חדשות קולנוע וסרטים

מר וגברת סמית - ביקורת DVD

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
רימייק לסדרת טלוויזיה כושלת משנת 1996. הסרט עוקב אחרי ג'ון (בראד פיט) וג'יין (אנג'לינה ג'ולי) סמית, זוג נשוי, זוהר ומשועמם המנהל חיים רגילים בפרבר ירוק ובורגני. יום בהיר אחד, מגלים השניים להפתעתם, ששניהם עובדים כרוצחים שכירים עבור שני צדדים שונים לחלוטין. כאשר האמת מתגלה, כל אחד מהם מקבל משימה להיפטר מהשני, על מנת למנוע את חשיפת סודו בארגון המתחרה. אגב, בסדרה, את בני הזוג גילמו סקוט באקולה (הזינוק לאתמול, אנטרפרייז) ומריה באלו (היסטוריה של אלימות).

אי אפשר להתייחס לסרט הזה, מבלי לדבר על בלון יחסי הציבור הצהוב, שהטיל צל כבד, אך מקדם מכירות, סביב הפקת הסרט. מבלי להכנס לכל הפרטים, שמועות על יחסים חמים ורומן בין אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט, גרמו לצרות קשות בחיי הנישואים של בראד פיט עם ג'ניפר אניסטון, כוכבת הסדרה "חברים" ושחקנית קולנוע בפני עצמה. כדור השמועות, הביא בסופו של דבר גם לפרידתם של פיט ואניסטון. מבלי להכנס לשאלת אמיתות השמועות, אין ספק שהמפיקים לא יכלו להזמין יחסי ציבור טובים יותר. הם אמנם שילמו לשניים מהכוכבים הזוהרים והיקרים בהוליווד, אך השמועות הנ"ל, גרמו לכך שהם קיבלו החזר כספי על הוצאה זו, בריבית דריבית. מי לא רוצה לראות את הסרט שעורר את המהומה הגדולה הזו? חייבים להודות שהצהוב פשוט מוכר. אני אישית התייחסתי לכל העניין כאל בלון תקשורתי, שגם אם הוא קרה באמת ולא היה חלק מיחסי ציבור מתוכננים, סביר להניח שבדיוק כמון בלון, הוא יכול להתפוצץ ואז נגלה, שמדובר בסרט די עלוב מתחת לכל הזוהר והרכילויות העסיסיות. כל זה "התרחש" עוד לפני הצפייה בסרט אליה באתי בלי ציפיות גבוהות בכלל. ציפיתי בסה"כ לסרט קייצי כייפי, לא מחייב, לא מדהים, אבל מעניין ומהנה.

הסרט מתחלק בעצם לשני סרטים שונים מאוד זה מזה. החלק הראשון של הסרט, בו אנו לומדים על שגרת חייהם של מר וגברת סמית ועל חייהם הסודיים, הוא סוג של דרמה קומית עוקצנית, החלק השני של הסרט, בו מתחיל העימות בין השניים, הוא סרט אקשן, עם מרדפים, קרבות ופיצוצים בלי הפסקה. דווקא המעבר הזה בין שני חלקים כל כך שונים וכל כך מנוגדים בקצבם, יכול להיות מעניין. הבעיה היא שאני מצאתי את שני החלקים, גרועים. הניסיון לדיאלוגים שנונים בחלק הראשון היה די פאתטי ובלתי מוצלח וכל החלק הראשון של הסרט מצליח בעיקר לשעמם. מלבד ה"זוהר" של הכוכבים, מדובר בחלק ריק מתוכן. החלק השני של הסרט אמנם מלא בקטעי אקשן טובים, אבל לוקים מאוד באמינותם. אם מעמידים אותו בפני עצמו מול סרטי אקשן אחרים מהשנים האחרונות, מדובר באחד מסרטי האקשן העלובים ביותר מבחינת האמינות שלהם. קטעי המרדפים והקרבות אמנם יפים, אבל האמינות פשוט פוגעתף עד רמה שזה כמעט עלבון לאינטילגנציה.

התסריט של הסרט הוא אחד החלשים שראיתי. יש כל הזמן תחושה שמסתפקים בלתת לנו לראות על המסך, שני שחקנים כל כך יפים (על זה אגב אין עוררין, הם נראים מעולה) ושהסרט ועלילתו זניחים. הסרט לא מצליח ליצור מתח של ממש וכמו שאמרתי הוא משעמם בחציו ומופרך בחציו השני. הפסקול של הסרט הוא אחד המעצבנים ביותר שנתקלתי בהם בשנים האחרונות. קטעי המתח והאקשן מלווים במוזיקה שאמורה ליצור קצב ומתח, אבל נשמעת כמו בקושי כמו מוזיקת מעליות שהחישו את קיצבה. יש קטעים שבהם המוזיקה נשמעה תקועה ולא קשורה, שזה נראה כמו ניסיון ליצור מתח, בגלל שהסיפור עצמו לא מספיק מותח. הצרוף הזה של תסריט עלוב ומוזיקה מעצבנת נתן לי להרגיש שמדובר בחובבנות של ממש. אני חייב להודות שזה ממש לא ברור לי כיצד התוצר הוא כל כך עלוב, בעיקר בגלל שהיה מספיק בעלילה בינונית, בשביל להצליח עם שני כוכבים כל כך גדולים. היו בסרט מספר קטעים מעניינים ומספר קטעי אקשן טובים, בעיקר מרדף המכוניות, אבל התוצאה הכוללת היא אכזבה רבתי.

לסיכום, כמו שאמרתי בהתחלה, באתי לסרט בציפייה לסרט קליל וכייפי ולא ליצירת אמנות מעוררת מחשבה. אבל הסרט עצמו כל כך משעמם ולא הגיוני, עלילתו כל כך מופרכת ולא יצירתית והפסקול שלו כל כך מרגיז, שהתחושה הכוללת היא שאכן מדובר בבלון נפוח, ריק מתוכן. האם זה מה שיש ליוצרי הסרט להציע, שני כוכבים יפים והרבה רכילות שתגרום לקהל לבוא לראותם. אם כבר התכנסו לתקופה ממושכת, להפיק את הסרט, לא יכלו להוציא תוצר קצת פחות נחות, עם איזה עלילה קיטשית אבל, לפחות יותר הגיונית ויותר מעניינת? כל מה שנשאר לי להגיד זה שליבי יוצא אל ג'ניפר אניסטון. לא שאני לא חושב שהיא תסתדר גם אחרי בראד פיט, אבל להפסיד את בעלה, עבור סרט כזה נחות ומיותר, זה טראגי. אני חייב לומר שזה מסתדר טוב עם הטרגדיה ההרסנית, שנראתה על המסך. סרט שהוא הונאה גמורה של הקהל, זוהר ויחצ"נות שבאים לחסות על ליקויים חמורים בעלילה ובתוכן. לראות את אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט עושים פוזות, במשך שעתיים, זה קצת יותר מדי. אל תתנו לעצמכם להסתנוור מהזוהר ולהרגיש שאתם חייבים לבדוק במה מדובר, אני ממליץ לכם לוותר על הצפייה בסרט הזה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט