חדשות קולנוע וסרטים

"הדוכס", ג'ון ווין, ב- DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המפרי בוגארט, אלפרד' היצ'קוק, ג'יימס דין, סטיב מקווין ועוד הרבה מאוד שחקנים ובימאים קלאסים מצאו את דרכם בחודשים האחרונים למדפי ספריות הוידיאו בארץ בגרסאות משופצות ומרתקות. הכל תודות לחברת 'וורנר הום וידאו' שחייבים להוריד בפניה את הכובע על המאמצים שהיא עושה לשימור הקולנוע הקלאסי והבאתו לדור ששמות כמו ארול פלין, ג'יימס סטיוארט, ג'ורג' קיוקור ומייקל קורטיז לא אומרים להם שום דבר.

החודש יוצאים למדפים 7 מסרטיו של ג'ון ווין, אחד השחקנים האהובים והמוכרים בתולדות הקולנוע, האיש שזכה לכינוי "הדוכס" ומוכר בעיקר בזכות המערבונים הרבים בהם השתתף. ווין הופיע בלמעלה מ- 150 סרטים בקריירה ארוכה מאוד שהחלה עוד בתקופת הסרט האילם והסתיימה בשנת 1976 עם צאת סרטו האחרון "האקדוחן". ווין מת ב- 11 ביוני 1979 ממחלת הסרטן, כמה חודשים לפני מותו הופיע ווין, שבקושי יכול היה לזוז, בטקס האוסקר והרגעים הללו, כשהוא עולה על הבמה, נחשבים לכמה מהרגעים המרגשים בתולדות הטקס הזה.

ג'ון ווין, ששמו האמיתי הוא מריון מייקל מוריסון, מחזיק, נכון להיום באחד השיאים הגדולים בהוליווד, השחקן עם הכי הרבה תפקידים ראשיים בסרט. ב- 132 סרטים בהם הופיע ויין, הוא שיחק בתפקיד הראשי, המוטו שלו היה "דבר בטון נמוך, דבר לאט, ואל תגיד הרבה".

הוא החל את הקריירה שלו דווקא בתור שחקן פוטבול (ווין היה אדם גבוה והתנשא לגובה של 1.94 מטרים). בתור תלמיד בקולג' הוא, וחלק גדול מחבריו שגדלו בקליפורניה, שמשו בתור ניצבים בסרטים. אחרי כמה הופעות בסרטים אילמים, שרובם היו מערבונים, גילה אותו הבמאי ג'ון פורד.השניים הפכו לחברים טובים והקריירות של שניהם קשורות זו בזו כמעט לאורך כל הדרך. פורד הפך עם הזמן לאחד מהבמאים החשובים של הוליווד וחלק גדול מסרטיו הטובים ביותר, כולל "המחפשים", היו בהשתתפותו של ווין.

אבל, ג'ון ווין לא התמקד רק במערבונים, הוא ניסה את מזלו בדרמות, סרטי מלחמה וסרטי אקשן אחרים, הוא אפילו ניסה לביים. ניסיונו של ווין כבמאי לא הצליח, הוא עשה את "האלמו", אחד הסרטים היקרים של שנות השישים שהיה כישלון בקופות.

הוא זכה לאהדת הקהל האמריקאי והפך לסמל עם השנים, דמותו הייתה על הבול הרשמי של ארצות הברית והוא אפילו קיבל את אות הנשיא, האות הגבוה ביותר שיכול לקבל אזרח. הוא היה מועמד לפרס האוסקר שלוש פעמים וזכה בשנת 1969 על הופעתו בסרט "אומץ אמיתי".

שבעת הסרטים שיוצאים לחנויות מציגים את ווין לאורך הקריירה שלו, משנות הארבעים המאוחרות ועד לאמצע שנות השבעים. כמו כן ניתן לראות את ווין במגוון רחב של תפקידים, ממערבונים (המחפשים), דרך סרטי מלחמה (מבצע פסיפיק) ועד לסרטי אקשן אורבנים (מקיו).

אלו הסרטים שיוצאים בימים אלה להשכרה ומכירה על ידי וורנר הום וידאו:

המחפשים (1956)
ללא ספק הסרט הטוב והחשוב ביותר שיוצא בחבילת ג'ון ווין. סרטו של ג'ון פורד שהפך מאז לקלאסיקה ומהווה מקור השראה לעשרות סרטים ויוצרים. באופן מפתיע האקדמיה באותה שנה החליטה להתעלם מהסרט לחלוטין והוא לא היה מועמד לאף פרס. איתן אדוארדס יוצא לחפש את אחייניתו אשר נחטפה על ידי אינדיאנים שטבחו במשפחתו. הוא לא ייכנע לרעב, לצמא ולבדידות, ובמסעו העיקש איתן מגלה דבר לא צפוי: אנושיותו שלו. בסרט מככבים גם נטלי ווד בת ה- 18 (קצת אחרי שסיימה את צילומי "מרד הנעורים" לצד ג'יימס דין) וג'פרי האנטר.
מקיו (1974)
בלש המשטרה לון מקיו חוקר פרשת רצח של חברו הטוב ביותר, וחושף שוטרים מושחתים העוסקים בסמים מוחרמים. זו גרסתו של ג'ון ווין ל'הארי המזוהם' וזהו שיתוף הפעולה היחיד בין ווין, כוכב מערבונים מפורסם, לג'ון סטורג'ס, במאי מערבונים מפורסם שאחראי על יצירות קלאסיות כמו "שבעת המופלאים", "דו קרב באו קי קורל", ו "הרכבת האחרונה מגאן היל".

שריף העיירה (1973)
מערבון. איש החוק ג'י.די. קאהיל (ווין) יכול להתמודד לבדו מול צבא של פושעים. אך כאב אלמן, הוא צועד על קרקע בלתי יציבה, כשהוא מנסה לגדל את שני בניו. במיוחד כאשר הוא חושד שבניו מעורבים בשוד בנק... ובשתי רציחות! את הסרט ביים אנדרו וי מקלגלן, שהחל את הקריירה השלו כבמאי של סדרות מערבונים ידועות כמו "גאנסמוק", "רוהייד" ועוד. עם השנים הוא הפך לבמאי סרטי אקשן נודע כשאחד הסרטים הבולטים שביים היה סרט המלחמה "אווזי הפרא". בשנת 1983 היה מקלגלן אצלנו בארץ כשביים בשביל חברת קנון את הסרט "סהרה" בכיכובה של ברוקס שילדס. ג'ון ווין ומקלגלן שיתפו פעולה גם בסרט "צ'יזום" שיוצא החודש כחלק מהחבילה.

צ'יסום (1970)
ג'ון צ'יסום, מגדל בקר עמיד ובעל מעמד, נחוש בדעתו להגן על האימפריה שלו מפני כריש נדל"ן. האישיות הישירה והקשוחה של ווין מתאימה בדיוק לשחזור מלא חיים זה של אירועי המאבק במחוז לינקולן בניו מקסיקו של שנת 1878.

שודדי הרכבות (1972)
מערבון שביים ברט קנדי שעבד בעיקר בטלוויזיה וביים לא מעט מערבונים ומיני סדרות, הוא ביים את המיני סדרה "איך נכבש המערב", "האלמו: 13 ימים של תהילה", ואת הסרט האני קולדר עם ראקל וולש. שלושה ותיקי מלחמה מצטרפים לאלמנה של דוד רכבות כדי למצוא זהב מוחבא בשווי חצי מיליון דולר על מנת להחזיר אותו ושהאלמנה תוכל להתחיל חיים חדשים. אך שותפיו לשעבר של שודד הרכבות רוצים את הזהב, והם מוכנים להרוג עבורו. לצד ג'ון ווין מככבים גם אן מרגרט ורוד טיילור.

מבצע בפסיפיק (1951)
אחד מסרטי המלחמה בהם השתתף ג'ון ווין. "אני לא איש של תאוריה. אני קצין קרבי בחזית" אומר דוק גיפורד, מפקד צוללת, אשר מרגיש אשם במות קודמו בתפקיד ובנישואיו הכושלים. הסוגיות האלה מעסיקות אותו בזמן משימה מסוכנת נגד היפנים במלחמת העולם השניה. את הסרט ביים 'גורג' וואגנר שעבד הרבה מאוד בטלוויזיה.

3 סנדקים (1948)
שלושה פורעי חוק, אשר נסים על חייהם, פוגשים אישה גוססת ותינוקה. הם נשבעים להביא את התינוק למקום בטוח, גם אם זה יעלה להם בחייהם. המערבון של הבמאי ג'ון פורד, אשר מספר מחדש את אגדת שלושת החכמים הזקנים התנ"כית, זכה ללא מעט פרשנויות במהלך השנים. זו היא גרסה מחודשת שפורד עשה לסרט שביים בשנת 1919, Marked Men, בו כיכב חבר טוב שלו הארי קארי. עם מותו של קארי בשנת 1947 החליט פורד לביים את הסרט שוב, הפעם בצבע וסאונד ולהקדיש לקארי את הסרט ולהעניק לבנו, הארי קארי ג'וניור, את אחד התפקידים הראשיים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט