חדשות קולנוע וסרטים

"הצלצול 2" - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חובבי סרטי האימה יאהבו את סרט ההמשך ללהיט משנת 2002. למי שאינו יודע, "הצלצול" הוא גרסה אמריקאית לסרט אימה יפני מוצלח למדי משנת 1998. את הגרסה האמריקאית המקורית ביים גור ורבינסקי שעכשיו בעיקר מתעסק עם "שודדי הקאריביים". ורבינסקי ניצל את כל כשרונו כבמאי והתקציב הקטן יחסית בקנה מידה הוליוודי, 48 מיליון דולרים, ויצר סרט אימה שהכניס למעלה מ- 249 מיליון דולרים בהרצה הקולנועית ברחבי העולם.

כדי להתעלות על הסרט הראשון הוזמן הבמאי המקורי של סרטי האימה היפאנים, הידאו נאקאטה, לביים את סרט ההמשך המדובר. ההימור של האולפנים הוכיח את עצמו והסרט, בהרצה הקולנועית שלו הכניס למעלה מ- 160 מיליון דולרים ברחבי העולם, רק אצלנו הכניס הסרט למעלה מחצי מיליון דולרים.

הידאו נאקאטה אחראי על גל סרטי אימה אסיאתים שזוכים לגרסאות אמריקאיות ("הטינה", "מים אפלים" ועוד), לצערי הסרט השני פחות מהודק עלילתית אבל ככה זה עם היפנים, הם מעדיפים להדגיש את אווירת החרדה והמתח ופחות את העלילה. מי שמוכן לקבל על עצמו את הסגנון היפני האווירתי הולך להיות במתח במשך 110 דקות. מי שמעדיף עלילה מוסברת ומנומקת היטב נפל על הסרט הלא נכון.

בסוף הסרט הראשון העיתונאית החוקרת רייצ'ל ובנה איידן נמלטים מסמארה, אותה ילדה עצבנית שאמה זרקה אותה לתוך באר ואחר כך התאבדה. הרוח של סמארה נדדה לתוך קלטת וידאו וכל אדם שבה במגע עם הקלטת מוצא את עצמו מת תוך שבעה ימים אלא אם כן הוא גרם למישהו אחר לצפות בקלטת במקומו. רייצ'ל מתחילה לעבוד במקומון בעיירה הקטנה שבה היא מתגוררת ולהפתעתה מוצאת את עצמה בזירת רצח הכוללת קלטת וידאו מסתורית. סמארה הנקמנית חזרה והיא נחושה יותר מתמיד להמשיך במעגל האימה והמוות.

רייצ'ל חושבת ששריפת הקלטת תפתור את הבעיות שסמארה מעוררת אבל היא טועה - הצרות רק מתחילות. רוחה של סמארה משתחררת אל מחוץ לקלטת ועכשיו היא רוצה שרייצ'ל תיהפך לאמא שלה. איך עושים זאת? נכנסים לתוך גופו של הבן. העלילה התלושה והלא אחידה זוכה לחיזוק בעיקר בצד האומנותי הויזואלי שבו הידאו נאקאטה כל כך מצטיין: הוא מצליח לעביר צמרמורת בעזרת צילומי אווירה, סצנות סוריאליסטיות בלתי ברורות המטילות אימה וכמובן נעמי ווטס – אולי אחת השחקניות הטובות ביותר בהוליווד שנוכחותה בהחלט תורמת רבות.

בדיוק כמו בסרטיו היפניים גם כאן משתמש נאקאטה בפעולות יומיומיות בנאליות למטרה אחת - ליצור מתח. עניינים שגרתיים הופכים בעזרת צילומי קלוז אפ מלחיצים ועריכה חכמה ומדויקת לפעולות מעוררות צמרמורת. הוא גם עושה שימוש נכון בילד דייויד דורפמן המגלם את בנה של רייצ'ל. הוא מצליח למחוק מפניו של דייויד כל הבעת פנים. פניו אטומות ואין לך מושג לרגע מה מתרחש במוחו של אותו ילד הסובל מסיוטים מבעיתים. האם סמארה באמת הצליחה להשתלט על גופו או שהוא רק בטראומה מכל האירועים המבעיתים המתרחשים סביבו?

מי שירצה לדעת יותר על הסרט יגלה שהתוספות די מאכזבות ומחזקות את התחושה שבסך הכול מדובר במוצר צריכה. התוספת המעניינת היחידה היא סרט קצר בכיכובם של ריאן מרימן ואמילי ואן-קאמפ שפתחו את סרט ההמשך. הסרט הקצר שהוכן במיוחד עבור ה DVD מתאר את האירועים שהתרחשו לפני הסרט וחושף לפנינו כת של אנשים שצפו בסרט המקולל וגרמו לאנשים אחרים לצפות בו כדי להסיר מעצמם את הקללה.


התוספות הנוספות הן סרטון סתמי ולא מעניין על הפיכתה של סמארה לאייקון של סרטי אימה. קצת בעייתי לקבוע שמדובר באייקון קולנועי – הדבר מצריך מרחק של זמן כדי לקבוע זאת. בסרטון מגוחך נוסף אנשי הצוות מספרים ברצינות יתרה על אירועים מוזרים שהתרחשו באתר הצילומים כמו משרדים שהוצפו במים ואייל שתקף את אחת העובדות בחניון של האולפן. על העולם הויזואלי של "הצלצול2" תוכלו ללמוד משני מקורות: הראשון הוא סרטון קצרצר בשם "דמיון בפוקוס" והשני סרט פרסומות טלוויזיוני שנעשה עבור HBO. הסצנות האלטרנטיביות או כאלו שהוצאו בעריכה לא חושפות לפנינו שום דבר מעניין באמת. ישנם גם שתי טריילרים הראשון לסרט "טיסת לילה" והשני לסרט "הצלצול".

לרכישת "הצלצול 2" וסרטי אימה אחרים, לחצו על התמונה הקטנה והגיעו היישר לחנות המאובטחת שלנו.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט