חדשות קולנוע וסרטים

"רצים לדירה 2" - סיום חלש לעונה טובה - ביקורת טלויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כן, כן, גם אני הייתי שם, כאשר זוג הגברברים החסונים, רמי ורונן, קטפו את הפרס הנחשק - דירת חלומות קסומה על הים בחדרה. "תרבות הריאליטי" - החיידק השובב של שנות האלפיים הגיע גם אלי והדביק אותי בטרנד העולמי, של מירוצים אחרי הגבר/האישה, האוצר, המזומנים ואצלינו בישראל - מה שחסר לכל זוג מתחיל - "הדירה". כמו כל צופה נלהב או מעריץ מושבע של אחד מהזוגות, הייתי חייב להיות נוכח בשידור חי מול מסך הטלויזיה ביום שלישי האחרון בפרק הגמר הגדול של "רצים לדירה 2".

האמת היא, שתמיד אומרים: "אה, תמיד הפעם השנייה היא פחות טובה" - אבל זה לא תמיד כך, המון עונות מתקדמות לתכניות ריאליטי בארץ ובעולם הצליחו לא פחות ואפילו יותר מקודמיהן. גם "רצים לדירה 2", זכתה להצלחה לא קטנה, אך לא כך נראה היה בפרק הגמר ששודר ביום שלישי האחרון. בעודי הפסקתי את כל עיסוקיי (ובייחוד הצבא) והגעתי לערב של תרבות ריאליטי איכותית מול הטלויזיה, הבנתי שנפלתי על גמר חלש במיוחד.

בתור חובב סדרות ריאליטי, אני חייב לומר שפרק "הגמר", היה מאכזב מאוד. הגמר של העונה השנייה אפילו לא מתקרב לקרסוליי העונה הראשונה. וזה לא בגלל המתמודדים, הרי ראינו יפה מאוד כי בעונה זו השתתפו מיטב הקצוות - אירה (רוסיה) וגיא (כוח-אירה!), זוג הומוסקסואליים חמדמדים למדי, (רמי ורונן), שהגיעו לקו הסיום, יהודית (אירופה) ומיקי - זוג ברמנים, אסנת ומייקל (ארצות הברית), המייצגים את הבוגרים שבחבורה, ואפילו נמצא תחליף זמני ל"אבי וג'ולי"מותיקי העונה הקודמת, שהכירו לנו את "הישראלי המצוי" האמיתי - הלא הם שרון ומאיה - ממש מיזוג תרבויות עשיר.

פרק הגמר פשוט לא תוכנן כראוי מהרבה מאוד בחינות. קודם כל, לא היה מספיק מתח. זה מתחיל בכך ששידור ה"משימה המקדימה" צולמה ונערכה מבעוד מועד ולא שודרה בשידור חי, מה שמנע מהאדרנלין, שלי לפחות, לזרום בצורה המתאימה. השידור הלקוי של טלעד, עשה גם הוא את עבודתו נאמנה. אין בעיה, אפשר להבין כאשר מדובר בשידור חי, ואין לעיתים את האמצעים לחזות את המתרחש מראש - (כמעט כחצי הסבר שגוי על המשימה, ששודר במשך כ - 25 שניות, עד ששודר הנכון, וגימגומים מבהילים של עומר מידן, האקסטרימיסט) אך מה עם השידור הראשוני, שצולם מבעוד מועד ונערך, למה הוא חייב להיות רווי בשתיקות מתמשכות של דידי הררי ובצילומי איזור גבה של אימה של אירה, כאשר חתנה לעתיד מציע לאירה נישואין? אוקי, היא יפה, אבל עד כדי כך? בנוסף, משימת הגמר עצמה לא הייתה מספקת וארחיב על כך בהמשך.

רוב הגמר התמקד במריחה בלתי עניינית על אותן עובדות יבשות שהיכרנו כבר משידורים קודמים על המתמודדים - קווי המיתאר של הדמויות, האסטרטגיה בה כל אחד נקט, חזרה על משפטים מפורסמים מהסדרה, ועוד, במקום התמקדות בסיבה המרכזית שלשמה התכנסנו - "המשימה האחרונה והקובעת".

נכון, כל הנתונים האלו חשובים, אך כבר קיבלנו אותם בשבוע הקודם: "פרק ההחזרה", בו סוכמו כל העניינים האלו מתחילתם ועד סופם.

בעונה השנייה אנו מצפים לרמה גבוהה יותר של אתגרים. אז אוקיי, מדובר בקורה בגובה של 15 מטרים, אך עוד כמה מטרים או פחות כמה מטרים לא הם שיעשו את המשימה מעניינת יותר או מאתגרת יותר. זה לא שהמשימות היו קלות - הן פשוט לא היו יצירתיות מספיק. הן היו גם קצרות מדי. מתכנני המשחקים כנראה לא חשבו "מה יהיה אם..." יסיימו את המסלול בזמן קצר מהמצופה? איזו תכנית חלופית נצטרך להכין אז? - כנראה ששום תכנית. והתוצאה התקבלה, כאשר ה"משימה הסופית" ארכה פחות מ - 10 דקות!!!

בעונה הקודמת ראינו משימות הרבה יותר גרנדיוזיות ומרהיבות עין (הכדורים המתנפחים, משימת ההרכבה התלת מימדית - אלה היו רק חלק ממשימת הגמר של העונה הקודמת). זה לא שלא היה אקשן (צניחה של שלושת הפיינליסטים ממטוס - ואני עדיין שואל את עצמי "בשביל מה זה טוב?"), או דרמה סוחפת (הופעתה של אמה של אירה לאחר שנה וחצי בה לא נפשגו השתיים והצעת נישואין מרגשת של גיא לאירה), אך נראה שההשקעה התמקדה יותר ב"שמונצס" מאשר ב"תכלס" וה"תכלס" היה אמור לספק מתח ואדרנלין במשימת גמר ארוכה יחסית, כפי שזכינו לראות בעונה הראשונה.

משימת "ההליכה על הגחלים", למשל, הייתה ממש בלתי יצירתית, קצרה ביותר (נגמרה תוך 5 שניות) ולא הייתה מעניינת במיוחד. הכל רץ מהר מדי. מתכנני המשחקים היו צריכים לקחת בחשבון שניצחון בקלות יקרה מהר ע"י שני הגברברים החמדמדים, רמי ורונן וליצור משימות חלופיות שלאו דווקא כאלו שבעלי כוח פיזי, יעברו אותן בקלות יתרה.

והקש ששבר את גבי, היה באמת הקטע שבו מפיקי התכנית היו חייבים להכניס את עניין "ההסכם" בין הזוגות - רואי ואפרת, רוני וענת, רק בשביל הרייטינג. הדבר יצר אווירה די מכוערת על המשך התכנית, וכמובן, שהיה יכול להיחסך מאיתנו הצופים.

אגב גם הרייטינג של תוכנית הסיום היה נמוך יותר מזה של השנה שעברה. הגמר השיג ממוצע של 24.6 לחלקו השני. בשיא של דקות הזכייה נרשם פיק של 28%. מדובר בירידה מול הגמר של שנה שעברה, עם 26.6% ממוצע ופיק של למעלה מ-30%.


אני לא רוצה להישמע קטנוני מדי, כיוון שהסדרה הזו היא באמת אחת מתכניות הריאליטי הטובות ביותר שהופקו בישראל ויאמר לזכותה של העונה השנייה כי היא חושפת לראשונה בפריים טיים הטלויזיוני, זוג הומואים בכזו אווירה חמה, כיפית, ישראלית ונמרצת, וחושפת לנו מגוון רחב של מתמודדים משלל המינים, התרבויות והמקומות השונים - יופי!

לסיכום, על אף הגמר, שלדעתי נעשה בצורה דלה מאוד, "רצים לדירה" היא באמת תכנית מקסימה, המקרינה על היחסים בין זוגות והם, כמובן, מקרינים עלינו - החברה הישראלית על שלל גווניה. במהלכה של כל העונה היה אפשר להרגיש ברוח העונה הראשונה שנשמרה - במתחים, בהרפתקאות ובעיקר בכיף ובאושר הצפייה.

וכמילותיו של דידי הררי בסיום התכנית: "נתראה ברצים לדירה 3"...
תגובותהוסף תגובה
1אני חושב שהגמר לא היה כל כך קשה ומרתק כמו שכולם ציפו ממנו להיות. אני חושב שכל הדיבורים היו שטוטיים ולא היו זקוקים להם בשביל להעביר את הזמן. כולם חיכו רק למשימה ה"קשה והמפחידה". כשיצאו לפירסומות, אז הראו לנו משימה עם אש, וכולם חשבו שזה יהיה משהו מיוחד, אבל בסוף לא היה מרתק כזה! אייל רונן (11) | 14/10/2005 14:17:19
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט