חדשות קולנוע וסרטים

שיעור היסטוריה באימה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עד שסם ריימי יביים את סרט ההמשך השלישי בסדרת "ספיידרמן" הוא עסוק בלהפיק סרטי אימה הזוכים להצלחה בעיקר אצל בני הנוער. "הטינה" היה הראשון שזכה להצלחה בינלאומית מסחררת, "בוגימן" הוא הסרט השני ברשימה שהגיע לצמרת שוברי הקופות וכיסה את העשרים הדולר שהושקעו בו כבר בשבוע הראשון שלו על המסכים. "בוגימן" הכניס קצת יותר מארבעים ושש מיליון דולר רק בארה"ב.

הסרט עוקב אחרי טים ג'נסן, שמעל לפני השטח נראה בחור צעיר ונורמאלי בסביבות גיל ה-20. לטים יש חיים טובים במיוחד: עבודה מוצלחת ובת זוג אוהבת. יום אחד הוא מחליט לחזור אל הבית שבו גדל בתקווה שיוכל להתעמת עם טראומת ילדות מפחידה. מסתבר כי "השדים והרוחות" מעברו של טים, הם אכן שדים ורוחות! כילד הוא נהג להאזין לסיפורי האימה של אביו בכל יום לפני השינה. על אף כעסה וזעמה של אמו, טים ואביו אהבו להשתעשע אודות אותם הסיפורים, ואף נהגו לבדוק את חדרו של טים מכל רוח רעה. באחת הפעמים נשאב אביו של טים אל תוך אחד הארונות ונעלם. מאז אותו המקרה, טים מוטרד על ידי חזיונות אימה מפחידים ובלתי מוסברים. האם לפחדיו הנוראים יש בסיס, או שהיו הם רק פרי דמיונו?

כדי שהקהל הצעיר יאכל את הלוקשים שהבמאי סטיבן קיי ושלושת התסריטאים שלו: אריק קריפקה, ג'ולייט סנודן, וסטיילב וייט הם המציאו ליצור המסתורי בשם "בוגימן" היסטוריה אלימה אך מעוררת סקרנות. אז בואו נבדוק כיצד האגדה התחילה?150 לספירה – "הבוגיס"

"הבוגיס" הם יצורים המתחבאים באפילה ובאזורים חשוכים. המקומות האהובים עליהם במיוחד הם ארונות ומקומות סגורים. "הבוגיס" ידועים כיצורים מהירים ומרושעים, שמקורותיהם נמצאים עמוק בתוך הפולקלור הסקוטי. הם יימצאו בדרך כלל באזורים כפריים, שם הם נוהגים לרדוף באופן אינטנסיבי משפחה אחת למשך כל חייהם. לעיתים הם מתחברים עם המשפחה הנרדפת ויוצרים קשר ידידותי וקרוב עם הילדים והצעירים שבבני המשפחה.

600 לספירה – "דאסט בוגי"

ה"דאסט בוגי" הוא יצור קשה לזיהוי חיצוני, ומסתורי ביותר בנוגע לכוחותיו. הוא נראה יותר כמו ענן גדול של אבק מאשר ייצור אימתי של ממש. למרות זאת, אין זה אומר שהוא אינו מסוכן. האגדה מספרת כי אם אדם יציץ בחריץ הדלת שלו ברגע הנכון, הוא יוכל לראות לרגע את "הדאסט בוגי" בפעולה. אם ה"דאסט בוגי" נמצא בחדר מקביל אל החדר שבו אתה נמצא, רוב הסיכויים שתצליח להבחין אך ורק בעין שלו, ואז הוא יחדור דרך הקירות ויתפוס אותך...

1200 – "בוג מן"

רוצחים ופושעים מסוכנים נהגו למצוא מחסה בביצות המטונפות של לונדון. ילדים שלא הקשיבו לאזהרות הוריהם, מצאו את עצמם לעיתים קרובות יותר בתוך הביצות הללו, כקורבנות חסרי ישע של ה - "בוג מן" ("איש ביצות"). יש שאומרים ש"הבוג מן" הוא המקור שממנו התפתחה אגדת "הבוגימן" – המפלצת שמסתתרת מתחת למיטה.

"L'homme De Boguie" לספירה – 1400

במאה ה-15 של צרפת חזר לו ז'אן שארל-בוגי מנסיעת עסקים היישר אל בית משפחתו. שם הוא מצא את גופותיהם המרוטשות של אשתו וילדיו. בפרץ של תסכול וכאב, קבר ז'אן את משפחתו, הרס את ביתו, ויצא למסע נקמה. ז'אן רצח את כל מי שעמד בדרכו, ויש האומרים שהוא חנן רק ילדים או נשים. אם היית נווד – חייך היו בידיו. דמותו של ז'אן שארל-בוגי התגלגלה עם השנים וזוהתה עם אגדת "הבוגימן". הורים רבים אשר רצו לשכנע את ילדיהם להתקלח, הזהירו אותם פן יוכל ז'אן לטעות בהם לנוודים.
1700 לספירה – "הבוגיס ממלזיה"

"הבוגיס" של המאה ה-17 היו פיראטים מרושעים ממלזיה שזכו לחיי נצח מצמד מלחים צרפתיים מסתורי אשר החדיר להכרתם את סיפורי הזוועות והרציחות שחוו בדרכם. עם השנים דווח כי מלחים רבים באותה התקופה הרחוקה, נהגו לאיים לפיכך על ילדיהם לפני השינה – "אם תהיו ילדים רעים הבוגיס יבואו לתפוס אתכם".

1920 – אלברט פיש

אחד מהרוצחים המודרניים המפורסמים והאלימים ביותר בתולדות ההיסטוריה. אלברט פיש הזקן היה "בוגימן" אמיתי. פיש נהג לחטוף, לרצוח ולאכול את קורבנותיו הרבים במשך יותר מעשור (בשנים שבין 1930 -1920). לאחר שנתפס ע"י המשטרה, נידון פיש לעונש מוות בכיסא החשמלי.

1950 – "דה הוק"

הסיפור האגדי משנות ה-50 שאין אדם בעולם שלא נחשף אליו: "דה הוק" מספר על זוג צעיר שהתמזמז לו במכונית בצידי הדרך, כשלפתע הרדיו הכריז על רוצח סדרתי המסתובב חופשי עם קרס חדה (Hook) במקום יד. הבחורה ביקשה מהבחור שיחזיר אותה לביתה, וכשיצאה מהמכונית אל עבר הדלת, הבחינה בקרס חדה מבצבצת מבעד לאחד מחלונות המכוניות שעל הכביש...

1970 – פדרו לופז

בגיל 31, פדרו לופז, רוצח סדרתי קולומביאני, הסגיר את עצמו לרשויות והודה ברציחתם של יותר מ-300 איש בקולומביה, אקוודור ופרו. השמועות גורסות כי לופז נהג לערוך מסיבות תה עם גופותיהם של קורבנותיו, ורבים אף אומרים שהוא אחד מהגלגולים הרבים שעברה דמותו האמיתית של "הבוגימן", אשר נהגה לחטוף ילדים בשנתם ולרצוח אותם.

בסרט משתתפים ברי ווטסון כוכב סדרת הדרמה "הרקיע השביעי" שמשודרת בערוץ הולמארק. הוא גם שיחק בסרט "לחנך את גברת טינגל" לצידן של קייטי הולמס והלן מירן. עוד כוכבת סדרת טלוויזיה הנוטלת חלק בפרויקט הזה היא לוסי לולס המוכרת יותר כ"זינה הנסיכה הלוחמת". לאחרונה היא עשתה תפקיד משעשע בקומדיית הנעורים המוצלחת, "יורוטריפ".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט