חדשות קולנוע וסרטים

סדרות ריאליטי חדשות ב- Yes Weekend - ביקורת טלויזיה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי שסקרנו את לוח השידורים החדש של ערוץ 2 ו Yes+, זוהי הזדמנות טובה לספר על שתי תוכניות חדשות, ששידורן מתחיל ביום שבת הקרוב ה- 19.11, בערוץ Yes Weekend. אחת שמצדיקה את השם הטוב של תוכניות הריאליטי ("הישרדות 11" שהיא אם כל תוכניות הריאליטי) ו"מטבחי הגיהנום" שבסופו של דבר מתגלה כמדריך למעליב המתחיל וכל מי שרוצה לדעת איך להעליב ולהשפיל אנשים אחרים יקבלו את מלוא התמורה ממנה.

מטבחי הגיהנום, ימי שבת בשעה 17:45

סדרת ריאליטי, בכיכובו של אחד השפים המפורסמים ביותר בבריטניה, השף גורדון רמזי (בתמונה) הידוע בציניות שלו ובמזג החם שלו, כולל כלפי הסועדים במסעדתו. הוא ידוע כשף קפדן, שדורש סטנדרטים גבוהים מאוד מעובדיו. בתכנית זו מקבל רמזי לידיו שנים עשר מתמודדים שחולמים לנהל מסעדה משלהם. כל אחד בעל נסיון שונה ומקצוע שונה, אבל כולם רואים בבישול חלום.

לצורך התכנית, נבנתה מסעדה מיוחדת שנקראת "Hell's Kitchen". המתמודדים חולקו לשתי קבוצות, כל קבוצה עובדת במטבח משלה ומשרתת חצי מהמסעדה. בכל שבוע, השף רמזי קובע איזו קבוצה התמודדה, טוב יותר, עם המשימה שהוטלה עליהם והקבוצה המפסידה נאלצת להדיח את אחד מחבריה. מי שישרוד אחרון, יזכה במסעדה.

המבנה של הסדרה אינו החלק החשוב בה. הסדרה בנויה בראש ובראשונה על אישיותו הגסה והבוטה של רמזי שאינו חוסך את שבטו מהמתמודדים והם זוכים ממנו לקיטונות של קללות, צעקות ובעיקר לגישה מזלזלת. לפי טענתו של רמזי בפרק הראשון, אין אף אחד שהוא יקבל לידיו והוא אינו יכול להפוך אותו לשף מצוין. בנוסף, הוא מאמין כי דרכו הגסה והבוטה, היא הדרך הטובה ביותר, להוציא מאנשים את המקסימום. אגב, המתמודדים אינם היחידים שנתקלים בזעמו של רמזי אותו הוא יורה לכל הכיוונים. בפרק הראשון למשל, כאשר הגיעו אליו לקוחות, שתי נשים בלונדיניות, עם תלונה מוצדקת לחלוטין, על עיכוב של שעות בהגשת האוכל, הוא קרא למלצר הראשי ואמר לו "ללוות אותן בחזרה, למחלקת הניתוחים הפלסטיים".

בעוד שבסדרה הנפלאה "סיינפלד", אחת הדמויות האהובות ביותר היה הSoup Nazi, רמזי הוא סוג של Kitchen Nazi, רק שהוא לא מעורר אהדה או מצחיק כמו איש המרקים. אין שום דבר מרתק או משעשע, בהתעללות הבוטה ובהשפלה, שעוברים המתמודדים בסדרה זו. עם כל הכבוד למנטרה המוזרה של רמזי, לצעוק על אנשים ולהשפיל אותם זו לא דרך טובה, לעורר בהם מוטיבציה. בנוסף, מבנה התחרות מזכיר מאוד המון תוכניות ריאליטי, בהן המתמודדים מחולקים לקבוצות ובכל פרק קבוצה אחת מדיחה חבר. אין בה שום דבר מיוחד או מקורי.

ז'אנר הריאליטי נהיה כל כך מצליח ונפוץ, בגלל שהקהל הזדהה מאוד עם המצבים האנושיים ועם הסיטואציות שעברו המתמודדים על מנת להגשים את החלום. השילוב בין הצורך בעבודת צוות ובין העובדה שמדובר במתחרים, שעומדים בדרכך להגשמת החלום, הכניס המון רגשות ואינטריגות מעניינות. אבל בסדרה הזו, המתמודדים לא מתפנים כמעט להתמודד זה עם זה, הלחץ האמיתי אינו הצורך של חסרי הניסיון לעמוד במשימות הבישול והסיפורים האנושיים כנדחקים הצידה וכמעט שאינם זוכים לפוקוס.

בסדרה הזו, כל המשקל ותשומת הלב עוברים לשף רמזי והמתמודדים צריכים לעמוד בהשפלה הבלתי פוסקת שלו וביחס המזלזל. המשקל שנלקח מהתחרות האנושית על הגשמת החלום, לוקח איתו מהתכנית את העניין והיא נשארת די ריקה מתוכן. ישנם המון דברים פוגעים ואכזריים בז'אנר הריאליטי, אבל התוכנית הזו היא פשוט השפלה וגסות חסרת תוחלת. תכנית מיותרת.

מי שממש רוצה לראות סדרת ריאליטי על ניהול מסעדה ,שיראה את הסדרה האוסטרלית הנפלאה "המתכון להצלחה" שעונתה השניה משודרת בערוץ Yes Weekend, בכל יום שבת ב- 11.55. העונה אומנם החלה לפני כמה שבועות, אבל המאבק שם בעיצומו ושווה לראותו.

הישרדות 11 - גואטמלה, אימפריית המאיה, ימי שבת בשעה 21:35

כל מה שאין בסדרה הקודמת עליה דיברתי, יש בסדרה "הישרדות", שהייתה אחת מתכניות הריאליטי הראשונות שזכו להצלחה כבירה. מדובר בתכנית עם אותו מבנה של קבוצות שמתחרות זו בזו באתגרים שונים והקבוצה המפסידה מדיחה חבר. מי שנשאר אחרון, זוכה במיליון דולר. "הישרדות" הצליחה לעמוד בראש ובראשונה במבחן החשוב ביותר, מבחן התוצאה. העובדה שמדובר בעונה ה- 11 של התכנית ושהמבנה כמעט ולא השתנה, היא הוכחה ניצחת שהפורמט הזה עובד ושיש בו משהו מעניין שמושך את הצופים לאורך כל השנים.

האתגרים היצירתיים, החומר האנושי וההתמודדות הקשה נגד איתני הטבע, מצליחים לרכז לתוכם, את כל מה שטוב בריאליטי. בסדרה זו יש שילוב מצוין של אתגרים מחשבתיים ואתגרים פיזיים בעיקר כשמדובר באנשים עייפים ורעבים בגלל התנאים הקשים. יש בה בנוסף, שילוב מעולה של עבודת צוות ובעיקר המון אסטרטגיות כיצד להצליח לשרוד עד הסוף, כיצד להיות מספיק טוב כדי שישאירו אותך ומספיק חלש כדי לא להיחשב איום. כל המרכיבים הנ"ל קיימים בסדרה הזו והיא גם מצליחה לספק לנו כל עונה המון דמויות שונות להזדהות איתם. זה מה שהפך אותה לסדרת הריאליטי הכי מצליחה בכל הזמנים.


בעונה ה- 11 של הסדרה, המתמודדים נזרקים ללב הג'ונגלים של גואטמלה, לתוך ההריסות עוצרות הנשימה של ערי המאיה. גם בעונה זו מובטחת זיקה בין המשימות לבין תרבות המאיה, מה שמוסיף עוד יותר לעניין.

נראה שכל עונה הכל נהיה קשה יותר. כבר אחרי הפרק הראשון ברור שב"הישרדות" לא נחים על זרי הדפנה ומכינים ארסנל שיפורים והפתעות לכל עונה. כל עונה נפתחת חזק יותר מקודמתה ועונה זו נפתחת ביום שנראה כמו הקשה ביותר שנראה בסדרה מעודה. היום הזה מצליח לערער את בריאותם של חלק מהמתחרים מה שמכניס עניין לאתגרים של אותו היום ולימים הבאים. בפרק הראשון כבר נכונה להם הפתעה, כאשר כל קבוצה קיבלה לעזרתה כוכב עבר של "הישרדות", כוכב פופולרי וחזק שאמור להוסיף לה מניסיונו, אבל מתחרה גם הוא על הפרס.

כל מילה נוספת מיותרת. הסידרה "הישרדות" היא חוויה טלוויזיונית מרתקת וכל עונה זה נהיה מעניין ואינטנסיבי יותר. כל שנה יש משימות יותר קשות ויותר מקוריות וגם המון הפתעות שמוסיפות הרבה עניין לסדרה. ועונה זו, לפחות לפי פתיחתה, לא הולכת להיות שונה מקודמותיה. אל תפספסו !

ועוד קצת על התכניות החדשות בערוץ:

השבוע מתחיל גם שידורה של העונה השביעית של "המירוץ למיליון", שמשודרת בשבת בשעה 17:00 (שידור חוזר בשעה 23:50). סדרה מעולה ומומלצת.

בשבוע שעבר החלה העונה השניה של סדרת ההרזיה המרתקת, "יורדים בגדול". הפעם התחלקו הקבוצות לנשים נגד גברים כאשר התחרות בין הקבוצות היא על אחוז המשקל שהורידו ולא על כמות הקילוגרמים. גם פה מדובר בסדרה מרתקת, מעוררת השראה וסוחפת.

תהנו !
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט