חדשות קולנוע וסרטים

הסרטים הרעים של הקיץ

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
זה לא סוד שאני לא מרבה לקטול סרטים. מה אפשר לעשות? אני באמת אוהב קולנוע. כשהסרט ממש גרוע, אני בדרך כלל מעדיף להשקיע את מרצי בכתיבת ביקורת על סרט שכן אהבתי. לאחרונה מצאתי את עצמי מותקף על ידי מבקרים שונים על כך שאני לא מרבה לכתוב קטילות. לכן התיישבתי ושחררתי קיטור על הסרטים הגרועים של הקיץ. סרטים שלא צריך להוציא עליהם 35 ש"ח לכרטיס. סרטים שהם לא מבדרים ובהחלט לא איכותיים. סרטים שלא ראויים להקרנה בקולנוע והיה אפשר להשכיר אותם או לראות אותם באחד מערוצי הסרטים – יש כאלה שגם את זה לא שווים.

1) חמקן
אם רוב כהן לא היה מביים את הסרט הזה הייתי בטוח שמדובר בהפקה של חברת "קאנון" ובבימויו של מנחם גולן. שילוב מביך של "נשר הברזל" ו"מחץ הדלתא". סרט שאיחר את זמנו בעשרים שנה לפחות. כפי שאתם יכולים להבין מדובר באחד מסרטי הפעולה הגרועים ביותר שראיתי בימי חיי. ג'יימי פוקס שרק זכה באוסקר על תפקידו ב"ריי" צריך להחזיר אותו מיד בעקבות הופעתו המבישה. סיפורם של שלושה טייסים מוכשרים שצריכים להתמודד עם מטוס בעל בינה מלאכותית שאמור להחליף אותם. הבינה המלאכותית הזו נראית כמו כדור אורות מהדיסקוטקים של שנות השמונים. התסריט מגוחך, הבימוי מחורבן והמשחק מביך. בהחלט הגיע לסרט הזה להיכשל ובגדול.

2) אלביס מלך לנצח
ג'ואל זוויק - במאי מחורבן לנצח. תסלחו לי אבל "החתונה היוונית שלי" לא הצחיק אותי וכבר אז טענתי שמדובר באחד הבמאים המסורבלים ביותר בהוליווד. לכן זה לא מפליא שסרטו החדש "אלביס מלך לנצח" אפילו לא זכה להפצה קולנועית בארה"ב למרות כוכבי הקולנוע הרבים שלוקחים בו חלק. הסרט הוא בושה וחרפה בכל קנה מידה אפשרי. קים בייסינג'ר היא סוכנת מכירות של תמרוקים שמחסלת בטעות חקיינים של אלביס. ג'ון קורבט הוא הבחור שמתאהב בה. למה? לא ברור. אפילו שני השחקנים הראשיים נראים תלושים מהמתרחש סביבם. עוד יותר מביכה היא העובדה שהמפיקות של הסרט הן ישראליות. בשביל זה הן עברו להוליווד? רע זו מחמאה.

3) ארבעת המופלאים
בגלל חיבתי העמוקה לסרטי קומיקס מבחינתי מדובר באכזבה הגדולה של הקיץ. עוד סרט שהיה יכול להיות אחלה שבעולם. במקום זאת, בעזרתם של במאי גרוע בשם טים סטורי ("טקסי בניו-יורק"), תסריט ילדותי ומביך של שלושה אנשים מבוגרים - מייקל פראנס, מרק פרוסט וסימון קינברג - ובשם תאבת הכסף של אבי ארד וסטן לי נוצר סרט האימה האמיתי של השנה. חמישה מדענים יוצאים למשימת מחקר בחלל. תופעה גלקסית הופכת ארבע מהם למופלאים ואת החמישי לרשע. במקום להתמקד בתסריט מודע לעצמו, עריכה קצבית ובפעלולים, היוצרים התמקדו בסיפור קיטשי, במחסור עצום בפעלולים, ועריכה קצבית שמתאימה לבית חולים גריאטרי ולא לבני נוער. גם השחקנים המחוטבים לא כל כך מופלאים. אין ספק מדובר במוצר שמזכיר במקרה הטוב את הסרטים של "צבי הנינג'ה".

4) מיליונים
דני בויל הוא אחד הבמאים החביבים עלי. ברשימת סרטיו אפשר למצוא את "חברים לרצח", "טריינספוטינג", "החוף", "חיים לא רגילים", "28 יום אחרי" ועכשיו גם את "מיליונים" ההבדל בין סרטיו הקודמים לסרטו החדש הוא גדול מאוד. להפתעתי מדובר במעשייה נוצרית משעממת ומביכה עם אחד הילדים המעצבנים ביותר בתולדות ההיסטוריה של הקולנוע - אלכס אטל שמו. הוא מסוג הילדים שלא היה אכפת לכם אם הוא ימות בסוף הסרט מרוב התחנחנויות מביכות שלא היו מביישות שום בלונדינית ווספית תוצרת הוליווד. לא רק זה, בסוף הסרט מסריח מקולוניאליזם. הסרט עוסק בילד שמוצא שק מלא כסף ויש לו שלושה ימים לבזבז אותם. מי שישב באולם רק ירצה שהימים האלו יסתיימו ומהר.

5) סמנתה
אני מלא הערכה לניקול קידמן ולפרויקטים החריגים שהיא אוהבת להשתתף בהם אם זה "האחרים", "לידה" ו"השעות". אני חושב שהיא אחת השחקניות הטובות ביותר בהוליווד ואולי בעולם. לעומת זאת, "סמנתה", הקומדיה הקיצית החדשה בכיכובה, בהחלט אינו שייך לרשימה. זו פדיחה די גדולה גם לשחקנים שלצידה: וויל פארל, מייקל קיין ושירלי מקליין. נורה אפרון, אחת הבמאיות ותסריטאיות הגרועות ביותר שקיימות ואחראית באופן ישיר על סרטי זוועה כמו "נדודי שינה בסיאטל", "יש לך הודעה" ו"מייקל" יצרה רימייק לא מצחיק ולכן מיותר לסיטקום קלאסי.

6) הכול אודות צוקר
מי היה מאמין שיהודי יביים סרט שכזה? אבל הנה גם יהודים כנראה סובלים מרגשי נחיתות ומדיעות קדומות עד כדי כך שהם יוצרים סרטים הסובלים מסטיגמות הגובלות בשנאה עצמית. אם הסרט היה נוצר ע"י אנשים שלא בדיוק שייכים לקהילה היהודית, היו כנראה עולות טענות קשות נגדו. אז יהודים יעשו הכול בשביל כסף, כמו לחלל את השבעה לזכר אמם. מילא השנאה העצמית, אם הסרט היה מצחיק אולי הייתי מצליח להתעלם מכל זה. הצרה היא שהסרט לא רק שהוא לא מצחיק רמתו היא כסרט בורקס לא מוצלח בכיכובו של זאב רווח. אם עושים סרטים כאלה בארץ למה צריך להביא אותם מגרמניה? זה רק מוכיח שלא כל מה שמצליח מסחרית בגרמניה וזוכה שם בפרסים, הוא סרט איכותי שווה צפייה.
7) רק בן אדם
עוד קומדיה "יהודית". לפחות הפעם הסרט לא נע סביב כסף אלא סביב הדעות הקדומות של יהודים על מוסלמים בספרד. במסורת "פגוש את ההורים", הקומדיה הספרדית הרדודה והמביכה הזו מנסה לעסוק במתיחות בין היהודים למוסלמים וכמובן הפתרון כל כך רדוד ומשעמם. וולגארי זו מחמאה. הסרט מספר על בחורה יהודיה שמגיעה לסופשבוע בבית הוריה עם החבר המוסלמי שלה. אוסף טעויות מבית מדרשו של בן סטילר ואינפנטיליות שלא מכבדת את הנושא הרציני שהם עוסקים בו הופכים את המוצר הקולנועי הזה לחוויה שרחוקה מלהיות יהודית ובושה אחת גדולה לאינטליגנציה. חיוך אחד לא נמרח על שפתי בסרט הכול כך צפוי הזה וזה אומר המון.

8) לדפוק חתונה
כבר כתבתי ביקורת רחבה על הסרט האיום והנורא הזה שמתחזה לסרט בנים וולגארי וכייפי אבל בעצם הוא סרט בנות דביק וקיטשי המיועד יותר לקהל הנשי שרוצה לראות קצת הומור ביבים לצד רומנטיקה מגוחכת ובלתי הגיונית. שני השחקנים הראשיים אואן ווילסון ווינס ווהן לא רק שלא מצליחים לשאת את הסרט על כתפיהם הם פשוט קורסים תחתיו. דווקא הבנות איכשהו מצליחות להציל את בור השופכים הזה מלהיות מסריח ממש וזאת בעיקר בזכות נוכחותה מלאת החן של ר'ייצל מקאדאמס והופעות קומיות מבריקות של ג'ין סימור וג'ניפר אלדן. לחכות ל DVD ולראות עם חברים תחת השפעת אלכוהול. אולי אז זה יצחיק.

9) איזה יום יפה
בשנים האחרונות מרבית היוצרים הבריטים פועלים לפי נוסחאות אמריקאיות צפויות והקומדיה הבריטית החדשה "איזה יום יפה" סובלת מאותה בעיה. למרות האיפוק היחסי שבו והמשחק המעולה של ברנדה בלת'ין ופיטר מולאן עדיין לא הצלחתי להבין למה לראות סרט בריטי שעשוי כאילו היה אמריקאי מהרגע הראשון עד לרגע האחרון. העלילה המספרת על עובד מספנה בן 55 שאחרי פיטוריו מחליט לחצות את תעלת למאנש בשחייה סובלת משרירותיות מקוממת שמשאירה את האתגר שהגיבור לוקח על עצמו בלתי הגיוני. מבחינתי הוא היה יכול להחליט לחצות את אלסקה ברגל או לבנות חללית ולטוס לירח. גם כאן בגלל חן מסוים עדיף לחכות ל DVD.

10) מדגסקר
מעל 300 אלף צופים בישראל ראו את המוצר התעשייתי הזה שהוא נטול ריח וצבע תוצרת אולפני האנימציה המצליחים מאוד של דרימוורקס. סיפורם של זברה, אריה, ג'ירף והיפופוטם מגן החיות בסנטרל פארק במנהטן שמוצאים את עצמם באי בודד. דיבוב מעצבן על גבול הגזעני, תסריט משעמם ולא מצחיק ואנימציה מכוערת שלא עומדת בסטנדרט של הסרטים הקודמים שיצאו מאותם אולפנים.למרות ביקורות בינוניות ומטה הצליח הסרט להרוויח עד היום בכל העולם מעל 400 מיליון דולר והוא עדיין מציג ומצליח. יש כאלה שטוענים שעם הצלחה לא מתווכחים. אני מוסיף שגם לא חייבים לאהוב.
תגובותהוסף תגובה
6מדגסקר סרט מבדר לא ללכת לא מצחיק אוריאל הלר (15) | 01/09/2005 21:03:32
5המבקר צודק בחלק מדבריו(אבל הוא טועה בדול בכמה דברים) לדפוק חתונה זה סרט מצחיק מאוד (המון אנשים שאני מכיר שרואים הרבה סרטים חושבים כך בנוסף עלי) תלכו לראות ממליץ בחום רב אחד הסרטים הכי מצחיקים שיש עכשיו בקולנוע אוריאל הלר (15) | 01/09/2005 21:02:01
4חמקן אכן סרט מסריח וגם אלביס מלך לנצח עלוב אבל לפי דעתי ארבעת המופלאים הוא סרט קומיקס לא רע. למרות שג'סיקה אלבה ו"מיסטר פנטסטיק" משחקים ממש גרוע כריס אוונס וההוא מהסדרה "המגן" עושים את הסרט מצחיק ומהנה ומשחקים בצורה נהדרת. גם מדגסקר אני חייב לציין שהוא לא סרט כל כך גרוע. אנימציה אכן לא באותה רמה אך התסריט נחמד ויש פה כמה מחוות לסרטים גדולים כמו אמריקן ביוטי ועוד כמה. ובסה"כ הסרט ממש הצחיק אותי סשה פרונין (16) | 01/09/2005 20:35:17
3צודק בהחלט לגבי ,לדפוק חתונה " לא יכולתי לנסח את זה יותר טוב הייתה לי בדיוק אותה תגובה שסיימתי לראות את זה אדר אדר (19) | 01/09/2005 20:35:16
2דוםקים חתונה-אחלה סרט!!! אריאל פולק (23) | 31/08/2005 23:25:17
1אני חושב ש4 המופלאים זה סרט חזק!!! שלומי חמאל (15) | 31/08/2005 20:29:14
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט