חדשות קולנוע וסרטים

רטרוספקטיבה לדיוויד קרוננברג - רשימת סרטים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
יום ראשון 4.12.05 - סטריאו - 22:00

אי שם בעתיד. האקדמיה הקנדית לחקירת הארוטיקה חוקרת את התיאוריות של הפרה-פסיכולוג לותר סטרינגפלו. שבעה צעירים מתנדבים לניסוי בו תבוטל יכולת הדיבור שלהם, אך מאידך יתוגברו יכולות הטלפתיה. קבוצת סטודנטים בלתי-נראית צופה בתוצאות הניסוי. ככל שהניסוי מתקדם סמים שונים מוזרקים למתנדבים כדי לחשוף "פרוורסיה פוליפורמית". בסופו של דבר הם מבודדים אחד מהשני, דבר המוביל לאלימות והתאבדויות. סרטו הארוך הראשון של דיויד קרוננברג עשוי כסרט תיעודי עם קריינות מדעית ומכיל מספר אימאג'ים עוכרי שלווה בזכות אתרי הצילום המבודדים וצילום השחור-לבן ודן בנושאים שיעסיקו אותו לכל אורך הקריירה - קיטוע הגוף, התמוטטות השפה, שילוב בין מדע וארוטיקה והמצלמה כאמצעי הצצה - אם כי באופן ראשוני ובוסרי. סרט למעריציו השרופים של הבמאי. (65 דקות, אנגלית ללא תרגום)

יום שלישי 6.12.05 - פשעי העתיד - 22:30

אדריאן טרייפוד,עיתונאי חוקר את מותן של כמעט כל הנשים הבוגרות על פני כדור הארץ. טרייפוד מגלה שמקרי המוות נגרמו כנראה ע"י מוצרי קוסמטיקה מורעלים המשווקים ע"י תאגיד ענק. בגלל מיעוט הנשים הבוגרות התאגיד מעורב גם ברשת פדופיליה בינלאומית. במרכז העלילה חטיפתה של ילדה בת 5 ע"י אנשי התאגיד במטרה להכניסה להריון, וניסיונותיו של הגיבור לאתר את הילדה. "פשעי העתיד", סרטו הארוך השני של קרוננברג הוא יצירה עוכרת שלווה הכוללת התייחסות סאטירית לרפואה המודרנית ואת הנושאים האופייניים לו, כמו דיכוי הגוף, מין סוטה וחוסר האחראיות של המדע. (70 דקות, אנגלית ללא תרגום)

יום חמישי 8.12.05 - צמרמורת - 22:00

הסרט המסחרי הראשון של קרוננברג הוא שילוב בין אימה, מדע בדיוני וביקורת חברתית האופייני לו כל כך לאורך כל הקריירה. מדען רוצח נערה ומתאבד. רופא החוקר את המקרה מגלה כי המדען פיתח טפילים מלאכותיים שנועדו למלא את מקומם של איברים שונים בגופם של חולים שזקוקים להשתלה. אלא שהטפילים יצאו מכלל שליטה. הם מתפשטים וגורמים לדיירי הבניין להפוך לזומבים מורעבי מין. עד מהרה הבניין הופך לגיהינום על אדמות. יש אומרים שהטפילים מייצגים את התרבות האמריקאית המרעילה את התרבות הקנדית. אך בעיקר זהו סרט מיזנטרופי המביע את הגועל שחש קרוננברג מכל הגזע האנושי. (87 דקות, אנגלית ללא תרגום)

יום שישי 9.12.05 - תאומי המריבה - 21:45

גיבוריו התאומים הם גניקולוגים מטורונטו המתחלקים הן בעבודתם בקליניקה המשותפת והן בחיים הפרטיים. השניים הם שני פנים של אישיות חצויה אחת: האחד קר מזג ושטני ואחיו רגשן וחלש אופי. חדירתה של אשה לחייהם מערערת את שיווי המשקל ביניהם וגוררת אותם לתהליך של הרס עצמי שאין ממנו מוצא. (115 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)

יום ראשון 11.12.05 - התקף טירוף - 22:00

קרוננברג מאז ומעולם היה אובססיבי לגבי הקשר בין סקס ואלימות, והן לגבי היות הגוף האנושי כגורם הקמאי והחייתי בבני אדם, המדכא את הנפש. כאן הוא ליהק את מרילין צ'יימברס, מהכוכבות הפורנו הלוהטות של תחילת שנות השבעים, לגילום דמותה של אישה צעירה שרופא מבצע ניתוח פלסטי להצלת חייה. אלא שהניתוח משתבש והגיבורה מגלה שהמזון היחיד שהיא מסוגלת לעכל הוא דם אדם והיא משיגה אותו באמצעות איבר דמוי איבר מין גברי שצמח בבית השחי שלה. צריך לראות כדי להאמין! רגעי ההומור השחור הרבים כבר הפכו לקלאסיקה בקרב המעריצים. (91 דקות, אנגלית ללא תרגום)

יום רביעי 14.12.05 - צאצאים - 22:00

ריד הוא רופא מפוקפק המנהל מוסד פסיכיאטרי בו מאושפזת נולה, אישה הסובלת מהפרעות נפשיות. למחלתה של נולה, מסתבר מתלווה תופעת לוואי נוראית. התקפי הזעם שלה מולידים מוטציות אנושיות ננסיות שפורצות מגופה ותוקפות ורוצחות באופן ברוטאלי את מקורביה. כל זה מתגלה לבעלה המחליט לחקור את מה שמתרחש במוסד. קצת רכילות: את התסריט כתב קרוננברג אחרי תהליך גירושין ארוך ומתיש מאשתו הראשונה. (90 דקות, אנגלית ללא תרגום)

יום חמישי 15.12.05 - חבורה מהירה - 19:00

הסרט החריג ביותר בפילמוגרפיה של קרוננברג, בעיקר בגלל שגם עם זכוכית מגדלת לא תמצאו כאן סטיות מיניות ויצורים פנטסטיים נוטפי ריר או דם. מאידך עדיין יש כאן את טביעת העין הייחודית שלו לפרטים טכנולוגיים, וגם סקס, מרוצי מכוניות ורוק'נ'רול. זהו סרט על נהגים של מרוצי מכוניות הלכודים בין המנהל המחליא שלהם ליריבי המסלול הבהמיים. העלילה לא חשובה ביותר, כי העיקר זה צילומים מרתקים של המרוצים עצמם. קרוננברג דווקא מייחס חשיבות לסרט זה בפילמוגרפיה שלו, מכיוון שהיה מבחינתו שיעור ביצירת "סרטים אמיתיים". (91 דקות, אנגלית ללא תרגום)

קראש 24:00

דיוויד קרוננברג ממשיך לעסוק באובססיביות בשילוב בין האורגני והמכני, בין מין ואלימות ואף מקצין את אמירתו לעומת הסרטים הקודמים. ב"קראש" מתוארת מערכת יחסים פרברטית בין בני זוג המנסים לחפש ריגושים חדשים בחיי המין שלהם. לאחר שהבעל נפגע בתאונת דרכים הוא מתוודע אל חבורת נפגעי תאונות דרכים המגיעים לסיפוק מיני ע"י שיחזור תאונות דרכים מפורסמות. בני הזוג נסחפים למערבולת של סכנה, סקס ומוות. מבוסס על ספרו של ג'יי ג'יי באלארד. (103 דקות, אנגלית תרגום לעברית)


יום רביעי 21 בדצמבר - הסורקים-שלטון המוח - 22:00

מותחן קונספירציה ומדע בדיוני שעוסק באנשים בעלי יכולות טלפתיות שמסוגלים לגרום, פשוטו כמשמעו, לפיצוץ ראשיהם של יריביהם. לטענת הסרט יש 237 אנשים כאלה על פני כדור הארץ. מדען מגייס אחד מהם למסע חיסולים של האחרים. כמו בהרבה מסרטיו המוקדמים רמת הכוונות עולה כאן על איכות הביצוע, אך רגעי השיא של דו-קרבות בין "הסורקים" מותחים ומבוצעים לעילא. המוסריות והמיניות היא דו-משמעית כתמיד בסרטיו של קרוננברג ומוסיפה לתחושת האימה לא פחות מהאפקטים המיוחדים. (103 דקות, אנגלית ללא תרגום)

יום חמישי 22 בדצמבר - אקזיסטנס - 24:00

סרטו של דיוויד קרוננברג מתאר משחק וירטואלי משוכלל בעתיד הקרוב ביותר, בו המשתתפים יכולים להיכנס אל תוך המשחק באמצעות התחברות אל מערכת העצבים שלהם. כך בשילוב של אורגני וטכנולוגי נסחפים הגיבורים אל תוך עולם בו הם כבר לא מסוגלים להפריד בין המציאות/ הקיום (Existence) למשחק (Existenz). קבוצת קנאים מנסה לרצוח את אלגרה, ממציאת המשחק המשוכלל, ועל כן עליה להימלט עם עוזר יחסי הציבור של המשחק ולהסתתר במפעל בו מייצרים את מכשירי ההתחברות למשחקים העשויים מחלקים של דו-חיים מוטנטים. התוצאה היא עולם הזוי כמיטב המסורת הקרוננברגית המזכיר את סרטיו הקודמים כמו "ארוחה עירומה" ו"וידאודרום". פסקול ג'אז יפהפה של האווארד שור. (97 דקות, אנגלית, תרגום לעברית)

יום שבת 24 בדצמבר - ארוחה ערומה - 19:15

סרטו הטוב ביותר של דיויד קרוננברג הוא עיבוד לספר שאינו ניתן לעיבוד - "ארוחה עירומה", ספרו ההזייתי והסמי-אוטוביוגרפי של ויליאם בורוז. הגיבור, ביל לי, סופר המתפרנס מהדברת חרקים, מתמכר לרעלים שבהם הוא משתמש וסובל מהזיות שבהן מכונת הכתיבה שלו הופכת לגוף אורגני דמוי חיפושית ענק המדברת אליו מהרקטום שלה. גם אשתו של לי מתמכרת לרעלי ההדברה, ובאחד מלילות במסגרת "משחקי הוילהלם טל" ביניהם, הוא יורה לה בטעות בראש והורג אותה (אירוע שמבוסס על חייו של בורוז). מרגע זה הגבולות בין המציאות לדמיון נעלמים לחלוטין ולי בורח אל ה"אינטרזון", מקום בו יצורים ענקיים דמויי לטאה, נערי ליווי מרוקאים, מכונות כתיבה מדברות וסופרים בריטיים ואמריקאיים דרים בכפיפה אחת. (115 דקות, אנגלית ללא תרגום)

יום שני 26 בדצמבר - וידאודרום - 22:30

מקס רן, מנהל תחנת טלוויזיה בכבלים, מגלה שידור טלוויזיוני של סרטי "סנאף" בשם "וידאודרום". מקס מתמכר לצפייה במחזות של סקס, סאדו-מזוכיזם ורצח, מבלי להיות מודע לכך שה"וידאודרום" הוא גם ניסוי מדעי אכזרי. החברה המשדרת משתמשת בגלי השידור כדי להשפיע על מוחות הצופים ולעוות את תפיסותיהם. מקס נלכד בתווך בין הכוחות שיצרו את "וידאודרום" לבין אנשים הרוצים להשתלט עליו וגופו הופך לנשק, תרתי משמע במאבק מולם. בעיני רבים זהו סרטו המוקדם הטוב ביותר של קרוננברג הממצה בצורה המרתקת והמטרידה ביותר את עיסוקיו באלימות, מין ומוטציות גופניות. אנדי וורהול כי
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט