חדשות קולנוע וסרטים

חותנת בהפרעה - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי 15 שנות העדרות חוזרת אחת השחקניות הגדולות של הקולנוע, ג'יין פונדה (ברברלה, הסינדרום הסיני, האגם המוזהב) לעמוד מול המצלמה. לצידה ג'ניפר לופז ומייקל וארטן. "חותנת בהפרעה" שיצא בימים אלו ב- DVD (פורום פילם) מהווה קרקע נפלאה לצחוקים. התוצאה קלישאית אך אפקטיבית ביותר.

אחרי שנים רבות של פגישות ואכזבות, שארלוט "צ'ארלי" קנטיליני (ג'ניפר לופז), בחורה לטינית שעובדת בעשרות עבודות זמניות במקביל, פוגשת את גבר חלומותיה, דר' קווין פילדס (מייקל ורטן). הקשר ביניהם נהיה רציני מהר מאוד, אבל אז מסתבר שגם לגבר מושלם כזה, יכולה להיות אימא סיוט. אמו של קווין ויולה (ג'יין פונדה), היא מגישת טלוויזיה מפורסמת וותיקה, שמתקשרת אליו בכל שעה ביממה, מחזיקה אותו צמוד ומנסה לנהל את חייו כאילו הוא ילד קטן. כאילו זה לא מספיק, בדיוק כשקווין רוצה להכיר את צ'ארלי לאמו, האם משתחררת ממוסד, לאחר שפוטרה בתום עשרות שנות קריירה ועברה התמוטטות עצבים אלימה. ברגע שאמו של קווין מגלה כי הקשר עם צ'ארלי רציני, הצרות מתחילות והטרוף משתחרר. ויולה עושה כל שביכולתה בשביל להפריד בין בנה לבין צ'ארלי. הקרב בין שתי הנשים הוא אחד הקרבות המטורפים שנראו על המסך. מי תצא כשידה על העליונה? חכו ותראו

בסרט זה משתפים פעולה הבמאי שעשה את הסרט המצליח "לא רק בלונדינית", עם ג'ניפר לופז, וג'יין פונדה, אחת השחקניות המפורסמות ביותר. שחוזרת למסך אחרי 15 שנות העדרות. האם זהו רק גימיק למשוך קהל? לאחר הצפייה, אני בהחלט יכול להעיד שלא.

הסרט משתמש באותו רגע, שממנו רבים כל כך פוחדים, המפגש עם החותנת. הוא לוקח את הסיטואציה המוכרת כל כך לקיצוניות, והסיטואציה מספקת את כל הרגעים הקומיים של הסרט כמו גם מהווה את הבסיס לעלילה. בדיוק כפי שניתן ללמוד מהשם של הסרט באנגלית, הסרט מראה מה קורה, כאשר החותנת של אהוב לבך המושלם, מתגלה כמפלצת נוראית, ששמה לעצמה מטרה להיפטר ממך.

חשוב להתאים ציפיות ולהגיד שמדובר בקומדיה רומנטית, חסרת יומרות אומנותיות גבוהות, קיטשית מאוד, קלישאית מאוד, אבל שבשורה התחתונה, היא מצליחה לעשות את העבודה ולהצחיק, פשוט להצחיק עוד ועוד. אני מודה , בהסתכלות לאחור, שהסרט הזה לקח את כל הקלישאות לגבי המפגש עם החותנת ופשוט כתש אותן עד דק. אבל חשוב לא פחות לומר, שקצת לפני שזה נמאס, הסרט כבר הגיע לסיומו ושהעיסוק בקלישאות נעשה בקסם וחן רב ויצר קומדיה אפקטיבית ומצחיקה מאוד. בשורה התחתונה זה כל מה שחשוב.

ג'ניפר לופז הצליחה להפתיע אותי פעם שניה ברציפות. בדיוק כמו בסרט "הנרקוד?", גם כאן היא נותנת משחק טוב למדי, לפחות לסוג כזה של סרטים, ומראה כי המשבצת הזו פשוט תפורה עליה. חזרתה של ג'יין פונדה, גם היא לא הייתה לשווא. קשה לי לראות בנוף הקולנועי של ימינו, שחקנית מבוגרת אחרת, משתלטת על תפקיד קשה כמו שיש לה בסרט, עם התפרצויות אקצטנריות רבות כל כך, בכזה כשרון כמו פונדה. בהחלט מחמם את הלב לראות שהיא לא איבדה את הטאץ' וזהו ללא כל ספק ליהוק מבריק. מייקל ורטן, שהתפרסם בעיקר בסדרת הטלוויזיה "זהות בדויה", הוא הצלע הגברית שנתקעת בין הפטיש לסדן. גם הוא עושה עבודה מעולה והיותו חתיך ויפיוף, ללא ספק עוזרת למשיכת הנשים לסרט.

לסיכום, כמו בדרך כלל במקרה של קומדיה רומנטית, אין צורך להכביר יותר מדי בפרטים. הסיפור מעניין מספיק, הבסיס הקומי של החותנת המטורפת, מהווה קרקע פורייה לקומדיה משובחת ומרושעת והסרט הזה, מצליח לעשות את העבודה בצורה טובה ולשעשע, גם אודות לליהוק מצוין (מוזר ככל שזה ישמע כשזה כולל גם את ג'ניפר לופז). מי שמחפש בילוי קליל, סרט לדייט או סתם משהו לא מחייב שעושה טוב על הלב, הסרט הזה הוא בהחלט אחד הפתרונות היותר מרעננים שנמצאים בספריות הדיוידי, בז'אנר זה. אז תבואו בלי ציפיות ותנו לעצמכם לצחוק בצורה משוחררת מהטרוף שתראו על המסך.

ב- DVD שיצא בארץ היו, להפתעתי לא מעט תוספות ודי מדהים כמה דברים אפשר היום לדחוס לדיסק אחד. לא פחות משישה סרטונים קצרים, כל אחד באורך של כחמש עד שבע דקות, המתארים את הליך ההפקה נמצאים בדיסק, חלקם ממש חביבים ומתארים את אתר הצילומים כמקום כייפי במיוחד. כמובן שבכל הראיונות החברה מזכירים שוב ושוב כמה כיף היה לעבוד עם כולם, וכמה כולם מוכשרים וטובי לב ולא באים בדרישות מוגזמות...

גלגל הפספוסים הוא חביב ומשעשע, ארבע דקות של צחוקים, נפילות, פאשלות ובמאי אחד שלא יודע מתי להגיד אקשן ומתי להגיד קאט. בהחלט חביב ביותר. כמו כן הדברים הרגילים, טיזרים, טריילרים, קליפ קצר ואפילו הצצה אל הפסקול של הסרט שמכוון אותנו לסצינות הרלוונטיות בסרט.

לצערי הרב, כמו ברוב הסרטים שיוצאים בארץ ב- DVD התוספות הללו לא מתורגמות מה שיקשה על אלו שלא ממש מבינים אנגלית טוב אבל אוהבים קולנוע, להנות מהם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט