חדשות קולנוע וסרטים

בואו לקבל כרטיסים ל- "גיבורים דימיוניים"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אתר "סרט" בשיתוף עם חברת הסרטים ג.ג. מציעים ללכת כרטיסים לדרמה החדשה "גיבורים דימיוניים". סרטו הראשון של דן האריס שהיה בסך הכל בן 22 כאשר כתב את התסריט ובן 23 כאשר ביים את הסרט בו משחקת אחת השחקניות היותר נחשבות שיש היום, סיגורני וויבר (סדרת סרטי "הנוסע השמיני", ומסרטים כמו "הכפר", "סופת קרח", "בורות", "מכסחי השדים" ועוד). בסרט גם משחקים ג'ף דניאל ("משהו פראי", "ספיד") השחקן העולה אמיל הירש ("איזו מין שכנה") ומישל ווילימאמס המוכרת לנו מהסדרה "דוסון קריק". יאיר הוכנר, מבקר הקולנוע של אתר "סרט", ראה.

צוות שחקנים רבגוני משתתף בסרט הביכורים של דן האריס ומפגין יכולת משחק מרשימה בדרמה משפחתית אמריקאית על סודות אפלים בשכונה בורגנית לבנה ונוצרית. לצערנו, האריס לא לקח את הדרמה רחוק מדי כך למי שדמיין את "טווין פיקס" או "קטיפה כחולה" של דיוויד לינץ' או את "סופת קרח" המעולה של אנג לי, עלול להתאכזב. כן תקבלו דרמה אמריקאית עשויה היטב המשלבת בין ז'אנר סרטי ההתבגרות והנעורים ודרמה משפחתית על הסודות והטעויות שההורים מעדיפים לקבור מתחת לפני השטח, במקומות העמוקים והחשוכים ביותר.

האריס שהתפרסם כתסריטאי של "אקס-מן 2" ו"סופרמן" (שמצולם בימים אלו) מתגלה כיוצר צעיר, (בסך הכול בן 26), ושמרן. סרטו למרבה האכזבה לא הולך רחוק מדי. שלל הצרות הנחשפות בסרט - התאבדות, התעללות, הומוסקסואליות, אלכוהוליזם, צריכת סמים, אלימות בין בני נוער, בגידות ועוד אירועים טראומטיים שהיו יכולים לנפץ משפחה כל כך שברירית לרסיסים, לא באמת מובילות לדרמה צפופה ואכזרית על מהות הפרברים האמריקאים. נראה כי האריס הצעיר שכח את גילו המקורי והזדקן במהירות שיא. היצירה שלו נטולת ביצים. היא מעניינת ולעיתים אפילו מרתקת אבל היא לא מצליחה להשאיר חותם כמו אחיותיה הטובות לז'אנר זה.מאט טראוויס הוא שחיין מצטיין המועמד להתחרות במשחקים האולימפיים, יום אחד הוא שם קץ לחייו. מאותו רגע חייהם הרגועים והשלווים לכאורה של המשפחה הבורגנית החיה בפרבר לבן ומוגן אי שם במרכז ארה"ב מתנפצים. האמא, צרכנית אלכוהול, מנסה את מזלה עם אצבעות חשיש. האבא שהשקיע את כל מרצו בבן הגדול מפסיק להגיע לעבודה ומתחבב על ספסל בגן ציבורי. הניכור של הבת הבכורה שגם ככה ממעיטה להגיע מהקולג' לביקורים רק הולך ומתחזק, והבן הצעיר טים מנסה להתמודד עם המשפחה הלא מתפקדת שלו וכמובן גם לו לא חסרות צרות: החברה שלו רוצה לקיים איתו יחסי מין אבל הוא מעדיף דווקא את הבן המסומם של השכנים. בסופו של דבר האירועים יובילו לחשיפת סוד אחד גדול שבני המשפחה העדיפו להסתיר מהבן הצעיר והרגיש.

הסרט מתאר אנשים שהשקיעו את כל חייהם בבניית מגן חיצוני שבלתי אפשרי לחדור דרכו. הוא גם מנסה לתאר כיצד האירועים הכול כך קשים שמתרחשים בסרט יוצרים סדקים שגורמים לאותו מעטה להישבר ולספק את הדרמה. הטעות המרכזית של האריס היא שלמרות כל הטרגדיות התחושה המרכזית של הסרט היא שהוא לא מצליח להצטבר לכדי יצירה אחת משמעותית שמצליחה לאחוז ולטלטל את הצופים. בסופו של דבר במקום דרמה בעלת עוצמה כמו "סופת קרח" גם בכיכובה של סיגרוני וויבר שמצליחה לטלטל אותנו אנחנו זוכים לסרט מבדר שמעביר 112 דקות בהנאה אבל לא יותר מזה. אם זו היתה כוונת היוצר זה היה בסדר גמור אבל התחושה היא שהאריס רצה הרבה יותר מליצור דרמה אמריקאית נוסחתית.

לצד התסריט והבימוי הטובים אך לא הנועזים אפשר למצוא משחק מעולה של צוות שחקנים נהדר. אמיל הירש, הכוכב הבא של הוליווד, נותן כאן הופעה דרמטית סוחפת ומרשימה כנער המנסה לגבש את זהותו בעוד שמשפחתו מתפרקת לנגד עיניו. סיגרוני וויבר כהרגלה לוקחת תפקיד בינוני, משקיעה בו את כל האנרגיות האפשריות ויוצרת דמות מצחיקה/עצובה בעלת קול ייחודי שכול כך מתאים לה. ריאן דונוהו המגלם את קייל המסטול, החבר הטוב ביותר של טים נותן הופעה דרמטית מרשימה. נוסיף לצוות את מישל וויליאמס המקסימה וג'ף דניאלס המקצועי ונוצר אנסמבל מוצלח ומרשים של שחקנים דרמטיים שיודעים את עבודתם ועושים אותה על הצד הטוב ביותר.
"גיבורים דימיוניים" היא דרמה אמריקאית עשויה היטב שיכלה להיות הרבה יותר אבל גם במצב הצבירה שלה כרגע היא בהחלט מספקת את הסחורה. אם הייתי תיכוניסט והייתי מחפש דרמת נעורים חזקה כנראה "גיבורים דימיוניים" היה נכנס לפליי-ליסט שלי.

לחצו על התמונה של סיגורני כדי לראות את צוות השחקנים המרכזי.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט