חדשות קולנוע וסרטים

אושן 12, קסם נעורים ובאגס באני - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"אושן 12" שיצא לפני מספר ימים לחנויות ה- DVD הוא חגיגה הוליוודית. הסרט נראה כאילו מספר חברים דיברו יום אחד אחר הצהריים והחליטו לעשות סרט, אבל כשהחברים הם בראד פיט, ג'וליה רוברטס, ג'ורג' קלוני, מאט דיימון, אנדי גרסייה, קתרין זיטה ג'ונס ועוד...מי שיוצא נשכר הוא הקהל שצופה בסרט.

הסרט הוא סרט המשך לסרט "אושן 11" שיצא בשנת 2001 הכניס למעלה מ- 450 מיליון דולרים ברחבי העולם (התקציב שלו עמד על 85 מיליון) "אושן 12" הכניס למעלה מ- 362 מיליון דולרים ברחבי העולם.

מי שמצפה לסרט אקשן מתוחכם כמו שהיה הראשון יתאכזב, "אושן 12" הוא אומנם סרט המשך, אך הוא בסגנון שונה לחלוטין. רצוי מאוד לראות את החלק הראשון מכיוון שהסרט השני הוא המשך ישיר שלו ואלו שלא ראו אומנם יבינו את העלילה אבל יפספסו את כל ההברקות הקטנות והתקשורת של הסרט הראשון עם השני.

"אושן 12" הוא סרט, שאם נשתמש במילים גבוהות, פוסט מודרניסטי שמתעסק בעולם ההימורים אך גם בעולם הקולנוע. למשל בסצינה שבה אנו מגלים את דמותו של דון צ'ידל השניים יושבים באולפן הקלטות ומקללים, כל פעם שהם מקללים יש בליפ בסאונד. אולפן הקלטות, בליפים בסאונד, הבמאי סטיבן סודרברג מזכיר לנו כל הזמן שאנחנו נמצאים בסרט. כמו כן יש לנו הופעות אורח מלבבות של שחקנים בתור עצמם. כיף לראות את טופר גרייס (שנות השבעים, בחברה טובה) נכנס להיסטריה בגלל בחורה. הוא מופיע על המסך אולי 30 שניות, אבל אלו מצחיקות ומקוריות.

הקצב של הסרט הוא מטורף, 12 שחקנים, 12 סיטואציות והתסריט המבריק מספק לנו הרבה מאוד שורות נהדרות שיגרמו לנו לחייך. הסרט לא לוקח את עצמו או את העניין ברצינות. למשל, אחרי שכל החברים מתאספים כי דמותו של אנדי גרסייה מאיימת שתרצח אותם אם לא יחזירו לו את הכסף שגנבו ממנו בסרט הראשון, הם לא מתעסקים בנושא הכסף אלא מתעסקים בכינוי שיש לחבורה שלהם.

על "אושן 12" אפשר לכתוב מאמרים נרחבים על דרך שבה מוצג הגבר האמריקאי כיום (כמו ילד שלא הצליח להתבגר מבחינה מנטאלית) על הדרך שבה רואה העולם את הוליווד (התדמית הקולנועית שונה לחלוטין מהמציאות) ובכלל על התרבות האמריקאית.

מי שעושה את הסרט הוא ללא ספק הקאסט שבנוי לא רק מהשמות הגדולים שהוזכרו בתחילת הכתבה אלא גם משחקנים צעירים כמו קייסי אפלק, אחיו הצעיר והמוכשר יותר של בן אפלק, סקוט קאן, בנו של הכוכב הוותיק ג'יימס קאן ואליוט גולד, כוכב וותיק שתמיד חביב לראות.

ה- DVD שהוציאה חברת "וורנר הום וידיאו" הוא סרט נטו, בתוספות תמצאו רק את הקדימון, אפילו סרטון מאחורי הקלעים אין שם. ולכן מי שמעוניין בסרט חביב, קופצני ומהנה, שלא לוקח את עצמו ברצינות, שייקח, יישב, יקבץ את החברים שלו ויסתכל על החברים ההוליוודים.

קסם נעורים

על עטיפת ה- DVD של הסרט "קסם נעורים" רשום בגדול "האירוע הקולנועי של השנה" ציטוט מביקורת שכתב מאיר שניצר בעיתון מעריב. המונח הנכון יהיה "האירוע הטלוויזיוני של השנה", הסדרה האיטלקית, שנמשכת שש שעות ומגיעה בשני דיסקים, היא אכן אחד האירועים הטלוויזיונים לא רק של השנה האחרונה אלא של השנים האחרונות.

הסדרה תרתק אתכם מהשנייה הראשונה ועד לתום 360 הדקות שלה. אתם תצטערו כשהסאגה תסתיים ותקוו שבקרוב יהיה במשך או לפחות סדרת בת. הסדרה מגוללת את סיפורה של משפחה איטלקית מהמעמד הבינוני במשך 30 שנה. החל מקיץ 1966 ועד לשנת 2002. הסיפור מתמקד בעיקר בשני האחים ניקולא ומתיאו שכל אחד מהם עובר תהפוכות אישיות בתקופה שבה איטלייה עברה תהפוכות פוליטיות והיסטוריות.

הסדרה מצליחה ליצור בצופה הזדהות עמוקה עם הדמויות וכאשר אחד מהם חולב, נפגע או מת אנחנו מרגישים כאילו מת אחד מבני משפחתנו. הסדרה זכתה כמעט בכל פרס אפשרי בתחומי איטליה ומחוצה לה, פרסים בפסטיבל קאן, טקס הסזאר הצרפתי, פסטיבל דנבר, סיאטל ועוד. אתם תתאהו מייד בגיבורים הראשיים. לאויג'י לו קשאו, הוא ניקולה, הקהל הישראלי חובב סרטי האיכות ראה אותו בשנה שעברה בסרט "בוקר טוב לילה.

חשוב לציין כי אחד המרכיבים החשובים של הסרט הוא הפסקול שלו שמורכב מלהיטי שנות השישים והשבעים שהוכנסו לסרט אחרי מחשבות רבות והתאמה מושלמת של השיר לסצינה הקיימת. כותב שורות אלו שם את ה- DVD ופשוט ישב והקשיב לסרט...באיטלקית זה נשמע הרבה יותר טוב.

ב- DVD שהוציאה "וורנר הום וידיאו" אין הרבה תוספות, רק הקדימונים האיטלקיים של הסדרה.

"קסם נעורים" הוא קסם של סרט, קסם של סדרה, קסם של DVD, מומלץ מאוד לצפייה, מומלץ יותר לקנייה.



ומשהו לילדים:

חברת "ורנר הום וידאו" הוציאה לא מכבר אוספים של סרטוני 'באגס באני' וה'רוד ראנר' שניים מגיבוריה המצויירים הגדולים של חברת "האחים וורנר" ומהגיבורים המצויירים המוכרים והאהובים בכל הזמנים.

כל אחד מהאוספים כולל 15 סרטונים קצרים, שמדובבים גם לעברית, אבל זה לא החלק המאוד מעניין, לפחות את הבוגרים שביננו. התוספות של האופסים הם הדובדבן שעל הקצפת. ראשית, ניתן לראות את הסרטונים בלווית הערות היוצרים, דבר שמעניין ומלמד בפני עצמו. שנית ישנם סרטים דוקומנטארים נהדרים המתארים את התפתחות האנימציה והתפתחות הדמויות המדוברות.

באוסף של באגס באני למשל יש ראיון נהדר עם טקס אייבורי, אחד מיוצרי האנימציה המוערכים של כל הזמנים שהיום מעט מאוד אנשים מכירים את השם שלו. כמו כן ישנו החלק הראשון של חגיגות ה- 50 לבאגס באני. תוכנית ספיישל בהשתתפותם של שר, צ'בי צ'ייס, ביל מוריי, דיוויד בואי, קנדיס ברגן, קירק דאגלאס, סטיב מרטין, וכמובן, דאפי דאק, אלמר פאד, הרוד ראנר ועוד דמויות מצוירות ואהובות.

מיותר לציין כי שני האופסים יספקו שעות רבות של הנאה לילדים אבל גם למבוגרים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט