חדשות קולנוע וסרטים

"משחקי גנגסטה" של ברברה קופל

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים אלו מוקרן ברחבי הארץ הסרט "משחקי גנגסטה" בכיכובם של אן האת'ווי (סרטי יומני הנסיכה), פרדי רודריגז (עמוק באדמה) והדוגמן שהפך לשחקן מייק ווגל אותו ניתן לראות בימים אלו ב"אחוות הג'ינס" שיצא לא מכבר בארץ ב- DVD.

אליסון, נערה פופולרית מהפרבר העשיר של לוס אנג'לס, "פסיפיק פלסיידס", שמשועממת מקיומה הבטוח שבפרברים, נמשכת יותר ויותר לתרבות הרחוב וההיפ הופ. יחד עם חברתה הטובה, אמילי, הן מחקות בהתנהגותן את תרבות ה"גנגסטה" וחוברות לכנופיה ממזרח אל. איי, המונהגת על ידי הקטור. אליסון מוצאת את עצמה נמשכת רגשית ופיסית להקטור, למרות שברור שהם באים מעולמות שונים לגמרי. שעה שחיי המותרות והרווחה של אליסון ואמילי נכנסים לסחרור של אלימות וייאוש, הבנות לומדות שאפילו למעשים תמימים יכולות להיות תוצאות הרות אסון.

לקראת יציאת הסרט התראיינה הבימאית ברברה קופל.

כאשר קיבלת את התסריט, מה הייתה תגובתך הראשונה לסיפור?

זה סיפור שיש לו קשר חזק למציאות. הטיוטה הראשונה לתסריט נכתבה על ידי אישה צעירה בשם ג'סיקה קפלן, כשהייתה בת 17. הוא נלקח מהניסיון שלה, מהלקחים שלה, דעותיה והתרבות בה גדלה בלוס אנג'לס. לרוע המזל, ג'סיקה נהרגה בהתרסקות מטוס ב- 2003, אבל אני חושבת שהסרט עומד כמחווה ליכולת שלה לצייר פורטרט כנה של החברה בה היא חיה.

סטיבן גייגן המוכשר כתב את התסריט לסרט מתוך ניסיונו האישי ממזרח אל.איי. זה התסריט שהביא לו את "טראפיק". הדמויות ממש קפצו מתוך הדף. הם כולם היו מזמן ברור במקום ברור, אבל כמו כל כך הרבה צעירים, הדמויות רצו יותר ממה שהחיים נתנו להם, רצו לשבור סטריאוטיפים – אם מדובר בלטיניים ממזרח העיר, או בני נוער עשירים מהפרברים. התקשורת היום אוהבת למתג צעירים ואני אהבתי איך התסריט מקצין את התשוקה של הצעירים לצאת מהקופסה.

עשית קריירה מפוארת כיוצרת דוקומנטרית (זכית בשני אוסקרים ובשלל פרסים אחרים). זהו סרטך הקולנועי הראשון. איך השפיע ניסיונך הדוקומנטרי על הגישה שלך בבואך לביים את "משחקי גנגסטה"?

הרבה בעשיית סרטים זו האווירה והתחושה שאתה יוצר כבמאי. לא משנה מה אני יוצרת, אני נגשת לכל יום עם אותה האנרגיה, אותו הכבוד וההערכה לאנשים שאני עובדת איתם, ואותה האהבה לשיתוף הפעולה והיצירתיות שבאה עם עשיית סרטים. עבודה עם שחקנים זה דבר שחוויתי בעבר עם סדרות כמו:"מחלק רצח" ו- "אוז".

בסרטים הדוקומנטרים שלי, השאיפה הראשונית הייתה למצוא סיפורים תופסים דרך מאורעות אמיתיים. עם "משחקי גנגסטה" השאיפה לא הייתה שונה – למצוא את הדרמה והסיפורים בחומרים האלה. למרות שמדובר בסיפור, ניסיתי למצוא את הרגשות האמיתיים ואת הנושאים האמיתיים שיחברו את הסרט הזה לקהל.

מה האמירה של הסרט, לדעתך, בנוגע לתרבות הנוער?

אני חושבת שאנשים צעירים תמיד מחפשים יותר ממה שיש להם, במיוחד הנוער של היום עם כל הטכנולוגיה, התקשורת המאסיבית והבידור. נעשה קשה יותר ויותר לצעירים למצוא את המציאות – כמו הדמויות בסרט, הם צפות מתת תרבות לתת תרבות, הם שולטים בשפות של כל כך הרבה סגנונות. הם עושים כמין עיקוף דרך שכזה אל תוך הסמים, משחקי הוידאו או הרובים בחיפוש אחר משהו אמיתי, משהו מרדני או סתם משהו כייפי.

הסרט מראה כי הנוער של היום מרוחק מאוד מהמבוגרים ומהתרבות שלהם והמבוגרים מרגישים זרים לחלוטין לתרבות הנוער. "משחקי גנגסטה" מדגים את הסכנה בחברה שכזו הבנויה על זרות וחוסר אמון – בה הנוער נדחף לכיוון התנהגות מסוכנת והמבוגרים נדחפים לשכחה הולכת וגוברת.


איך בחרת את אן האתוויי וביז'ו פיליפס לגלם את שתי הבנות ואיך היה לעבוד איתן?

הייתה לי ההזדמנות להיפגם עם אן ועם ביז'ו ולדון בפרויקט עוד לפני שהן לוהקו לתפקידים שלהם. לאן יש תדמית של ילדה טובה מסרטי וולט דיסני. היא שחקנית מאוד מוכשרת שלא הזמן לה עדיין לגלם מגוון רחב של דמויות ואני חושבת שהיא נמשכה לפרויקט בגלל שהוא נתן לה את ההזדמנות לגלם דמות אחרת לגמרי מהעבודות הקודמות שלה. אני מכבדת את הסיכון שהיא לקחה עם התפקיד הזה ואני חשה שהקהל יראה צד נוסף של יכולותיה.

לעומתה, עבודתה הקודמת של ביז'ו בסרט "ילד רע", התאימה מאוד לתפקיד של אמילי בסרט הזה. אמילי עוברת דרך כמה חוויות מאוד קשות ולביז'ו הייתה היכולת להביא אותן בצורה מאוד ריאליסטית ומדויקת. כמו אן, גם לה, יש עוד הרבה שנים של עבודה נהדרת לפניה.

מה היה המחקר שעשית לסרט?

עשינו מחקר מאוד מעמיק. הסתובבנו עם תלמידי התיכון בו בסופו של דבר צילמנו. יצא לנו להסתובב עם הנוער ולהרגיש את האווירה שהיינו צריכים ליצור. בילינו לילות שלמים ברחובות לוס אנג'לס, על מנת להרגיש את "השכונה". הלכנו לאותם האזורים גם ביום וגם בלילה, הסתובבנו באזורי הקניות, במסעדות. יצרנו את הסצנות בסרט מהדבר האמיתי. היה לנו חשוב לשמור על האיזון בין הצדדים השליליים לחיוביים ולכן הקפדנו לראות איך האנשים באותם האזורים חיים ביום יום שלהם.

"משחקי גנגסטה" מוקרן בימים אלו ברחבי הארץ.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט