוהב להפחיד אתכם

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
האם התסריטאי קווין וויליאמסון מקולל? אחרי תקופה ארוכה שהתסריטאי הנערץ של הסרט "צעקה" ויוצר הסדרה "דוסון קריק", לא סיפק את הסחורה, הוא חוזר לשתף פעולה עם ווס קרייבין במאי סרטי "סיוט ברחוב אלם" ו"צעקה". עכשיו נראה האם רצף הכישלונות של התסריטאי המבטיח יפסק בזכות סרט אנשי הזאב פרי יצירתו, "הקללה".

וויליאמסון פרץ בסערה והפתיע את העולם בשנת 1997 עם סרט האימה המבריק "צעקה". סרט האימה הזול שנעשה בתקציב זעום, של 14 מיליון דולרים (ממש דמי כיס בהוליווד) הכניס ברחבי העולם סכום עצום של 173 מיליון דולרים. אולם, נראה כי הצעקה סביבו הייתה חזקה מידי ומהר מידי ובהמשך נגלה שהוא לא יממש את ההבטחה הגדולה שנתלתה בו באותה שנה. "צעקה", שההמבנה שלו הזכיר קצת את "פסיכו" כאשר השחקנית הכי מפורסמת בסרט (דרו ברימור), נרצחת מיד בתחילתו, גיבורים מדברים על הכללים של הסרט בזמן שהם נוכחים בסרט, הומור שחור ומשחקי טריוויה קולנועים. אלה סחפו את מבקרי הקולנוע שבדרך כלל נוטים לקטול סרטי אימה ויותר חשוב את הקהל הפוטנציאלי עצמו שהתגלה כרחב.

ההמשך היה צפוי: "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון", הסרט שחשף לפנינו שתי כוכבניות, אחת מעצבנת בשם ג'ניפר לאב יואיט ואחרת שהפכה לבאפי הטלוויזיונית, שרה מישל גלר בתפקיד נפלא עם המוות הכי מגניב של אותה שנה. אחר כך מישל הופיעה ב"צעקה 2" בתפקיד מדמם נוסף. את ההמשך של "אני יודע מה עשית", וויליאמסון סרב לכתוב אבל לא התנגד להפיק.הוא גם שכתב שני תסריטים: הראשון לסרט "ליל המסכות - 20 שנה אחרי", הסרט, שלא היה טוב, זכה להצלחה גדולה. הוא נעשה בתקציב של 17 מיליון דולרים והכניס לכיסי המפיקים 55 מיליון דולר רק בתחומי ארצות הברית. הדבר החיובי היחיד בסרט, להוציא העובדה שהעולם קיבל את השחקן ההורס ג'וש הארטנט, הוא מפגש פיסגה בין ג'ימי לי קרטיס שהיתה פעם כוכבת סרטי סלשרים והופיעה ב"ליל המסכות" הראשון ואמה השחקנית ג'נט לי – מי שנרצחה במקלחת בסרט "פסיכו". למרבה האירוניה הקטע הכי מקפיץ בסרט הוא כשהאם ניגשת לברך את בתה לחג "הלואין" שמח.

הסרט השני ולמען האמת החתרני מכל סרטיו הוא The Facullty או בתרגום "מדויק" לעברית, "סיוט בחדר המורים". הסרט עוסק בחייזרים המשתלטים על גופם של מורים, תלמידים והורים במטרה להשתלט על כדור הארץ. כמובן שקבוצת תלמידים מאד לא פופולארית (הפריקית, הנרקומן, המרובע, היפה שהיא גם טיפשה, הספורטאי הלוזר והתלמידה החדשה מחוץ לעיר) נאלצת להלחם יחד נגד האימה.

הסרט שהוא אדפטציה חדשנית "לפלישת חוטפי הגופות", המציאה פתרון מקורי למיגור החייזרים – סמים. בעזרת סמים שהנרקומן הגאון מייצר בביתו ומוכר בשטח בית הספר הם מצליחים לחסל את כל הפולשים ולהחזיר את החיים לתיקונם. הסרט מכיל גם רעיונות שהם לא ממש "פוליטיקלי קורקט" דוגמת מערכת יחסים בין התלמיד לאחת המורות. בסרט מופיעים כמה שחקנים צעירים שיהפכו תוך זמן קצר לשוברי ליבות בני הנוער של אמריקה. להוציא ג'וש הארטנט, ששב לשתף פעולה עם וויליאמסון, נמצא בשחקנים את אלייזה ווד (פרודו מ"שר הטבעות") אשר (כן, כן, הזמר עם הקוביות בבטן), פמקה ג'נסן (ג'ין גריי בסרטי אקס-מן) סלמה האייק ועוד. את הסרט ביים רוברט רודריגז שביים להיטים כמו "ספיי קידס", "היו זמנים במקסיקו" ובקרוב נוכל לראות את סרטוהחדש "סין סיטי".
בשנת 1999 יצא לאקרנים סרט הקולנוע הראשון בבימויו, "ללמד את גברת טינגל". בסרט מככבת קאתי הולמס שהתפרסמה בעיקר בזכות סדרת הטלוויזיה שוויליאמסון הפיק וכתב, "דוסון קריק". הלן מירן גילמה את גברת טינגל המורה המרושעת שמתעללת בתלמידיה. התוצאה סרט חביב עם הומור שחור במשקל נוצה וכלל לא מפחיד.

"טינגל", מסמן את ההידרדרות המוחלטת של ווילאמסון. אחרי ש"דוסון קריק" ירדה מהמסכים הוא הספיק להפיק עוד סדרה נעורים רומנטית חדשה בשם Wasteland שנקטלה קשות ואחוזי הצפייה המזדחלים גרמו להורדתה. את "צעקה 3" הוא כבר לא כתב למרות שקיבל קרדיט על המצאת הדמויות. שנת 2005 אמורה להיות שנת הקאמבק הגדולה של וויליאמסון בעקבות יציאת סרט האימה "הקללה" לבתי הקולנוע. החזרה שלו אל המסך הגדול תלויה בהצלחת סרטו החדש.

בינתיים נצטרך להסתפק בזה שוויליאמסון מתלהב יותר מעשיית כותרות בקשר ליציאה שלו מהארון ופחות מכתיבת תסריטים מוצלחים.

את "הקללה" תוכלו לראות החל ממחר (חמישי ה- 10 במארס) בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

לחצו על התמונה של קווין ויליאמסון כדי לראות את כריסטינה ריצ'י וג'סי אייזנברג מתוך "הקללה".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט