חדשות קולנוע וסרטים

העונה החדשה של ערוץ 2 - ביקורת טלויזיה - חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שוב אנו עם לוח השידורים החדש של ערוץ 2. הפעם אצרף למשחק גם את שידורי קשת, שמשדרים בימים רביעי עד שבת.

ארץ נהדרת, יום שישי בשעה 21:15

ארץ נהדרת חזרה בעונה חדשה, עם שני שחקני חיזוק, מנשה נוי ואסי כהן. מנשה נוי גילם מאבטח רוסי בעוד אסי כהן גילם את החזאי של החדשות, חזאי שמאוהב בעצמו. ההופעה של מנשה נוי הייתה מצויינת בעוד דמותו של אסי כהן הייתה די משעממת. מעניין יהיה לראות מה יעשו איתם בהמשך. אורנה בנאי הוסיפה עוד דמות קורעת מצחוק וחיקוי אדיר לארסנל שלה, כאשר גילמה את כריסטיאנה, כתבת חדשות החוץ המבוססת על טטיאנה הופמן מחדשות ערוץ 2. עלמה זאק סיפקה חיקוי מרשים ושופע (מאוד שופע) ליעל בר זוהר, בשמלת החתונה המזעזעת שלה. הפרק נפתח בקטע סאטירי מזעזע אך מצויין, שהציג מחזמר פולחן ליגאל עמיר בשם "מי שירה" והזכיר לנו כמה עוקצנית ונוקבת "ארץ נהדרת" יודעת להיות. גם שאר הדמויות, אודי בן דוד פדרבוש, חלי וכל השאר היו שם, עם אותם שטיקים מוכרים וטובים.

אבל האמת צריכה להיאמר, התוכנית הראשונה לא הביאה איתה שום בשורה חדשה. התכנית הייתה די משעממת לפרקים ונראתה כמו שחזור של קטעים מהעונה הקודמת. נקודות האור, אותן כבר הזכרתי, הראו שהפוטנציאל עדיין קיים ושגם בתכנית בינונית, עדיין אפשר להנות מחזרתה של התכנית אליה התגעגענו. כאשר "משחק מכור" נמצאת עדיין בחופשה, "ארץ נהדרת" היא האופציה הסאטירית הטובה היחידה ואני בטוח שהם יחזרו לעצמם, עם תוכניות מצויינות בשבועות הבאים. וגם אם לא, בשביל החיקויים הנפלאים והדמויות היצירתיות שהם ממציאים לנו שוב ושוב, אני סמוך ובטוח שכולנו נשב מול המרקע כל יום שישי לראות אותם, למרות שתכנית הראשונה הייתה קצת בינונית.

מה זה השטויות האלה?!, יום שישי בשעה 22:30

עדי אשכנזי שהפכה לקומיקאית מצליחה אחרי שהופיעה בפינה קבועה אצל יאיר לפיד, קיבלה תכנית משלה ועוד ביום שישי. התכנית היא תוכנית דוקומנטרית קומית, שבמחשבה לאחור לכתבתי הקודמת, מעט מזכירה את התכנית של גורי אלפי, רק שהיא מבוססת גם על קטעי סטנד-אפ של עדי אשכנזי. במהלך התכנית, מנסה אשכנזי לבחון מאורעות שגרתיים ומכרים שגורמים לנו לטרוף, כמו: חתונות, חופשות משפחתיות, דייטים, ניתוחים פלסטיים ולהעביר את הנושא בצורה משעשעת כמו גם למצוא חומר להופעת הסטנד-אפ שלה. בין הקטעים השונים משולבים גם קטעי סטנד-אפ של אשכנזי על במה מול קהל עם בדיחות הקשורות לנושא. בפרק הראשון היא התלוותה לזוג בהכנות לחתונה.

הקול הצווחני של אשכנזי ואישיותה התזזיתית, שהתאימו לקטע סטנד-אפ קצר אצל יאיר לפיד, לא מצליחים להחזיק תוכנית ולמען האמת נראה שהקונספט העיקרי של התכנית היא שאשכנזי היא נודניקית על שמתעלקת על אנשים וקוראת לזה עשייה דוקומטרית קומית. אני לא יודע מה איתכם, בעיני זה היה משעמם ומרגיז יותר מאשר מצחיק. מכיוון שהתכנית עוקבת אחרי הנושאים הכי קלישאיים, גם קטעי הסטנד-אפ של אשכנזי באמצע, נשמעים בעיקר כמו הקלישאות הכי שחוקות בנושא ולא מחדשים כמעט כלום. לדעתי, די מתבקש לשאול על התכנית הזו, "מה זה השטויות האלה?". אם כבר לראות תכנית דוקומנטרית-קומית, התכנית של גורי אלפי, "ככה לא מתנהגים", מומלצת בהרבה. היא עוסקת יותר בהרחבה בנושא אותו היא סוקרת ולא עסוקה בחיפוש קלישאות לבדיח

נולד לרקוד, יום שבת בשעה 21:00

כנראה שבדיוק כמו בפרומו החדש של ערוץ 2, אנחנו (או אלו שמחשיבים את הטלוויזיה כקובעת סדר יום) נמצאים בעונת הריקודים. במקביל לעליית התכנית של רשת, "לרקוד עם כוכבים", עלתה בשידורי קשת התכנית "נולד לרקוד". בעונתה השלישית של התכנית "כוכב נולד", עלה הרעיון לתת הזדמנות לרקדן מוכשר להופיע בגמר של כוכב נולד והוכרז על אודישנים למציאת הרקדן של המדינה (הכרזה יומרנית, אבל חפיף). בסופו של דבר, כנראה בגלל ההיענות המדהימה של הרקדנים, החליטו להפוך את זה לתכנית והרקדן לא הופיע בגמר "כוכב נולד".

שלב האודישנים התחיל כבר בשבת ואי אפשר שלא לומר שזה ממכר, כבר אחרי תכנית אחת. בדיוק כמו ב"כוכב נולד" האודישנים הם הדבר האמיתי. כבר שם אנחנו פוגשים רקדנים נפלאים, שקונים את ליבנו, כמו גם כמה תופעות מוזרות ומצחיקות, שמספקות את הפלפל לתכנית. זה כלל הפעם, גבר מבוגר בן 68 ורקדן נפלא ששבה את לבו של עידו תדמור וזכה להבטחה להופעה בלהקתו ועוד רקדן הזוי כל כך שפשוט לא יכול להיות שהוא לא היה על משהו. כשהוא הגיע לאודישן, הוא גרם לסערת צחוק אצל השופטים, בעוד הוא מתעקש שהוא בכלל "ילד של פירות וירקות" ולא מסומם.

צוות השופטים גם הוא מגוון ומעניין בהרבה מזה של "כוכב נולד" והוא כולל את עידו תדמור, שנבחר לאחד מעשרת הרקדנים הטובים בעולם, מיכל אמדורסקי שהייתה רקדנית בעברה, אונה ממקימי מיומנה ודוד דביר, מורה ותיק וקשוח לריקוד.

בפרק הראשון כבר התמכרנו לסיפורה של רקדנית שהתעקשה על הסגנון הברזילאי וכבשה את הצופים, אך גרמה לויכוח אצל השופטים ובסוף עברה לשלב הבא. עוד בלטה נעמה תבורי, שבאה עם בנזוג, ביצעה ריקוד סלוני נפלא וגרמה לשופטים להרהר, אם הבנזוג שלה מספיק טוב בשבילה. אבל מעל לכולם בלט נער בן 17 מחדרה, שהיה נראה כמו הדבר האמיתי, כשרון ענק שכבר עכשיו, נראה כמו אחד המועמדים המובילים.

אי אפשר להתעלם מהבעיה הגדולה של התכנית, בעיית הקונספט. לא ממש הסבירו מה הולכים לעשות עם התכנית בהמשך ולא ממש ברור אם היא יכולה להתרומם מעבר לשלב האודישנים. בעוד ב"כוכב נולד" ברור כי המנצח יוציא תקליט (מלבד תקדים נינט, אבל גם זה יפתר בקרוב) ויהיה לו קהל ענק מאחוריו בעקבות התכנית, לא ברור מה יעשו עם הרקדן ומה הוא יעשה עם החשיפה הענקית הזו, מלבד אולי להשיג מקום בלהקה (לא שזה רע). יכול להיות שיש להפקה תכנון לאן זה יוביל, אבל לצופים, זה לא הובהר עדיין. הדבר היחיד שנאמר זה שאחרי השלב הראשון של האודישנים, כל מי שעבר שלב, ילמד אצל מורים לריקוד, סגנונות שהוא לא מכיר ושרחוקים ממנו. לא ברור כמה זה יהיה מעניין.


לסיכום ניתן לומר שנשאר לתכנית להוכיח שהיא לא נולדה כמסחטת SMSים מהקהל, בהמשך ל"כוכב נולד", בעיקר לאור העובדה שהפכו אותה מבחינה להופעה בגמר שם, לתכנית שאמורה לעמוד בפני עצמה. אני רוצה לקוות שהמניע הוא שיש תוכן ולא מסיבות מסחריות בלבד. חובת ההוכה היא על צוות הפקה והשאלה האם התכנית תהיה מעניינת גם מעבר לשלב האודישנים, נמצאת באוויר. ללא ספק רצוי שיהיה ברור מה יקרה למנצח בתכנית. מצד שני, בינתיים אנחנו עדיין שלב האודישנים והתכנית היא תענוג גדול. לא לפספס !

יאיר לפיד, יום שני בשעה 20:45

תכנית האירוח והראיונות של יאיר לפיד חזרה בעונה חדשה. הקונספט נשאר בדיוק אותו הדבר והשינוי היחיד הוא בעמדת הקומיקאי של סוף התכנית. הפעם בחר יאיר לפיד להביא צמד קומיקאיות, את רותם אבוהב וענת מגן. שלום אסייג עדיין עושה את פינת הבדיחות על האקטואליה בתחילת התכנית.

הויכוח על התכנית של יאיר לפיד הוא הויכוח הנצחי. יש שאומרים שהוא המראיין הטוב ביותר בארץ ולמולם יש אנשים שאומרים שהראיון שלו חנפני, שטחי ובעיקר לא מוציא שום דבר חדש ממרואייניו. אני נוטה להסכים דווקא עם הטענה שהראיונות שלו חנפניים ומאוד שטחיים וכי המרואיינים שלו באים לתכנית בידיעה שלא יתקילו אותם בשאלות שהם לא רוצים ואף מתייחסים לתכנית שלו כמקום מעולה להגיד את מה שהם באמת רוצים להגיד ולשרת את האינטרסים שלהם. אבל אני להבדיל ממתנגדיו, לא חושב שזה רע, אני חושב שזה מה שהופך את הראיונות שלו לקלילים ומבדרים ושיש מקום גם לראיון כזה. לא חסרים מראיינים, שמחפשים את האמת בצורה נוקבת ומוציאים תשובות בכוח מהמרואיינים.

בתכנית הראשונה אירח יאיר לפיד את יעל בר זוהר וגיא זוארץ שהתחתנו ממש לאחרונה. מלבד העובדה שהזוג הפתיע אותי, יצא מצויין מהראיון הזה והסתבר כי הם זוג גזעי למדי, הראיון איתם הוא בדיוק הדוגמא לסוג האירוח/ראיון של יאיר לפיד. היו שמועות לאחרונה בכל מקום, שיעל בר זוהר בהריון ויאיר לפיד הכריז כל הזמן שהוא עומד לשאול אותה את השאלה שמעניינת את כולם, לגבי הריונה. ברור כי הזוג בא להתארח בתכנית גם כדי להצהיר קבל עם ועדה שהיא לא בהריון עדיין. זה בדיוק מה שדיברתי עליו כשטענתי שהראיון של יאיר לפיד הוא כל כך מתחנף, שאפשר להשתמש בו לאינטרסים שלך. בנוסף גיא זוארץ סיפר בזמן הראיון, משהו שיעל לא ידעה וכשהיא אמרה "איך לא שמעתי על זה?" הוא ענה "בשביל זה יש יאיר לפיד !". אני חושב שזה מדבר בעד עצמו.

לגבי התכנית עצמה, שום דבר לא ממש השתנה, אז מי שאהב אותה עד עכשיו, יאהב אותה גם בעונתה החדשה. הקומיקאיות לא קיבלו כמעט זמן הפעם אז קשה לומר אם הן יהיו טובות ואילו אסייג לא מצחיק בכלל בעיני. הבדיחות שלו הן בדיחות קרש מעוררות רחמים וחבל שלא מצאו משהו חדש לפתוח איתו את התכנית. יאיר לפיד נשאר אותו יאיר לפיד המוכר והטוב. בראיון שלו עם סעדו למשל, סעדו הביא לו מתנה כיפה שחורה וגדולה, אז יאיר אמר שזה יהרוס לו את הג'ל, בנוסף סעדו הריץ דחקות על טומי לפיד ויאיר לפיד בשלו, שמח וטוב לב, יש יאמרו קול ומסתחב
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט